Hej.
Min hunkat blev steriliseret d. 17/12. Hun fik fjernet livmoderen som der var betændelse i. Hun fik smertestillende i 5 dage efterfølgende og antibiotika i 8 dage. D. 27/12 begyndte vi at rense såret med klorhexidin efter dyrelægens anvisning. D. 3/1 fik hun fjernet sting og måtte få kraven af. Der er dog stadig et sting tilbage, som skulle forsvinde af sig selv.
Det hele har set fint ud indtil nu. Jeg synes det ligner betændelse. Bør jeg give hende kraven på igen og rense med klorhexidin eller skal dyrelægen kigge på det? Billede vedhæftet
Det var det sådan set også. Der hvor det store “hul” er, er der hvor stinget sidder. Det så så fint ud da stingene blev fjernet, så det undrer mig at det ser sådan ud nu
Jeg må ringe til dyrelægen og krydse fingre for det er inkluderet. Jeg har lige mistet min anden kat til kræft. Så med stor sterilisation, røntgen og aflivning, er pengepungen ikke så tung længere men det er sådan det er.
En lille opdatering: Hun har været hos dyrelægen og har fået antibiotika til 10 dage. Dyrelægen mener at det kan være suturen hun ikke kan tåle Tak for alle jeres svar!
Ja, det var klassisk sådan et look. De heler så fint og pludselig vokset såret bare lige pludselig i stedet for at hele. Har haft en lille håndfuld af dem over årene.
Det er så synd Det er meget betændt. Hun har været ved dyrelægen igen i dag og få en sprøjte binyrebarkhormon da det kun er blevet værre. Det er åbenbart fordi enden af suturen er synlig og derfor lader bakterier komme ind. Den lille stakkel altså