Sår og atamon?

fik nogle piller, samt øredråber, hun ville helst se missen før jeg begyndte med klorh…

Jeg har aldrig mødt klorhexidin som spray eller shampoo. Men ud over pulveret findes der også flydende klorhexidin, som jeg er gået over til at bruge i stedet for pulveret, for det er meget lettere. Man væder noget vat med det og dupper det på. Vi bruger det både til dyr og mennesker. :ok:

Sjovt - for jeg har til gengæld aldrig set det som andet end flydende - og jeg har brugt det meget i “embeds medfør” :slight_smile:

Jeg har for nylig købt “AntiSept” Chlorhexidine Spray (pumpe, ikke drivgas) - billede af en hund og kat udenpå - hos min dyrlæge.
Blot sprayer jeg ikke direkte på katten, men på en vatrondel.
Klorhexidin shampoo har jeg også stående. Det anbefales i øvrigt også til vask af områder med svamp, herunder ringorm.

Klorhexidin findes i flere former og er indholdsstof i flere produkter :slight_smile: Jeg prøver at være opmærksom på hvor - for jeg vil faktisk gerne kun bruge klorhexidin, når jeg vælger det aktivt.
Herhjemme har jeg både 2x flydende, pulver og creme. Desuden har jeg en gel til sår hos kattene, der indeholder klorhexidin (Viatop). Der der snask, man kan hælde i kattenes vand for bedre ånde, indeholder også klorhexidin. Shampoo har andre nævnt :slight_smile:
Det kan også være i mundskyllevæsker til mennesker - altså de her blå eller grønne nogen ved siden af tandpastaen i supermarkedet (ud over det alm. 0,12% til mundskyl).