Sår på haserne

Chili har altid været tyndpelset på haserne (begge to).
Når hun sidder er haserne presset meget mod underlaget (lidt mere end de andre tror jeg nok).

Hun har haft sår på haserne 14 dages tid, var hos dyrlægen med det samme, fik antibiotika, smertestillende og fuciderm til behandling hjemme.
Fuciderm mener Chili smager fantastisk, så hun slikkede endnu mere, når hun fik det på, så jeg stoppede den behandling og begyndte at smøre med klorhexidin salve istedet efter behov (og efter aftale med dyrlægen).
Vi har talt om hvad man ellers kan gøre og overvejer laser-behandling, bandager er jeg sikker på ryger af med det samme…

Jeg var inde på at det måske skyldes det våde vejr, huden bliver ‘opløst’. Dyrlægen var inde på kontakt-allergi, evt fra polyrattan møblerne, når de er våde.
Vi har haft håndklæder over dem og i dag udskiftet med noget ikke sugende materiale, der lader regnvand passere.

Vi har været i Tyskland torsdag til søndag, hvor svigerforældrene som sædvanligt passede hus og katte, haserne så pæne ud søndag da vi kom hjem.
Vi har holdt hende inde indtil her til aften, hvor hun har været ude i et par timer og nu ser det Herrens ud igen :ked:

Jeg har lukket ud til løbegården igen, smurt hende med klorhexidin, det er hun ikke behandlet med mens vi var væk, ‘fusserne’ så pæne ud - lige indtil i dag.

Er der nogen der har prøvet at have sådan et problem?
Chili er sort huskat med kraftig/ulden pels, hendes mor var tydeligt aby blanding.

Håber der kommer nogen indspark.

Ikke lige med haserne :gruble:

Slikker hun sig meget :?
Jeg tænker på om det kan være stressrelateret :?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;964091]Ikke lige med haserne :gruble:

Slikker hun sig meget :?
Jeg tænker på om det kan være stressrelateret :?[/QUOTE]

Tak Vivi.
Jeg synes egentlig ikke hun slikker sig meget, meget, men måske hun ind i mellem gør det alligevel, når jeg ikke ser det. Når man er tyndpelset skal der nok ikke så meget til.

Det kan godt være stress-relateret, hun bryder sig generelt ikke om andre end sig selv og specielt ikke om Chayton, som jo er teenager (og har boet her siden 10 marts).
De ‘kysser’ dog ind i mellem, men Chili er meget udfarende, hun kan finde på at ligge på lur, når Chayton så går forbi farer hun hen og stikker ham nogen på hovedet og så ind under bordet igen.
Hun er på Zylkene og vi har Feliway i stikkontakten.

Hvad har dine svigerforældre gjort anderledes end I selv gør? Siden de var pæne da de havde passet dem?

Jeg har hørt om en hund med græsallergi, mon en kat også kan få det?

Ej du misforstår (jeg skrev heller ikke tydeligt), de var også pæne inden vi tog afsted og igår, men efter hun havde været ude i et par timer så det ikke pænt ud mere.

Åhh :slight_smile: På den måde Hjælper det hvis I tørre hendes fusser når hun kommer ind?

Det tror/synes jeg ikke, jeg vil ikke gnide for meget på hende, er bange for det bliver værre… :S

Væsker sårerne/huden?

Mvh
Yvonne

Nej det synes jeg ikke, men hun får ‘revet’ hul på det ind i mellem, så det bløder :ked:

Min foderallergiker havde det der problem, før hendes allergi kom under kontrol, så en-eller-anden allergi er i hvert fald muligt.
Er det korrekt forstået, at problemet følger om katten kommer ud? For så er det vel værd at afprøve, om det hjælper at fjerne de der møbler f.eks. :slight_smile:

Tak for indspark :slight_smile:

Jeg tror det hænger sammen med at hun er ude, uden det dog er 100% relateret.
Hun har ikke fået lov at komme ud siden igår, til morgen slog hun ud efter Chayton (igen :() han gik efterfølgende efter hende, og så blødte hun igen, ganske lidt, men der kom hul på såret.
Jeg tror det måske også hænger sammen med at Chili ‘står’ på bagbenene (fødderne), når hun slår efter Chayton (eller Charley) så hun har begge for-poter fri… :bokse:

Vi har skam talt om at fjerne møblerne, men det er ikke bare lige muligt, de er fra i foråret og løbegården blev udvidet og bygget uden om møblerne; dvs vi skal splitte løbegården ad for at få møblerne ud.
Møblerne er dækket med ikke-fugt sugende ‘stof’ på alle arm- og ryglæn, hvor hun sidder, manden havde købt noget med hjem igår (det man dækker planter med).

Efter i morges begynder jeg at tro det er slid, når hun står på bag-fødderne. At det så er værst, når hun er udenfor kan hænge sammen med at hun står på fliser derude,

Jeg tror vi forsøger os med laserbehandling (som forsikringen ikke dækker :thumbdown:).

Vi skal til første laserbehandling i morgen :kryds:

Håber det kan hjælpe helingen på vej
:slight_smile: