Sår ved øret

Artos har fået et lille sår ved øret. Tror han har kløet sig eller noget. Skal man gøre andet ved det end evt. at rense med klorhexidin? Han fik det for et par dage siden og det ser meget “pænt” ud. Har klippet hans klør, så han ikke får flere sår.Ellers andre ting man skal være opmærksom på?

Jeg tror ikke det er nødvendigt at gøre mere :slight_smile: Vær selvfølgelig opmærksom på betændelse, altså om det bliver rød, varmt, hævet eller der kommer “snask” ud af det… Men det ser da ret fredeligt ud.

Valentin fik også et sår på overlæben for nogle måneder siden - jeg gik helt i panik og troede det værste, foderallergi, eosofil granulom og hvad ved jeg - Efter 6 dage var det helt væk. Sikke et pyllerhoved jeg er :høhø:

Bare hold dig væk fra dyrlægevagten.dk osv, for så tror man pludselig katten fejler alverdens slemme ting :tihi:

Regner heller ikke med, at der sker mere ved det, men hellere være obs på det end at opdage det når det er for sent. Er næsten ovre den værste “pyller-mor” fase…der sker for meget til at jeg bliver nervøs hver gang. Vågnede i morges ved at Flykra sad oppe på brusenichen og balancerede på en 2cm kant :besvimer: jeg bliver vist hurtig gråhåret :tihi:

tro du ikke det er kommet fra leg enten en tand eller klør…

Du kan ikke gøre mere end at holde øje med det …

[quote=skeem;302757]tro du ikke det er kommet fra leg enten en tand eller klør…

Du kan ikke gøre mere end at holde øje med det …[/quote]

Det kan godt være at det kommer fra leg. Aner det ikke, da jeg ikke lagde mærke til det med det samme, men det skulle ikke undre mig :slight_smile:

Samtidig med at du renser det skal du også sørge for at holde det tørt, et tørt sår heler hurtigere end et vådt sår :slight_smile:

jeg plejer at smørre ko patte save på syntes det heler hurtig med det …

Min kat får nogle gange sår ved øret, når hun kradser med bagpoterne. Jeg renser det i klorhexidin for at undgå betændelse og der har ikke været nogle problemer med heling.

…nu er tråden jo 1 år gammel, men kan da oplyse at Artos ikke længere har et sår :tihi: