Hej
Til at starte med, vil jeg lige sige at jeg har været med hende hos vagtdyrlægen i 1 time her til aften.
Jeg står med min 1 år og 7 mdr gamle maine coon, som fra den ene dag til den anden er begyndt at savle/slime fra munden - og lidt fra næsen.
Slimen er klar, lidt hvidlig, og generelt meget slimet og trådtrækkende, ligesom når man er forkølet.
Hun er lidt nedstemt, og ligger egentlig bare og kigger, mens hun kæmper lidt med slimen, men ikke så hun er træt, døsig og sover hele tiden.
Hun har ikke en besværet vejrtrækning, når man kigger på hende, men dyrlægen kunne godt høre lidt på lungerne.
Dyrlægen havde desværre flere teorier, selvom der ikke var noget at se i munden (hverken på tænder eller tandkød)
Hans teorier: Nyrer. Klamydia. Begyndende tandkødsbetændelse (selvom hun har meget fine tænder og tandkød, så ved ikke lige hvor det kommer fra).
Hun har ikke feber (38,2).
Dyrlægen gav hende væske (med en sprøjte) samt noget smertestillende.
Jeg har fået noget antibiotika (antirobe vet) som skulle virke mod mundhulebetændelse.
Aftalen er at jeg til dyrlægen igen hvis det bliver værre, og hvis ikke, så skal hun til tjek igen i morgen, hvor jeg helst skal medbringe en urinprøve, og afhængig hvordan hun har det, skal der tages en blodprøve.
Jeg ville høre om nogle af jer har et bud på hvad det kan være?
Der er “desværre” ikke så meget slim på billedet, da jeg har tørt det af, men håber da det giver et mindre indblik i sagen.