Savnet Kat! HJÆLP!

hvis der er sket, at min kat er lukket inde et sted, og den hverken for mad eller drikke, kan det så overleve det? For det er jeg bekymret for, hvis hun er lukket inde et sted.

Og mht. at kalde på hende om aften - vi gør det hver aften. Som sagt, så har flere fra familien været ude og kalde, så man kunne se, om hun kunne genkende stemmerne.

Til alle de andre forslag; jeg tager dem i brug, og igen - jeg kan ikke takke nok for hjælpen.

PS: Vil hun kunne genkende os, hvis hun finder hjem efter et stykke tid? eller vil hun også være sky osv.? Det kan jeg ikke lade være med at tænke på. Hvis den smukke lille kat forlod huset som den bedste guldklump, og kommer tilbage som en bange og sky kat… - stakkels kat. :frowning:

Vi har efterhånden læst SÅ mange beretninger om katte, der kom hjem efter at have været væk i LANG tid, ja flere år, og de opførte sig, som om de blot havde været væk ½ times tid, så det skal du ikke være bange for.

Og nogen gange kan de også være blevet så skræmte at de ikke reagerer - men det er vist mest indekatte, der har forvildet sig ud har jeg indtryk af (sådan var det i hvert fald med Diego da han forvildede sig ud, ham fandt vi så efter en times tid)

[quote=Deina;373641]hvis der er sket, at min kat er lukket inde et sted, og den hverken for mad eller drikke, kan det så overleve det? For det er jeg bekymret for, hvis hun er lukket inde et sted.

Og mht. at kalde på hende om aften - vi gør det hver aften. Som sagt, så har flere fra familien været ude og kalde, så man kunne se, om hun kunne genkende stemmerne.

Til alle de andre forslag; jeg tager dem i brug, og igen - jeg kan ikke takke nok for hjælpen.

PS: Vil hun kunne genkende os, hvis hun finder hjem efter et stykke tid? eller vil hun også være sky osv.? Det kan jeg ikke lade være med at tænke på. Hvis den smukke lille kat forlod huset som den bedste guldklump, og kommer tilbage som en bange og sky kat… - stakkels kat. :([/quote]

Lige netop de skovkatte her er meget. meget sky (der er to) normalt vil en kat der bliver lukket inde ved en fejltagelse larme for at komme ud. Han katten her overlevede de tre dage på lidt vand. Tror bestemt hun vil genkende jer, håber hun kommer af sig selv, før i tiden da jeg havde fritløbende katte var de somme tider væk et par dage, selv om de var kastrater.Så der er masser af håb endnu:)

Lige for en sikkerheds skyld resumerer jeg de klassiske tips, måske har du allerede hørt og prøvet noget af det:

Kig ind i og under alle busketter og buskads, gerne med lygte. Iflg. KV sker det ofte, at katten gemmer sig lige i nærheden, men simpelthen er lammet af skræk for de fremmede, støjende omgivelser (især indekatte).

Spørg naboerne, om du må kigge i deres haver (under buske etc), når du alligevel skal tjekke skure og kældre.

Sæt efterlysning med foto af katten op alle vegne: I supermarkeder, på biblioteker, skoler og børnehaver, samt lygtepæle (mest i de nærmeste gader plus hovedfærdselsårer).

Det sidste skaffede mine venner deres elskede mis hjem igen. De havde skiftet fra dens yndlingsmad (Whiskas roll-eyes) til noget sundt, og så var den da bare flyttet hen til en dame et par gader væk, som stor-forkælede den med kødmad! Og hun anede end ikke, at der var noget, der hed øremærkning (som katten havde), hun havde bare opfattet den som sulten og herreløs.

Skoler og børnehaver og kvarterets børn er et kæmpenetværk af legekammerater og forældre og familie. Udlov evt. en lille dusør, selv i vore dage kan 50 - 100 kr blive til pænt meget slik eller noget. Opslag og en snak om, at du savner din kat meget og vil blive meget glad for at få den igen kan gøre meget.
Efterlysning hos lokale dyrlæger, dyrehospital etc har du sikkert sat i værk.
Hmm, hvis jeg har glemt noget, kan andre sikkert supplere.

Gid du snart får din misling hjem igen!

[quote=MiSi;373667]Lige for en sikkerheds skyld resumerer jeg de klassiske tips, måske har du allerede hørt og prøvet noget af det:

Kig ind i og under alle busketter og buskads, gerne med lygte. Iflg. KV sker det ofte, at katten gemmer sig lige i nærheden, men simpelthen er lammet af skræk for de fremmede, støjende omgivelser (især indekatte).

Spørg naboerne, om du må kigge i deres haver (under buske etc), når du alligevel skal tjekke skure og kældre.

Sæt efterlysning med foto af katten op alle vegne: I supermarkeder, på biblioteker, skoler og børnehaver, samt lygtepæle (mest i de nærmeste gader plus hovedfærdselsårer).

Det sidste skaffede mine venner deres elskede mis hjem igen. De havde skiftet fra dens yndlingsmad (Whiskas roll-eyes) til noget sundt, og så var den da bare flyttet hen til en dame et par gader væk, som stor-forkælede den med kødmad! Og hun anede end ikke, at der var noget, der hed øremærkning (som katten havde), hun havde bare opfattet den som sulten og herreløs.

Skoler og børnehaver og kvarterets børn er et kæmpenetværk af legekammerater og forældre og familie. Udlov evt. en lille dusør, selv i vore dage kan 50 - 100 kr blive til pænt meget slik eller noget. Opslag og en snak om, at du savner din kat meget og vil blive meget glad for at få den igen kan gøre meget.
Efterlysning hos lokale dyrlæger, dyrehospital etc har du sikkert sat i værk.
Hmm, hvis jeg har glemt noget, kan andre sikkert supplere.

Gid du snart får din misling hjem igen![/quote]

Mht. til at spørge, om man må tjekke haver eller skure, garager, evt. kældre… Mange siger bare ‘nej, der er ikke nogen kat derinde.’ Og så siger de pænt farvel, og ellers er der ikke mere i det. HVad skal jeg eks. gøre ved det?

Og til resten: Det med skovkattene, det er vel ikke noget problem, så. For min kat er en alm. huskat. :slight_smile:

[quote=Deina;373705]Mht. til at spørge, om man må tjekke haver eller skure, garager, evt. kældre… Mange siger bare ‘nej, der er ikke nogen kat derinde.’ Og så siger de pænt farvel, og ellers er der ikke mere i det. HVad skal jeg eks. gøre ved det?

Og til resten: Det med skovkattene, det er vel ikke noget problem, så. For min kat er en alm. huskat. :)[/quote]

Du kan jo spørge, om du selv må tjekke? Evt. forklare, at katten nok er bange og gemmer sig, især for fremmede. Giv dem evt. en seddel med dit telefonnummer - nu har du jo skærpet deres interesse for “liv” i kælder og udhuse, også selv om de måske ikke selv er opmærksomme på det.

I øvrigt forsvandt min venindes hankat også for et stykke tid siden. Min veninde syntes, at hun havde set ham hos en nabo, der lå døende på sygehuset, men da hun fik lov til at kigge i huset, var der ingen kat at finde. Efter en lille uge havde tanken naget hende så meget, at hun igen fik lov til at tjekke hos naboen, og her fandt hun en meget forskræmt kat, som også havde nået at blive noget dehydreret. Katten var ellers den lalleglade “ingen gør mig fortræd”- kat, så man kan ikke forudsige, hvordan katten reagerer, når den er bange. Efter lidt væske hos dr. dyr var katten kampklar igen.

Jeg håber, du finder din kat snarest muligt :kryds::kryds::kryds:

mvh. tina

[quote=taina;373866]Du kan jo spørge, om du selv må tjekke? Evt. forklare, at katten nok er bange og gemmer sig, især for fremmede. Giv dem evt. en seddel med dit telefonnummer - nu har du jo skærpet deres interesse for “liv” i kælder og udhuse, også selv om de måske ikke selv er opmærksomme på det.

I øvrigt forsvandt min venindes hankat også for et stykke tid siden. Min veninde syntes, at hun havde set ham hos en nabo, der lå døende på sygehuset, men da hun fik lov til at kigge i huset, var der ingen kat at finde. Efter en lille uge havde tanken naget hende så meget, at hun igen fik lov til at tjekke hos naboen, og her fandt hun en meget forskræmt kat, som også havde nået at blive noget dehydreret. Katten var ellers den lalleglade “ingen gør mig fortræd”- kat, så man kan ikke forudsige, hvordan katten reagerer, når den er bange. Efter lidt væske hos dr. dyr var katten kampklar igen.

Jeg håber, du finder din kat snarest muligt :kryds::kryds::kryds:

mvh. tina[/quote]

nu er det sådan, at jeg bor i et område med etplans og rækkehuse. Og alle haverne er VIRKELIG let at komme ud af. Det er ikke noget en kat kan være fanget inde i. Så den mulighed ser jeg ikke. - Måske det med garager, men hvert hus har et lettere lille ét, som nok ville gøre det let at høre katten, hvis den puslede eller miavede.

Hun er stadig ikke tilbage, og mit håb er efterhånden ved at falde… En dame ringede om, at hun havde set en anelse lille kat - hvilke Mona er - være inde ved en sø, som er i nærheden. Rundt om søen er der også land at gå på, og rundt om det er der et hegn. Hun sagde, at hun var bange for, om katten var fanget derinde.

Så der er en mulighed for, at nogen har set hende. Men vi bliver ved med at lede, er i gang med at efterlyse hende på de forskellige hjemmesider, og har set plakater op… Vi skal også til at sætte flere op i de lokale butikker.

Vi overvejer også at sætte en annonce i Lokalavisen, men usikker på hvordan vi gør det.

Har jeg gjort for lidt? For så sig endelig til! At gå rundt og spørge, om folk kan tjekke garager, kælder osv. er det noget, som ofte hjælper??

Tusind tak, ellers, for rådene. :ok:

Forklar f eks, at du jo netop er bange for, at katten er smuttet derind ubemærket - og at der derfor netop godt kan være en kat derinde, selvom de ikke har set det.
Hav et foto med at missen, evt den efterlysningsseddel, du måske har slået op rundt omkring, giv dem sedlen (som Taina foreslår) og se fortvivlet ud (det er du jo). De fleste har trods alt lidt medfølelse tilbage. Forklar, at katten ikke er vant til fremmede omgivelser, og at den derfor kan have gemt sig ekstra godt, og ikke tør komme frem.
Hvis du ikke må se efter selv, så bed dem om at tjekke en ekstra gang og gerne i kroge og under kasser, sække etc.

Godt eksempel, Taina :ok:

[quote=Deina;374001]nu er det sådan, at jeg bor i et område med etplans og rækkehuse. Og alle haverne er VIRKELIG let at komme ud af. Det er ikke noget en kat kan være fanget inde i. Så den mulighed ser jeg ikke.er i gang med at efterlyse hende på de forskellige hjemmesider, og har set plakater op… Vi skal også til at sætte flere op i de lokale butikker.

Vi overvejer også at sætte en annonce i Lokalavisen, men usikker på hvordan vi gør det.

Har jeg gjort for lidt? For så sig endelig til! At gå rundt og spørge, om folk kan tjekke garager, kælder osv. er det noget, som ofte hjælper??

Tusind tak, ellers, for rådene. :ok:[/quote]

Deina :slight_smile: , jeg mener ikke, at katten er fanget inde i en have, men at den gemmer sig, og ligger og trykker sig, fordi den er bange. Det er derfor, at du eller en anden skal ind og kigge under hver en busk, med lygte.

Plakater er udi min ringe erfaring effektivt (mht mine venners kat).

Men kontakt til kvarterets børn, evt. via børnehave/SFO er også godt.

Du ved selv, hvad du kan overkomme, og hvordan kvarteret er. Jeg ville stemme dørklokker, man kunne jo blive positivt overrasket.

Du skriver, at det er en lille kat - hvis nu et barn har samlet den op, kommer hjem til mor og far a la “Se, jeg fandt den her, alene og sulten, må jeg ikke nok beholde den” - og får lov til det.
Hvis de forældre ikke ser et opslag, så vil de aldrig tænke andet, end at det er en stor, herreløs killing, som er til glæde for dem og barnet.

Håber fortsat, at du finder den :slight_smile:

[quote=Deina;373705]Mht. til at spørge, om man må tjekke haver eller skure, garager, evt. kældre… Mange siger bare ‘nej, der er ikke nogen kat derinde.’ Og så siger de pænt farvel, og ellers er der ikke mere i det. HVad skal jeg eks. gøre ved det?

Og til resten: Det med skovkattene, det er vel ikke noget problem, så. For min kat er en alm. huskat. :)[/quote]

Vil bare gøre opmærksom på at jeg ikke siger skovkatte gennerelt er sky, men de to her ved naboen er, håber sådan at du finder din lille mis:)

Jeg ville have et billede af katten i hånden - og starte med at sige:
Jeg har brug for jeres hjælp - vil I hjælpe mig…:slight_smile:

Sig: Jeg er så ulykkelig over, at min lille kat er løbet hjemmefra, vil I venligst kigge efter i jeres skur m.v.
Inderlighed har for det meste en god virkning. :slight_smile:

Du skal nok ikke starte med at spørge, om du må kigge - folk er lidt nidkære med deres ejendom.

Du er jo en fremmed.

Tal til deres “gode hjerte”.
Fortæl…hvor du bor/giv dem dit tlf.nr…fortæl dem også, at du vil blive rigtig glad, hvis de vil kontakte dig, hvis de ser katten. :slight_smile:

Held og lykke.
Knus fra Mona

Hej

Det var min kat der var væk i 9 mdr. Jeg fandt ham ved at indrykke en annonce i lokalavisen og udlove en stor dusør, det giver opmærksomhed. Jeg havde haft en annonce i tidligere, men der skulle flere gange til.

Da jeg fandt ham var han meget tæt på sit hjem, men jeg kunne ikke komme til ham. Jeg endte med at låne en fælde som han gik i. Da han kom hjem var han fuldstændig sig selv.

Held og lykke :slight_smile:

UPDATE!

MONA ER KOMMET HJEM!!

Jeg er SÅ lykkelig over det! Hun vækkede mig midt om natten ved at miave ved min soveværelsesdør, og så téede hun sig sådan hele natten, og ville have vores opmærksomhed. Hun fik mad og hele familien kælede godt og grundigt med hende, inden vi gik i seng igen.

Hun sov ved mine fødder hele natten. :hjerte:

Det utrolige var, at hun virkede som om, at hun ikke havde været væk i 6 dage, snarere 6 timer eller noget. Jeg ved ikke, om hun ikke kunne finde hjem eller om hun var låst inde, men jeg var glad for, at hun kom hjem nu. Der er VOLDSOMST havlvejr udenfor. :S

TAK FOR ALLE JERES RÅD OG OPBAKNING! - Det kan lade sig gøre, har jeg nu fundet ud af.

Håber alle jeres katte derude har det godt, og er stolte over sådan nogen søde og rare ejere som jer. :thumbup:

Kh
Deina

Dejlig opdatering :slight_smile: - tillykke til jer :wehu:

Hvor er det en skøn nyhed på en trist regnvejrsdag.

:wehu::wehu::wehu::wehu:

Giv Mona en ordentlig krammer og sig så til hende, at det nummer skal hun ikke lave mere.

:høhø::høhø::høhø::høhø:

Ih…hvor det glæder mit lille :hjerte:

:wehuu: :wehuu: :wehuu:

Eva - det skal jeg nok og tak. :ok:

Resten! - Takker… :wehu:

:):):slight_smile:

dejlig nyhed:)

Vidunderligt at hun er hjemme i god behold! :wehu::wehu::wehu:
Nu blev jeg helt i godt humør. :yah:

Hvor er det bare godt!! Herligt at finde sådan en nyhed på en ellers grå, trist og regnfuld dag.

Tak for opdateringen
:slight_smile: