Jeg ved jo, at nogle af jer er rigtig skrappe til indholdet i forskellige typer kattemad. Som udgangspunkt har jeg brugt meget Applaws og Almo Nature indtil jeg fandt ud af, at de ikke er fuldfoder.
Den seneste tid har vi brugt LUX fra Aldi, som min mor er så sød at købe med for os.
Sidste gang fik hun dog angrebet en forkert palle katte-foder - og fik fat i noget der hedder Schnucki med hjem i forskellige varianter. Er der nogle af jer, der ved om dette svarer nogenlunde til LUX?
Mens hun var ved at forny sig selv tog hun også nogle forskellige varianter af nogle bakker, der hedder Topic High Premium. Hun mente, at det da måtte være toppen, når der stod “Hiogh” “Premium” - meeeen, er det nu også det?
Håber I kan hjælpe mig lidt.
Mens jeg er i gang vil jeg gerne lige dele vores sidste nye skat med jer - han er bare 5 mdr., men SÅ lækker (undskyld, at de sikkert bliver forstore - kan ikke finde ud af at lave små)
schnucki…er nok a la det samme som rema1000 har…noget “kød” sjasket sammen med noget der minder om …brunt vand - sovs er det i hvert fald ikke og det er op mod halvdelen af indholdet - for dyrt og…klamt…min 5 øre
topic…væsentligt bedre, mange smagsvarianter…nok mere a la lux
er der forresten nogen der kan bekræfte …fik lux til 4.95 i dag, plejer at koste 5.50
Hvor er han dejlig , tillykke med ham :). Er han brite?
Schnucki kender jeg kun i tørfoder, har af og til købt en pakke (1kg), til at blande op med, hvis der er “lav vande” i fodertønden og det kniber med pengene. Men jeg ville ikke bruge det, som deres faste foder. Der er ikke kød nok i og for lidt fedt. Lux er godt, ca 58% kødprodukter.
De andre har jeg set i Aldi, men kender dem ellers ikke.
Men læs indholdsfortegnelserne, når du vælger mad til misserne, Lux er et godt sammenlignings grundlag synes jeg :).
Tak for jeres svar. Lige nu har jeg ingen LUX og kunne derfor ikke sammenligne. Dejligt, at I ville hjælpe mig lidt på vej. Tænkte nemlig også, at det ikke var sammenligneligt, selvom dåserne ligner hinanden til forveksling.
mine kræsne der faktisk kun spiser dyrlægens i fine folie poser har fundet ud af at lux er ret ok, sammen med feline porta - men alle de andre mærker der er afprøvet rør de ikke . Så jeg tænker at i hvert fald smagen på lux må være i orden - mine går efter smagen af fjerkræ
Enig - men brug du nu bare den leverance op, du har fået fra din mor Det er ikke en katastrofe. Det er bare at foretrække ikke at fodre med for meget korn og sukker.
Jeg stod og læste på nogle foliebakker sidst vi var i Aldi efter LUX - vil gætte på det er dem du har
Så vidt jeg husker så de fine nok ud - jeg syntes så bare de var for dyre ifht LUX (som jeg jo var der efter)… Mener 100g af dem koster 2,50 mod 400g LUX til 5,50…
Tusind tak. Jeg bruger de sidste dåser op og topper dem med en lille håndfuld Orijen tørfoder, der har et højt proteinindhold - og springer dem over fremover.
[QUOTE=PivMaria;1160844]Det lyder spændende, mine spiser nemlig ikke paté, så flere varianter med gelé ville være et hit![/QUOTE] Ævs, mine har det lige omvendt - håber i det mindste at de lader den røde forblive i paté-form…
[QUOTE=Jim;1160874]well…har lige hentet alle kasser fra bagagerummet…de blå er alle med “små bidder” og de røde er paté[/QUOTE]Vi har heldigvis lige købt et læs hjem og det var af den “gamle” slags (vi har kun købt røde og blå). Men så kan det være at jeg har en undskyldning for snart at runde Zooplus igen - jeg vil have afprøvet Bozita på dåse (rotationen hedder lige nu Animonda Carny, LUX, Smilla, LUX og så fremdeles), da den vist er paté-style?