Se en flot farve!

[quote=lenschow;417593]Ved du Eva om det er svært at lave sådan en farve på fx Europe? De er vel godkendte i den ikk?
[/quote]

Yep meget svært - farven er ikke godkendt hos Européen :wink:

Tabby & hvid er no-go :wink:
Går ud fra at det også gør sig gældende selvom der er tortie ind over - ikke at jeg nogensinde har overvejet det, da rød ikke er en farve jeg beskæftiger mig med :ups:

/Mette

Hehe, farven er super nem at lave :smiley: Men som Mette siger. Europé er desværre ikke godkendt i tabby med hvid, eller smoke med hvid.
Dog kan du få ensfarvet med hvid. Eller sort tortie tabby uden hvid :slight_smile:
Hvilket også er en super skøn farve.

Åh ja det hvide! Den havde jeg rent svedt ud - tak:-)

Må jeg stille et nysgerrig spørgsmål mere så?

Er der egentlig planer om at godkende dem med hvidt eller hvad er årsagen til den regel?
Den har tit undret mig.

Men de er nu fine uden også:-)

[quote=Mette Mejdahl;417533]Sorry Felis, men nu kom jeg altså til at grine! :tihi:
Hvis katten er “gråstribet” med creme som du skriver, så ér den faktisk “blå creme” - så jo i fald det er creme og ikke rød - så kaldes den “grå stribede farve” altså Blå tabby :wink:

Det var så på “fagsprog” jo :stuck_out_tongue:

/Mette[/quote]

Huskattegråstribet er som bekendt Sort makreltabby ,-))))))

http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=276&pictureid=2716

[quote=Felis;417926]Huskattegråstribet er som bekendt Sort makreltabby ,-))))))

http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=276&pictureid=2716[/quote]

Tjaaa…

Men denne Huskat er vel også huskattegråstribet?

Eller?

Tror måske bare det er et spørgsmål om øjnene der ser? :stuck_out_tongue:

/Mette

[quote=lenschow;417407]Tjek lige Ugly Betty - en kat - nederst på denne side med omplaceringshunde fra Grækenland.

Hvad kalder man den farve, og har I nogensinde set en kat, med den i DK?
Ligner stribet tortie - men sikke dog klar den er i farvefordelingen

http://www.graeskehunde.dk/sub/ADOhundeGR.htm

Det var dog en utrolig flot kat![/quote]

Tortietabby også kaldet Torbie:) En smuk farve der bliver endnu mere speciel i forbindelse med s-genet der får farvecellerne til at klumpe sammen og danne felter istedet for at blande sig som hos en tortie uden hvidt.

Marina

[quote=lenschow;417848]Åh ja det hvide! Den havde jeg rent svedt ud - tak:-)

Må jeg stille et nysgerrig spørgsmål mere så?

Er der egentlig planer om at godkende dem med hvidt eller hvad er årsagen til den regel?
Den har tit undret mig.

Men de er nu fine uden også:-)[/quote]

Jeg undrer mig også over at man ikke har valgt det, og tror ikke at der er nogen planer om det. De ældre opdrætter ville vist være forfærdede over tanken, og de nye har vist ikke lige ambitionerne til det.
Jeg kunne godt selv tænke mig at det blev godkendt, men det kræves så vidt jeg ved bare ret mange i farven, der jo ikke er godkendt, for at det kan lade sig gøre, og jeg har i hvert fald kun planer om at opdrætte godkendte farver de første pr år :slight_smile: Men jeg kan jo håbe en opdrætter i Sverige eller Finland får idéen :slight_smile:

Felis - Det er nok som man definerer det. Jeg oplever ikke menigmand skelne mellem blå tabby eller sort tabby - det er striweret eller rundstrikket det hele -tihi

[quote=Mette Mejdahl;417959]Tjaaa…

Men denne Huskat er vel også huskattegråstribet?

Eller?

Tror måske bare det er et spørgsmål om øjnene der ser? :stuck_out_tongue:

/Mette[/quote]

Nej, det er den ikke…den er blå

Felis - Tror du helt ærligt selv at Hr og Fru Dk ville kalde den det og ikke gråstribet? Det tror jeg ikke.

Nej Felis - Tara min MCO kalder de ikke en gang blå men musegrå, så den går ikke:-)

Den kat er strivret hvis man spørger folk her i Hvilsom, Tara er musegrå og katten fra Grækenland er Skildpaddefarvet.

Men der kan naturligvis være geografiske forskelle:-)

Tak for svar. Det var dejligt at lære lidt om farven plus se foto af jeres flotte katte