i forbindelse med brystbetændelse
http://www.helselinien.dk/pi/Giftsuger_1880_1.aspx
ikke at den er lavet til det - men hold fast den SUGER - ingen skarpe kanter, super nem at betjene …
i forbindelse med brystbetændelse
http://www.helselinien.dk/pi/Giftsuger_1880_1.aspx
ikke at den er lavet til det - men hold fast den SUGER - ingen skarpe kanter, super nem at betjene …
Hej Lis.
har du afprøvet det på en kat?
Jeg har netop været igennem en brystbetændelse med min hunkat… Ikke spor af sjov at skulle holde en kat som skriger i smerte selvom man har haft varme håndklæder på maven inden de små kom til…
Tænkte i den forbindelse meget på om der ikke var opfundet en dims / mælkepumpe som kunne trække mælken ud…
Min fik Galastop, da hun havde brystbetændelse.
[QUOTE=Doka;626163]Hej Lis.
har du afprøvet det på en kat?
Jeg har netop været igennem en brystbetændelse med min hunkat… Ikke spor af sjov at skulle holde en kat som skriger i smerte selvom man har haft varme håndklæder på maven inden de små kom til…
Tænkte i den forbindelse meget på om der ikke var opfundet en dims / mælkepumpe som kunne trække mælken ud…[/QUOTE]
Jeg har aldrig hørt om en mælkepumpe til kat. Men hørt om en masse masseren og trykken med håndkraft. Min dyrlgæe foreslog engang en enganssprøjte man skærer bunden af - men da er giftsugeren jo helt uden skarpe kanter. Nix, jeg har ikke afprøvet den på andet end min arm, heldigvis
Griner… Nej man håber jo ikke at man kommer til at skulle bruge den, men det ville sikkert ikke være så dumt at have i huset…
Da Bella havde brystbetændelse var hun ved dyrlægen to gange. Vi masserede og lagde varme på og lige meget hjalp det. 2 gang hun var afsted fik hun noget smertestillende men de er jo ikke glade for at give medikamenter da det går i mælken…
Jeg ved ikke hvad Galastop er?
[QUOTE=Doka;626290]Griner… Nej man håber jo ikke at man kommer til at skulle bruge den, men det ville sikkert ikke være så dumt at have i huset…
Da Bella havde brystbetændelse var hun ved dyrlægen to gange. Vi masserede og lagde varme på og lige meget hjalp det. 2 gang hun var afsted fik hun noget smertestillende men de er jo ikke glade for at give medikamenter da det går i mælken…
Jeg ved ikke hvad Galastop er?[/QUOTE]
Galastop stopper mælkeproduktionen.
Den skal jo ikke stoppes er er killinger …
Ja okay… Det ville dyrlægen helst ikke give hende da killingerne stadig var ret små… Desværre har dette resulteret i at to af hendes vorter er skrumpet ind til stort set ingenting…
Hvis vi skal bruge hende til avl igen er det jo noget skidt hvis hun producerer mælk uden at der er nogen vorter det kan komme ud af… Hun har ellers givet super killinger( hendes første kuld) så det vil være surt hvis vi ikke kan gentage den succes…Men man er jo lidt skeptisk…
Mælkeproduktionen blev stoppet, så mormis kunne sættes under intensiv behandling - jo.
Og for at killingerne ikke skulle blive syge af det inficerede mælk.
ja der er jo en idé i at stoppe det hvis det er inficeret… Det var den heldigvis ikke her , det ville åbenbart bare ikke ud :-/
[QUOTE=Susanne L. Moshage;626299]Mælkeproduktionen blev stoppet, så mormis kunne sættes under intensiv behandling - jo.
Og for at killingerne ikke skulle blive syge af det inficerede mælk.[/QUOTE]
Bliver de da det? så kan jeg ikke forstå det anbefales at lade killingerne die på sådan en kat.
Men det er vigtigt man sætter meget, meget hurtigt ind, og det kan være svære svært at se før det er for sent …
Super godt tænkt! ![]()
Uden at lægge hoved på blokken, vil jeg tro at det er sådan noget apoteket/Matas har hjemme. (Så man slipper for at vente på at få den leveret.)
Jeg tjekker lige på fredag, når jeg alligevel skal på arbejde (på apotek).
[QUOTE=Tea;626447]Super godt tænkt! ![]()
Uden at lægge hoved på blokken, vil jeg tro at det er sådan noget apoteket/Matas har hjemme. (Så man slipper for at vente på at få den leveret.)
Jeg tjekker lige på fredag, når jeg alligevel skal på arbejde (på apotek).[/QUOTE]
Jep apoteket har den - 20 kr. dyrere - og det link jeg gav sender gratis med dag til dag levering, det var bare super …
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;626434]Bliver de da det? så kan jeg ikke forstå det anbefales at lade killingerne die på sådan en kat.
Men det er vigtigt man sætter meget, meget hurtigt ind, og det kan være svære svært at se før det er for sent …[/QUOTE]
Det var det, jeg fik at vide af dyrlægen, og det er det, en opdrætter har fortalt mig, at et af hendes kuld var blevet.
Brystbetændelse vil jeg formode, at der skal en dyrlæge til at diagnostisere?
I fald der er tale om en dicideret betændelse/infektion bør killingerne vel ikke die :?
Ophobning af mælk (som kan føre til mælkefeber) lige når katten har født, og killingerne endnu ikke har fået taget ordentlig fat, er noget andet.
I begge tilfælde kunne pumpen være en god hjælp, hvis den altså også kan bruges til katte, men hvorfor ikke ![]()
Mælken inficeres ikke ved brystbetændelse, det er brystvævet der inficeres. Fuldstændig som hos kvinder der ammer. Det skader hverken killinger eller børn at amme fra det bryst med brystbetændelse.
Min havde underlivsbetændelse og brystbetændelse, jeg ved ikke, om det har noget at sige mht. dyrlægens beslutning.
Hvis din kat havde 2 så store infektioner/betændelser blev den vel sat på antibiotika?
Måske derfor dyrlægen fraråde at lade killingerne die?
Jeg forsøgte mig for år tilbage med at gøre brug af den. Vel at mærke på en sund og frisk velvillig mormis, ingen succes! Hun kunne bestemt ikke lide det, og sagde fra på mit underlige indfald. Der er ganske enkelt for meget sug i den på den forkerte måde, bedre kan jeg ikke forklare det. Men jeg så også liiiiige at det var den jeg kunne bruge til den slags, da den kom frem og vi begyndte at bruge den på børnene på SFO´en … så jow, den er skam afprøvet og afvist, i al fald herfra ![]()
[QUOTE=Lindvig;626484]Hvis din kat havde 2 så store infektioner/betændelser blev den vel sat på antibiotika?
Måske derfor dyrlægen fraråde at lade killingerne die?[/QUOTE]
Ja, hun kom på antibiotika, da hun havde høj feber og var meget betændt. Men han talte også om en risiko for, at killingerne blev inficeret. De fortsatte med at die hos hende, også selvom der ingen mælk var.