undskylder at billederne ikke er så gode, men hold da ferie, de er svære at tage billeder af… Jeg har ventet flere dage på det her…:høhø:
Ej hvor er det nogle flotte og fine billeder, det kan jeg godt forstå du har ventet på
vi har selv et svalenbo ovenover vores hovedddør, de sviner lidt, men vi lader dem bo hos os, for de er så hyggelige at se på
Ja, så har du ikke katte i haven, kan jeg næsten regne ud :høhø: Det ser rigtig hyggeligt ud Efter vi fik vores katte i haven, så har jeg fjernet fuglehuset - det er synd at lokke fuglene i haven, og så lukke kattene ud
ja, det er sq super hyggeligt at se på…
Men det er lige foran vores udestue, så kattene står på række og kigger…
synes nu det er nogle modige fugle alligevel
Skovspurve - hvor er de fine.
De har sikkert travlt fra morgen til aften med at hente mad til ungerne.
[QUOTE=FinnFrode;903589]Skovspurve - hvor er de fine.
De har sikkert travlt fra morgen til aften med at hente mad til ungerne. :)[/QUOTE]
det kan du tro… de starter med at pibe fra kl 5-6
Rigtig fine billeder
Pragtfulde billeder… :-)… Giver een et stort smil på læben… Tak for at du delte
Skønne billeder - tak!
Dejlige billeder Det er da ret godt fanget
Jeg kender også godt det med at sidde på lur med kikkert og kameraet i haven. Det er så hyggeligt at følge med i naturen lige uden for
Skønne billeder
Sikke nogle gode billeder! Den står jo stille i luften som en anden kolibri, den spurv Det vidste jeg ikke de kunne
Fine billeder, tak for dem
Det er SÅ hyggeligt med fugleunger i haven
Det er da fint fanget - dejlige billeder
Nej, det var jeg også overrasket over Måske kan I, når dette kuld er fløjet fra reden, sætte en lille pind foran hullet, som mor og far kan sidde på?
Men plejer skov/gråspurve overhovedet at bygge i fuglehuse? Jeg synes ikke, jeg kan huske at have set det før.
[QUOTE=galath;904162]Nej, det var jeg også overrasket over Måske kan I, når dette kuld er fløjet fra reden, sætte en lille pind foran hullet, som mor og far kan sidde på?
Men plejer skov/gråspurve overhovedet at bygge i fuglehuse? Jeg synes ikke, jeg kan huske at have set det før.[/QUOTE]
Jeg tror, vi piller dem ned…De er ved at være rimelig ulækre… Jeg er ret sikker på de fuglehuse er fra da de flyttede ind her…haha…
Heller ikke her, men det forekommer åbenbart, for i fuglekassevejledningerne plejer man at angive samme størrelse på indgangshullet for både musvitter og gråspurve Vores egne gråspurvene har da også kigget på musvitkassen, men uden at bide på…
På billederne her er der så tale om skovspurve, som vist ellers foretrækker at bygge rede i buske.
Hvor er de søde :love2:
[QUOTE=galath;904162]Nej, det var jeg også overrasket over Måske kan I, når dette kuld er fløjet fra reden, sætte en lille pind foran hullet, som mor og far kan sidde på?
Men plejer skov/gråspurve overhovedet at bygge i fuglehuse? Jeg synes ikke, jeg kan huske at have set det før.[/QUOTE]
Ja, hos os har de også flere gange haft kuld i redekassen.
Mht. pinden, så mener jeg, man plejer at fraråde det, fordi det giver større fugle mulighed for at sidde der, så de kan komme til fugleungerne.
Sikken en fin skovspurvefamilie. Ja, det er bedst med kasser uden pind så undgår man prædation fra større fugle så som skader.