Se hvem vi har ansat

Hver lørdag / søndag morgen tjekker jeg altid tv2 tekst tv for nyheder - og en dag talte jeg hele 12 overskrifter der handlede om død og ulykke, ikke noget postitivt var der at finde:S

Men jeg skal da heller ikke fremstå som en engel, for det er de overskrifter der fanger min opmærksomhed-bleg

[quote=Charlotte Oeh.;77512]Jeg er meget enig i, at Jeppe Nybroes nummer i nyhederne, var en brøler af de store, som hverken kan eller bør accepteres. -tommelned

Men jeg mener også, at man skal holde sig for øje, at vi konstant er udsat for manipulation i mere eller mindre grad, når vi ser tv. Der er nogen, der bestemmer hvad, vi skal se, hvornår vi skal se det, og hvorfor vi skal se det. Der klippes, lægges lyd, tekst og speak på - alt sammen med henblik på at få et budskab igennem. Derfor er det vigtig at forholde sig kritisk til det, man får serveret - og det kan alt andet lige være sværere på tv end i en avis, fordi tv-mediet gør, at når vi ser et billede, så er vi tilbøjelige til at tro, at så er det også sådan, virkeligheden er. Derimod har man oftest lettere ved at forholde sig kritisk til en avistekst, bl.a. fordi man kan læse i sit eget tempo, gå tilbage i teksten og i øvrigt danne sig sine egne indre billeder.

Jeg synes faktisk Jeppe Nybroe har taget sin “straf”, og han ved nu af bitter erfaring, hvad man ikke skal gøre i den branche :)[/quote]

Helt enig - alt for mange tror journalister altid er objektive og stiller ikke spørgsmålstegn ved de ting de får at vide i nyhederne.
Personligt fandt jeg ud af det da jeg boede i USA, jeg boede der under angrebene på world trade center og det jeg fik at vide via nyhederne i USA var ikke præcis det samme som mine forældre fik at vide i DK - selvom journalisterne rapporterede fra det samme sted. Men de havde ikke helt samme vinkel, hvilket gjorde en forskel i hvordan man opfattede tingene.

Nemlig vi er ikke objektive - vi er mennesker:-)

desuden så har jeg for flere år siden takket nej til at skrive om alle de negative historier:-) Det er en ENORM byrde for journalisten selv - men bossen mener tit, at det vil læserne have:-)

FORKERT:-)

Så det skriver jeg næsten aldrig om mere… Dejligt

mvh