“Jeppe Nybroe bliver værten, der fra januar vil tone frem fra nyhedsstudiet midt i hjertet af et af Europas mest moderne mediehuse. Det nye web-tv sender fra nyhedsrummet i Berlingske Media, hvor Berlingske Tidende, B.T., Urban og alle dertil hørende sites styrer døgnets aktuelle begivenheder.”
Jeg skal ikke have sagt noget. Det taler for sig selv, synes jeg.
Joh jeg kan sige, at jeg efterhånden er rigtig glad for, at jeg er ved at tage en anden uddannelse og derfor forhåbentlig så snart, at jeg er færdig, kan bruge mine skriveevner til andet en nyhedsjournalistikken.
Jo jo, kan godt huske den brøler han lavede. Han skulle gøre krigen lidt mere spændende og han kom vist til at lyve ret bevidst overfor hele det danske folk - SÅ pinligt da det blev afsløret. Man skal jo gerne kunne stole på hvad der bliver vist i nyhederne. Tingene var jo manipulerede.
Denne historie er gået fuldstændig min næse forbi!
Tænk at man som journalist kan finde på at lave den slags manipulation…
Hvordan og hvem afslørede ham?
Jeg er meget enig i, at Jeppe Nybroes nummer i nyhederne, var en brøler af de store, som hverken kan eller bør accepteres. -tommelned
Men jeg mener også, at man skal holde sig for øje, at vi konstant er udsat for manipulation i mere eller mindre grad, når vi ser tv. Der er nogen, der bestemmer hvad, vi skal se, hvornår vi skal se det, og hvorfor vi skal se det. Der klippes, lægges lyd, tekst og speak på - alt sammen med henblik på at få et budskab igennem. Derfor er det vigtig at forholde sig kritisk til det, man får serveret - og det kan alt andet lige være sværere på tv end i en avis, fordi tv-mediet gør, at når vi ser et billede, så er vi tilbøjelige til at tro, at så er det også sådan, virkeligheden er. Derimod har man oftest lettere ved at forholde sig kritisk til en avistekst, bl.a. fordi man kan læse i sit eget tempo, gå tilbage i teksten og i øvrigt danne sig sine egne indre billeder.
Jeg synes faktisk Jeppe Nybroe har taget sin “straf”, og han ved nu af bitter erfaring, hvad man ikke skal gøre i den branche
Tror det var nogle andre journalister der fandt ud af det…
Ja medierne er farverige:-) juhuuuu
Jeg brænder ikke for det fag for alvor mere. Det er heldigt at jeg kan skrive om dyr. I dag ringede en dame på 80 år og sagde “jeg vil bare sige tak for de ting du skriver om dyr. Jeg bliver så glad” og så fortalte hun mig om hendes to gamle hunde i en halv time.
Den slags oplever man ikke, når man dækker andre områder:-)
Da jeg boede i Moskva spurgte jeg flere af de forskellige danske medier der var udstationeret derover hvorfor de aldrig skrev/sendte noget positivt fra rusland. Jeg fik den besked at de skam lavede masser af positiv journalistik og sendte hjem, det blev bare ikke trykt/sendt.
Sådan har det alle dage været:S
Ulykker, mord og skandaler m.m. har altid været “godt” stof.
Hvornår har man f.eks. set en forside ryddet for at bringe en glædelig nyhed?
(Lige bortset fra begivenheder i Kongehuset). -høhø
[quote=Mega;77820]Sådan har det alle dage været:S
Ulykker, mord og skandaler m.m. har altid været “godt” stof.
Hvornår har man f.eks. set en forside ryddet for at bringe en glædelig nyhed?
(Lige bortset fra begivenheder i Kongehuset). -høhø[/quote]
EM/VM i fodbold eller håndbold kan også rydde forsider -tihi