Se min smukke vovse

Ja jeg kan altså ikke lade vær med at vise min “lille” vuf frem:ups:

Jeg har altid ønsket mig en Collie - siden jeg var ganske lille.
Da jeg fik min dejlige kæreste kom han en dag og sagde til mig “så skat nu finder du dig en kennel, og en hvalp du gerne vil have og så betaler jeg”

Jeg søgte lavt og højt og surfede alle mulige og umulige steder og fandt ud af at den langhåret collie ikke var lige så tiltalende som den korthåret, og at ud af de 3 farver som der nu er så var Blue merle den smukkeste.

I DK kunne jeg ikke finde en opdrætter som havde hvalpe, så min kæreste tog en passer og et kort over Skandinavien, placeret spidsen på hovedbanegården og blyet i Skagen og tegnede så en cirkel der nåede lidt ned i tyskland og et godt stykke op i Sverige.

Jeg ledte videre i de 2 regioner og fandt omsider en opdrætter i Sverige og nu (godt et år senere) sidder jeg med en dejlig blue merle korthåret collie.

Her er nogle billeder i kan savle lidt over hihi

Jamen han er helt sikkert en smuk dreng.:hjerte::hjerte:

Men når det er sagt…kan han altså ikke måle sig med min smukke smukke langhåret zobel collie :høhø::høhø:

Men det er der nu ingen collier der kan :hjertehop::hjertehop:

Hvor er den smuk :wehuu: - og sikke nogle flotte billeder !!

Jeg holder selv meget at den korthårede - jeg synes den er så elegant :slight_smile: og din er et meget flot eksemplar!!

nu er der våd plet under hagen :savle:

:hjerte::hjerte:

Meget smuk hund, jeg har vist aldrig set en korthåret collie før.

:wehuu:

@ Sannela: Tak
HAHAHA Sådan skal det være :stuck_out_tongue: hvis ikke man syntes sin egen guldklump er den bedste af dem alle så er der sket noget et sted hihi :tihi:
Jeg mener jo også at ingen kan måle sig med min dejlige dreng :hjertehop:

@ Battlestar: Tak
Jeg har langhåret katte (alle 3) en simi langhåret mut, min tidligere vuf var også langhåret og min kæreste har en utrolig langhåret bamse af en hund haha så jeg er efterhånden ved at være lidt træt af alt den pels hihi så at anskaffe sig en langhåret ville være dumt.
Jeg har et halv prof kamera (Nikon spejlrefleks) så prisen for kameraet spejler sig i billederne :tihi:

@ Tante Tut: Tak du er ikke den eneste :slight_smile: han er snart 1½ år og kun 3 personer vi har mødt har kunne se han var en korthåret collie - da han var hvalp spurgte folk om han var en dansk svensk gårdhund :venter: da han blev lidt ældre var det en græsk gadehund :besvimer: men den værste var en dame jeg mødte for ½ år siden ca.

Damen: Åhh en sød hund hvad er det en blanding af?
Mig: det er en korthåret collie
Damen: okai hvad er der så i den?
Mig: Det er en korthåret collie
Damen: Ja men hvad er den blandet med? (i en lettere agressiv tone)
Mig: Det er en raceren korthåret collie!!! (i samme tone som hende)
Damen: Nå Nå (rullede med øjnene og så gik hun)
:doh: :doh: :doh:

Smuk smuk hund…:hjertehop:
Lige til at savle over…:savle:

Smuk ColliePige :slight_smile:

Har aldrig set en korthåret før… men må sige de tiltaler mig ekstremt :wehuu:

:hjerte::inlove::hjerte::inlove::hjerte::inlove::hjerte:

Hvor er hun da bare dejlig :wehuu:

Jeg takker mange gange på min vovses vejene :hjertehop::hjertehop:

Og tror det er godt han ikke kan læse for tror han ville føle sig en anelse fornærmet over at blive kaldt en pige hahaha-LOL

Men min fejl :stuck_out_tongue: kunne jo bare have skrevet han var en dreng med navnet Joker :stuck_out_tongue:

Så er han en vidunderlig dreng! :smiley:

Så lærte jeg lige noget nyt, for anede ikke at der findes en korthårs udgave af collier. :slight_smile:

@ Lykke86: hihi :thumbup:

@ Mai: Det er heller ikke en race man møder særlig tit, vi har aldrig selv mødt en her i DK og der er heller ikke mange opdrættere af racen :slight_smile: men i bund og grund så er den meget lig den langhåret bare uden den lange pels.

En dejlig race (collien både langhåret og korthåret) lærenem, lydig samt livlig udendørs og doven indendørs.
Den egner sig til familier både med og uden børn :wehuu: