Det synes jeg også. I min løbegård har vi brugt volierenet, der kan misserne hverkem stikke hoveder eller ben igennem, men det kan kravles i og det er sjovt:D
Okay. Har ogsaa volierenet staaende, men det ser bare saa voldsomt ud, tror det var derfor vi begyndte at snakke om det andet. Men vi har ogsaa snakket om at lave to lag og ligge dem forskudt, saaledes at det i stedet bliver 2,5 x 10 cm. Det er vel mere fornuftigt?
Jeg havde helt glemt denne tråd - hvordan går det med projektet, Cecilie?
Vi er endnu ikke kommet saa meget videre. Men mange loesninger har vaeret taenkt igennem, og vi har vaeret rundt og kigge paa et par forskellige mulige loesninger… Det skal helst vaere baade med smaa masker, men samtidig ogsaa noget traad som ikke buer/bukker og laver folder naar det saettes op. Saa vi har kigget paa noget tykkere havehegn end alm. volierenet, vi har kigget paa rivenet, og ja. Er faktisk ikke helt klar over hvad den endelige beslutning bliver endnu. Men nu starter eksamensperioden, saa ved ikke hvor meget der bliver lavet den naeste maaneds tid.
Vi har snakket om at aebletraeet skal faeldes, saa skal der saettes noget hegn op med stoed i toppen, og saa skal vi evt. have en toemrer til at saette en god stor laage sammen, til de to steder hvor det bliver aktuelt og med specialmaal.
Bud modtages stadig gerne.
Nyt i sagen: vi faar besoeg af en toemrer i dag, som lige skal se det an.
Spændende. Det er jo på mange måder en ganske enkelt opgave, fordi det “bare” er en gårdsplads, der skal lukkes af. Og så alligevel ikke, fordi der er forskellige ting og sager, der komplicerer…
Men jeg ville nok satse på at overdække hele gården, fordi tagene er så langt nede, som de er.
Vi har tænkt os at sætte stød op langs tagrenderne
Det er også en udmærket løsning.
5x10 er fint til voksne katte - men killinger under 12 uger kan gå igennem. Delfinhegn, som vi og mange andre har brugt til katteindhegning, er netop 5x10 (og har en højde på 1.80, der også er meget passende til katteindhegninger).
Super. Nu fylder de 6 maaneder her d. 13. juni, og tror ikke de kan komme igennem noget saa smaat som 5x10 cm mere - isaer Ludvig har rundet de 3 kg, og tror heller ikke han gider den slags.
Det jeg mere er bekymret for er, om Ofelia er snedig nok til at hoppe hoejt op. Men nu maa vi se, stoedtraaden skulle jo gerne stoppe hende alligevel.
Else: Delfinhegn ligner det vi har haft kig paa (har soegt efter billeder paa nettet) - men det vi har fundet har vaeret 120 eller 160, mener jeg. Kan man faa 180 cm i fx xl byg, harald nyborg eller andre alm. butikker? Det ville jo vaere nemmere at koebe det i den rigtige hoejde, frem for at skulle til at ligge lag paa lag.
Nordisk Agro har hegn med 5x10 cm masker i 180 cm bredde. Vores er derfra…
Og hegnslageret har hegn med 5x5 masker og 180 cm i højden. Det kan de i hvert fald ikke komme igennem.
Tak for de to forslag, kan se at hegnslageret er billigst inkl. fragt.
Hej
Jeg havde også indekatte, men har nu fået hegnet haven ind, og kattene elsker det!
Håber du får mulighed for at hegne haven ind engang! Dine katte vil elske dig for det
Nu er jeg helt ny her på kattegale og har også problemer med at få indhegnet min have ordentligt. Min skønne Bimse elsker at komme ud i haven dog iført sele, men når jeg lukker lågen til terrassen når turen er slut går han helt amok på nettet jeg har foran vinduerne og kan nu åbne de nederste hasper.
Han er kun kommet ud da jeg ikke kan bruge det meste af haven, og har børnebørn som selvfølgelig gerne vil ud og lege, hvilket er grunden til han kommet ud i sele. Han hygger sig og tuller stille rundt, og holder sig hele tiden i nærheden af mig. Problemet er at jeg IKKE selv kan sætte hegn op, så jeg har brudt min hjerne med hvad jeg ellers kan gøre, så jeg kan lade ham hygge sig når det passer ham. Ved godt alle siger det er en snild sag lige at få banket det op, men jeg kan ikke bruge min højre arm så for mig er det et kæmpe problem. Hvis i kender nogen der har forstand på det betaler jeg hjertens for at få det lavet. :lys-ide:
Lige for at få geografien på plads hvis der er en der vil hjælpe bor jeg i 2630 Tåstrup
Øhm… Nu ved jeg ikke lige hvor mange hunde du har kendt, men jeg har aldrig kendt en hund som kunne nøjes med at blive luftet i 5 minutter
[QUOTE=Slave af min Birma;862866]Nu er jeg helt ny her på kattegale og har også problemer med at få indhegnet min have ordentligt. Min skønne Bimse elsker at komme ud i haven dog iført sele, men når jeg lukker lågen til terrassen når turen er slut går han helt amok på nettet jeg har foran vinduerne og kan nu åbne de nederste hasper.
Han er kun kommet ud da jeg ikke kan bruge det meste af haven, og har børnebørn som selvfølgelig gerne vil ud og lege, hvilket er grunden til han kommet ud i sele. Han hygger sig og tuller stille rundt, og holder sig hele tiden i nærheden af mig. Problemet er at jeg IKKE selv kan sætte hegn op, så jeg har brudt min hjerne med hvad jeg ellers kan gøre, så jeg kan lade ham hygge sig når det passer ham. Ved godt alle siger det er en snild sag lige at få banket det op, men jeg kan ikke bruge min højre arm så for mig er det et kæmpe problem. Hvis i kender nogen der har forstand på det betaler jeg hjertens for at få det lavet. :lys-ide:[/QUOTE]
Vores indhegning er heller ikke det bedste tømrearbejde der er set, men det virker! og vi er rigtig glade for det …
Har du ikke noget familie der kan hjælpe?
[QUOTE=MariaCecilie;862876]Vores indhegning er heller ikke det bedste tømrearbejde der er set, men det virker! og vi er rigtig glade for det …
Har du ikke noget familie der kan hjælpe?[/QUOTE]
Jeg har spurgt de kære svigersønner adskillige gange og er nu træt af " det må jeg lige finde ud af" så nu må jeg videre med en anden løsing
Ej det er da også rigtig træls at få af vide så mange gange …
Hvis du havde boet lidt tættere på, så ville jeg gerne hjælpe!