Select Gold - godt eller skidt?

Godaften alle sammen

Mijv er efter en længere tids brug af Applaws og Iams tørfoder, dersværre begyndt at blive noget mat i pelsen, og den er både tør og med skæl. Jeg tænker derved, at det tørfoder hun allerede får måske ikke er fed nok. I Maxixoo forhørte jeg mig, hvad de kunne tilbyde til Mijv som supplement, så hun igen kan få en smuk pels, og de anbefalede mig Select Gold.
Hvad er jeres umildbare vurdering af dette foder? Jeg fik en pose med hjem der var kornfri beregnet til steriliserede senior-katte 7+

Efter Mijv som i måske nok husker var voldsom syg på et tidspunkt med galdegangeleverbetændelse (var det ikke det det hed?) så er jeg meget varsom, hvor meget fedt hun får i hendes mad samtidig.

Har ligeledes købt en lakseolie med hjem, som jeg håber virker på Mijvs pels?

Nogle anbefalinger? - og tak for et godt forum :slight_smile:

http://www.maxizoo.dk/select-goldsensitive-h-s-senior-400g.html
Fjerkrækød (17%), ris, rismel, byg, fjerkræ fedt, kartoffelprotein, laks (4%), roerester (sukker fjernet, 3%), animalsk protein (hydrolyseret), cellulose (2,5%), hørfrø (2%), tørret tang (tørret, 1%), rejer (tørret, 1%), laks olie (0,8%), solsikkeolie (0,5%), gær (tørret), æggepulver, boragoolie (0,2%), tranebær ( , 0,2%), natriumchlorid, kaliumchlorid, gærekstrakt (tørret), psylliumfrø (tørret, 0,1%), cikorie pulver (= 0,1% inulin), morgenfrue ekstrakt (0,03%), grøn te-ekstrakt ( tørret, 0,02%, rig på polyphenoler), glucosamin (0,02%), chondroitinsulfat (0,01%)
der er 21% kød i …ville selv gå langt uden om det der katten er jo et rovdyr.

er det den samme variant som jeg selv hentyder til i teksten?
Den jeg har købt en 400 grams pose af, er både med kylling og laks.

Hvad vil du ellers anbefale til en lidt ældre dame, der skal have et foder med et lidt højere fedtindhold :slight_smile:

Jeg vil gerne holde mig til et produkt med så meget kød i som mulig. Omvendt har jeg to katte som begge brækker sig, hvis de får serveret Applaws alene. Så jeg tror ikke altid at et højt kødindhold er en fordel.

orijen har også højt kød niveau:)
Den jeg tog der var til senior.

Mit bedste bud er altid Eukanuba, det er et bragende godt foder.
VH
Susanne

Hej Bettina…long time no see :slight_smile:

Jeg bruger bl.a. Eukanuba til mine MCO’er…de eeeeeeeelsker det og deres pels er flot.
Derudover får de jo en masse vådfoder…

Jeg fik så lige en tanke…orm?

Select Gold er Maxizoo’s eget mærke. Tænker at det måske kan have noget at gøre med at de anbefaler netop det.

Når det er sagt, så skal det siges at jeg har fodret med Select Gold tørfoder over længere tid (De får også vådfoder ved siden af og doserer selv hvad de vil have) Og de er SUPERfine i pelsen, især Ludvigs skinner og er blødt som silke. Og han spiser KUN af tørfoderet. Samtidig er både han og Misse fuldstændigt vilde med smagen. Så jeg er meget tilfreds.

[QUOTE=Sim-Sim;1154279]Hej Bettina…long time no see :slight_smile:

Jeg bruger bl.a. Eukanuba til mine MCO’er…de eeeeeeeelsker det og deres pels er flot.
Derudover får de jo en masse vådfoder…

Jeg fik så lige en tanke…orm?[/QUOTE].

Beklager mit sene svar, men jeg er lige begyndt på ny uddannelse, som har fyldt temmelig meget og taget min tid.
Jeg har været ved at kigge på Eukanuba. Jeg er ikke i tvivl om at det er et godt foder, men jeg synes det er lidt for dyrt i forhold til min økonomi. Selvfølgelig skal det ikke gå ud over kvaliteten af foderet. Men kan jeg finde et mærke, som både er godt og lidt billigere, så håber jeg det.

Din tanke om orm har jeg også overvejet, men der er intet i hendes afføring eller væremåde, der tyder på orm. Omvendt havde jeg selv tanken tidligere, hvor hun kastede op, men det viste sig at være foderet skyld, da jeg foderede med applaws, hvilket ingen af kattenes maver kunne tåle. Så jeg skyndte mig at få købt en pose Iams igen og blande sammen med, og siden har der ikke været problemer.

Nu har jeg fodet med Select Gold i nogle dage, og ud fra Trutters erfaringer lyder det som et godt foder, jeg også KUNNE have fundet på at bruge for eftertiden. At det er Maxizoos eget mærke lægger jeg ikke særlig betydning i. De sælger meget foder og ting til dyr, så tænker, de må have en vis erfaring at trække på, når de laver deres eget mærke. Problemet er så bare, at foderet ikke er det første kattene falder over. Det kan godt spises, men ikke noget der er videre fantastisk.

Jeg har kigget på Iams til senior katte, men er stadig påpasselig, da jeg tænker om fedtindholdet på denne variant også er lavt. Sanabelle, senior, har også været oppe i mine overvejelser.