Sengebord

Hej alle

Hver aften, når vi skal til at sove, hopper Mingus op på mit sengebord. Når han skyder ryg, vælter lampen, og når han hopper op/ned, så vælter selve bordet. Det giver et rabalder uden lige.

Jeg rejser det hele op igen, og på et eller andet tidspunkt i løbet af natten gentager dette sig. Jo, jeg kunne godt bare lade være med at samle det op igen, men for dælen da :stuck_out_tongue:

Jeg tænker, at mit bord evt. vælter hurtigere, fordi det kun har tre ben ( det er dette fra Jysk: https://jysk.dk/stue/sofa-hjoerneborde/hjoernebord-bakkebjerg-oe40-hvid-natur ). Mit ideelle sofabord har nok en skuffe til at putte mobilledning og småting i og en god top, hvor der kan stå en lampe og ligge en bog :slight_smile:

Hvad har I af sengeborde?

Jeg er typen der altid har brug for mere opbevaringsplads, så jeg har en fyrretræs kommode med fem skuffer. Har en høj seng, og kommoden er lidt højere. På toppen har jeg plads til en bordlampe, vækkeur og en bog.

Alvin har været der oppe, men ved godt han ikke må, så det er faktisk meget sjældent at han er der.

1 Synes om

Vi har Expedit reoler (en kvadrat) med skuffer eller skabslåge og hjul under (da vi har skuffer under sengen) fra Ikea.

Man burde kunne lave noget lignende med deres Kallax.

1 Synes om

Opbevaringsplads er altid et hit :smiley: Smart med en kommode som bord. Kan du godt lide, at den er lidt højere end dun seng?

Det var heller ikke en tosset idé. Jeg vil gerne have en skuffe i. Jeg har det med at rode en del, og så er en skuffe rar at putte ting i (og færre ting som gutterne kan rage ned).

Jeg kigger lige nu på disse to fra Ikeas serie Hemnes:

og

Man kan få begge modeller i flere farver. I forvejen har jeg vitrineskab og kommode (begge dele står i stuen) i hvid som det sidste bord.

Ja, rigtig meget! Mit forrige natbord (i øvrigt en Helmer fra Ikea), var samme højde som min seng/madras og da jeg ligger ret uroligt p.g.a. af smerter i benene, fik jeg ofte væltet ting ned af bordet. Og Alvin var langt oftere på det bord, end det jeg har nu. Nok fordi det gik ud i et med madrassen.

Så jeg vil klart fremover vælge natborde der er højere end min seng/madras. Det fungere bare bedre. :ok:

1 Synes om

jeg har den højbenede hemnes, bruger den dog nu som plantebord og ikke som sengebord. Den er fin, men skuffen er ret lille og kan ikke trækkes ret langt ud = skuffe er næsten intet værd. Men designet kan jeg nu godt lide.

1 Synes om

Malm fra IKEA, den er vi glad for - og der kan ikke trille alverdens bolde og legetøj ind under :slem: MALM Kommode 2 skuffer, hvid, 40x55 cm - IKEA -
og så en væglampe med godt læselys, så de heller ikke kan vælte den ned :slem: - lidt i denne stil: Trio Leuchten Wandleuchte Hotel 271170201 Metall Nickel matt Stoffschirm online kaufen | eBay

Mangler egentlig bare at finde en løsning på at de ikke brækker sig på sengetæppet… :rolleyes:
VH
Susanne

2 Synes om

Den har jeg også og er fint glad for den. God stabil og med 2 gode skuffer.

2 Synes om

Sjovt - jeg har lige for 30 sekunder siden siddet og kigget på en Malm-seng fra IKEA - inklusive sengebord :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er jo på udkig efter nyt også (jeg er dog lidt mere vanskelig, og har derfor ikke fundet det rigtige endnu, hehe), og begge de to på billedet er ret fine i virkeligheden også, det sorte med den lille skuffe er dog virkelig småt i toppen/skuffen, så det kommer nok an på hvor lidt plads fungerer for dig :slight_smile:

Jeg kan også rigtig godt lide den fra Malm. Den synes bare så stor. Jeg har kun et bette kammer at sove i (det andet er selvfølgelig katteværelse). Så jeg overvejer noget lignende:

Høhø, jeg er skam også vanskelig :wink:
Nu har jeg prøvet at måle op, og specielt det sorte kommer en hel del over min sengehøjde. Jeg har prøvet at lægge mig ned og forestille mig et højere sengebord, og det fungerer ikke for mig. Så sengebordet skal ikke være højere end max 50cm.

Ja, skuffen bliver også for lille. Der kan nok ikke være et par ordentlige bøger i :smiley: Det, som jeg godt kan lide ved Kullen, er også, at der evt. kan være nattøj i den nederste skuffe.

Susanne - Mine kræ brækker sig ude på gulvtæppet på altanen. Sig gerne til, når du har fundet en løsning hos dig :wink:

1 Synes om