September katte

Jeg har kun meget lidt erfaring i flere katte sammen, og de gange jeg nævner her, har det ikke været mine egne katte jeg har oplevet det hos.

Jeg havde en veninde som først havde O (huskat) og M (huskat) og de kunne tage sådan ture som disse, flere gange dagligt, og var ellers virkelig glade for hinanden. De sov ikke sammen, men vaskede gerne hinanden, spiste op og ned af hinanden, sov i samme kradsetræ o.s.v. Og da M døde før O, gik O så meget i sorg, at han stoppede med at spise og var så trist, at min veninde endte med ret hurtigt at købe en ny kat til O. O og den nye kat, som var sibirisk skovkat, opførte grundlæggende på sammen måde. Så for de tre katte, virkede det på ingen måde som de ikke trives, men som leg og til tider en gang “jeg bestemmer.” Alle tre katte var hankatte.

Jeg har en enkel gang, hjemme hos en opdrætter set vildere leg end det der, mellem to killinger fra hvert sit kuld, kan ikke huske hvor mange måneder der var mellem dem, 3-5 måske. Men der var det især den mindste, som var hunkat, der virkelig kunne slås igennem på storebror. Jeg kan huske at jeg syntes det var voldsom, men godt for mig at se, inden jeg selv fik to katte, så jeg vidste at den slags ikke nødvendigvis betød at de hadede hinanden. De to killinger her, var også virkelig glade for hinanden, så det var bare voldsom leg. Og det er det mellem dine to her, vil jeg ikke gøre mig klog på, men ud fra det jeg selv har oplevet, har jeg set det før og hvor kattene var virkelig glad for hinanden. :slight_smile:

3 Synes om

Vi har måske nok oplevet killinger lege voldsom sammen, men aldrig voksne og inden Kis flyttede legede de ikke sammen på den måde, da var det fangeleg i høj fart.
Vi oplever aldrig de sover sammen, men de kan sagtens sidde og spise samme og det er også derfor vi nu bliver nervøse for om det måske ikke er så godt at sende dem ud i nyt hjem sammen

1 Synes om

Ja hvis der er den mindste tvivl, og det kan jeg godt forstår hvis der er, så ville jeg hellere lade være med at samme dem ud sammen og risikere at den ene eller begge, kom hjem igen, fordi de ikke kunne sammen. Kan Kis gå alene, eller hvordan var det nu det var?

1 Synes om

Baby Æsel er altså for nuttet. :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Kis vil så gerne lege og er en meget aktiv kat, så hun skal have en at lege med, men tænker det skal være en med samme aktivitets nevu

1 Synes om

Okay, og noget kunne jo tyde på at Benn ikke er lige så aktiv, i hvert fald ikke på samme måde, som Kis.

1 Synes om

Helt vildt … og heldigt for ham, for han gjorde ikke meget for at sælge sig til et nyt hjem :flushed:
Jeg var jo forelsket i det billede jeg så på internat-siden, men da han på et tidspunkt strakte sig og jeg så farven på kroppen og den mørke stribe ned af hans ryg, var jeg helt solgt :smelter:
Det kan være, han aldrig åbner op for fremmede, men jeg er her for det meste alene, så det er ikke det store problem … for mig :wink:

7 Synes om

Den film ser jeg nogle af mine katte udøve h er dag… vi har endda nogle der kurrer imens… ind gør det sjældent men kan nu også godt finde på det… med den måde de opfører sig vil jeg ikke være så bekymret

Må hellere tilføje at ben ligner en der er i tvivl om hun mener sin leg alvorlig, han forstår ikke helt hendes legestil.

3 Synes om

Dine er også en anden race og måske der er lidt orientaler i Kiss også fordi hun har det høje aktivitetsnevu.

Benn er absolut ikke fan, det kan vi se på den måde han trækker sig på ikke mindst på den korte video.
Denne type leg ser vi slet ikke hos Bobtailen ud over mens de måske er killiger

1 Synes om

Det er jo også ligemeget om han kan lide fremmede i virkeligheden.

Det var heller ikke alle der kunne få Aslan i tale. Eller rettere… Han kunne godt finde på at råbe af dem, fordi at det at de er der, betød at ting jo nu var anderledes end de plejede at være. Men det var de færreste der fik lov at røre ham ved første møde. Og børn gemte han sig for. Men det betød jo ingenting, for der var sjældent børn på besøg. :woman_shrugging:

9 Synes om

:tihi:

16 Synes om

To trætte og enormt søde typer. :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

20 Synes om

:smelter:

17 Synes om

Klø mig lidt på maven ( hvis du tør) :smile:

20 Synes om

Bastian passer på os… :hjerte:

Bastian, 10.09.2023.

21 Synes om

Elegant type :tihi:

18 Synes om

Jeg kan ikke rigtig blive klog på dem, nu i formiddag er jeg to gange kommet ned til dem hvor de ligger side om side på tønden

Her havde jeg ikke kameraet med og da jeg kom tilbage havde Kis rejst sig

Anden gang havde jeg husket mobilen og var hurtig

Vi har pt sat dem til salg hver for sig, men Kis skal have en ung legekammerat i det nye hjem

15 Synes om

Min lille pelsbold

14 Synes om

Jeg kan ikke lade vær med at tænke, at sådan ville de vel ikke ligge hvis de ikke kunne sammen. Så jo, Kis leger nok lige vildt nok til Benns smag, men det ser da ud til at de ellers er glade for hinanden. Hvor gamle er de?

4 Synes om

Kodak elsker at ligge i den lille transporttaske, jeg hentede Dimmalimm hjem i …

21 Synes om