September Mad og Inspiration

I lørdags var jeg i Kolding Storcenter med min søster og vi fik en Buddha Bowl til frokost. Den smagte så godt at jeg besluttede at forsøge at lave en selv. :sweat_smile:

Det er en bund af ris.
Ovenpå er det teriyaki marineret kylling, sugar snaps, edamame bønner, snittet rødkål, avocado, ristede cashewnødder, goma dressing og drysset med både sorte og hvide sesamfrø.

Det blev ikke helt lige så godt, som den vi købte, men bestemt ikke et dårligt første forsøg.

9 Synes om

Det lyder lækkert! :hjerte:

1 Synes om

Hvad smager goma dressing af… sætter den tit på plads i rema men jeg har ikke lige fundet ud af hvad den smager af…

Igår one pot mexicansk ret med tortillia chips
I dag får vi tortillia med karry krydret kylling og salat…
I morgen bliver det lasagne suppe og søndag hjemmelavet ikea kødboller og kartoffel mos…

5 Synes om

Goma dressing er lavet primært af sesamfrø. Det er en cremet dressing, der smager nøddeagtigt, af sesam, og er sådan lidt salt og sødt på samme tid. God umami.

3 Synes om

Tak så kan jeg bedre se for mig hvordan man kan bruge det. Det lyder som noget som faktisk passer til en del ting

3 Synes om

Det kan den helt bestemt. Jeg bruger det også jævnligt som dip til gnavegrønt.

1 Synes om

Hjemmelavede cowboytoast :face_with_hand_over_mouth: Totalt teenage-tømmermandsmad :smile:

4 Synes om

Forleden fik jeg omsider efterårsvejr og overskud nok til at få lavet vildtgryde. :heart_eyes:

Bacon, løg, hjort i tern, timian, laubærblade, enebær, bouillon, rigeligt med portvin, gulerødder og stegte champignoner. Og god kartoffelmos! Mmm! Og der blev sørme også en portion til fryseren.

Iveren ville ingen ende tage, så det blev også til en æbletærte. :laughing:

6 Synes om

Hvordan laver du dem? :star_struck:

1 Synes om

Hvor ser det lækkert ud Tea! :star_struck:

2 Synes om

Jeg steger løg bløde på en pande, bagefter steger jeg meget tynde bøffer. Så kommer bøf og løg imellem toastbrød og så i et toastjern :+1:t2::slightly_smiling_face:

2 Synes om