September månedets bord byder på?

Rester :slight_smile:

Helstegt svinefilet med grøntsager

Gullaschsuppen bliver udsat til i morgen og mandag, da jeg faldt over billige oksecuvetter i Løvbjerg igår. Så aftenens menu er grillet oksecuvette med bagte kartofler og MASSER af hvidløgssmør :savle:

Aftenens dessert, hjemmelavet bananasplit med oreois og daimis og skødeflum på toppen :savle:

Brændende kærlighed og til dessert Carte dÓr pistacie og vanilje is

Cevapcicci og bagte rodfrugter :savle:

Vi har spist i Tyskland hvor vi fik to store Jægerschnitzler med brasede kartofler med bacon i og en salat til :slight_smile:

I morgen skal vi have gullash med kartoffelmos :savle:

Hakkebøffer i senneps-cognacsauce med hasselback kartofler og rodfrugteåkost med druer og nødder.

Vi spiser resterne i morgen

Bøffer… Vi fandt dem til en 10’er stykket i Føtex i formiddag, så vi købte nogle stykker… Meget heldigt, for vi endte med at blive en ekstra til aftensmad (Caspers kammerat fra igår er her stadig).
Til bøfferne fik vi så hasselbach kartofler, bearnaisesauce og hvidløgsmarinerede gulerødder i skiver, stegt på panden. De gulerødder smager bare såååååååå godt :savle: Og det gjorde alt det andet også :smiley:

Nu er det efterår, så nu er det efterhånden suppevejr. Så i aften står den på vegansk blomkålssuppe med facon (Vegansk “bacon” lavet af røget tofu) og ristede rødbedetern.

Risegrød!

Mums vi slutte sept. måned af med en lækker andebryststeg med lækker sauce, kartofler,sønderjysk gammel davs hvidkål , blandet salat og kartoffel chips.:savle::savle::savle:

Oksemørbrad, majskolber, smørstegte champignon, grønne aspages, 1/2 bagte kartofler og béarnaise. Og en god flaske rødvin til.

Igår var jeg til fødselsdag hjemme hos mine forældre. Min mor har fødsesldag idag, så hele familien var til middag igår.

Hovedretten bestod af oksefilet, rodfrugtesalat i dressing, coleslaw lavet på gulerødder, selleri, rødbede og sennep, brød og min fars absolut ubestridt mest fantastiske kantarelsauce med svenske kantareller i som de selv har samlet og tørret.

til dessert var der æble kage og rabarbertærte med rabarber fra deres egen have og en vaniljecreme

Og da jeg skulle hjem fik jeg et sylteglas fyldt med de lækreste tørrede kantareller!! MUMS siger jeg bare!!

Som sædvanlig fik jeg en doggybag med hjem så den står på rester idag… :savle: jeg glæææææder mig!!

Jeg takkede nej til gratis mad i aften :surrender1::besvimer: … men så måtte jeg jo finde udaf noget selv.
Det blev til noget sponsormad, der viste sig at være mørbradbøffer med bløde løg :slight_smile:

Lasagne med masser af hvidløg og grøntsager + flute - lige om lidt faktisk!

[QUOTE=Skattekat;951001]Jeg takkede nej til gratis mad i aften :surrender1::besvimer: … men så måtte jeg jo finde udaf noget selv.
Det blev til noget sponsormad, der viste sig at være mørbradbøffer med bløde løg :)[/QUOTE]

Sagde du nej til gratis mad!! :yikes: :surrender: :besvimer:

Jaaaa … :ups:

Nøj hvor smager det :savle::savle::savle:
Desserten et lille stykke is fra isis bliver spist noget senere for lige nu kan vi ikke have mere i mavsen:tihi:

Er du blevet syg???!