September tanker

Ham her lyder helt perfekt :heart:

3 Synes om

Seriøst er der noget mere sjovt end at høre sit barn læse en ungdoms kærlighedsbog og ofte høre addrr og føøjj hver gang et kys bliver beskrevet…

Nøj datteren er sur på den bog, hun sagde endda at forfatteren burde være klogere end at lave den slags ulækre bøger…

Lige nu elsker jeg den lærer der gav hende den for, for jeg får godt nok grint en smule… Bare at se hende komme ud af døren (som hun smækkede), trampende og godt rød i hoved ud til mig, for at være sur over at et tungekys blev beskrevet (og hun spurgte om hvorfor det er vigtig for hende at høre om hvad en tunge skal i en anden mund end dens egen)

12 Synes om

Jeps - der var heldigvis en læge til stede… :sunglasses: :thumbup:

2 Synes om

Jeg kan lige se Laura for mig, hun er herlig :lol:

1 Synes om

Ja ikke…
Måtte skrive til hendes lærer at hun frabad sig at læse flere af den slags ulækre bøger…
Lærene grinede også, for jeg skrev hvad Laura ønskede, men skrev også at hun frabad sig bøger hvor der indgik pinlige ting som tydelige beskrivelser af hvor tungen skal være i et tungekys…

7 Synes om

Husk det er sidste dag at være med i denne omgang https://kattegale.dk/t/uge-38-maske-ku-vi

3 Synes om

Den der duft, der er når eddiken koger med sylte krydderier, åh det eneste gode der er og sige om den er. den gør ihvertfald næsen ikke er stoppet

Med venlig hilsen

1 Synes om

Helt enig! Det kan IKKE anbefales at eddikkesylte når man er gravid, skal jeg hilse og sige. Nøj jeg havde det dårligt og brækkede mig i stride strømme, da jeg syltede rødbeder og asier, mens jeg var gravid. Den stank altså… :blegne:

2 Synes om

Simba har ikke lært at man skal lade hvepse være, han fik et brod så langt ind i poten, at jeg måtte bruge en flåttang for at få det ud

1 Synes om

Så må det da vist ha’ været en bi…? :wink: :honeybee:

Nej, han fik den smækket så hårdt at spidsen af numsen på hvepsen røg med.

Hvepsen havde svirret omkring ham, så jeg er slet ikke i tvivl om at det var en hveps :slight_smile:

Overvejer om det er i år jeg skal fodre fugle, har de sidste år ikke gjort det af visse grunde(beimis). Opgav da beimis spiste fugle frø, eller fuglene. Ja fuglene var efter de havde spist :smirk_cat:
Men år siden jeg mindes vi har haft så mange som der nu, og forskellige.
Kan slet ikke huske de forskellige ting fugle gerne ville have, jo vildfoder nej tak :thumbdown:. Men hampfrø gik der virkelig meget af. Noget musli af en slags. Solsikke frø den ene slags kunne ikke spises, den anden kunne godt. Men hvilken var det.
Noget nødder af en slags gik der også en del af. Rosiner åh der gik også mange af. Hvad mere :huh:

Nå men skal jeg skal jeg have indkøbt så jeg har til hele vinteren, :huh:gad vide hvad priser er på det nu om dage. Og hvor er det godt udvalg?. Ja jeg kan købe større potioner. Jeg må bare på stald loftet og hente de små foddertønder ned, så fodderet er sikkert.
Det må jeg lige have tænkt meget over

Med venlig hilsen

6 Synes om

Harald Nyborg har som regel masser af forskelligt foder. Både korn, nødder, hampefrø, solsikkefrø, mejsekugler samt andre former for fedtrodukter (grankogler med fedt og halve kokosnødder m.m.).

Land og Fritid og Danish Agro har også mange ting, hvis du ikke har en Harald Nyborg i nærheden.

Zooplus har også lidt - fx frø uden skaller :slight_smile: Og tørrede melorme. Mens Vivara har mange forskellige fedtprodukter, som fuglene elsker, men som også er lidt dyre.

4 Synes om

Tak @galath det vil jeg kigge på.
Land og fritid var sidst jeg købte for dyre ihvert fald den lokale
Harld nyborg kan jo bestilles over nettet

Med venlig hilsen

2 Synes om

Her bruger vi vildtfugleblanding - helst uden skaller, som @galath nævner og så skal der ikke være for meget korn i, det æder de typisk ikke.
Og jordnødder - de er et hit hos både fugle og egern - og i perioder de der fedtkugler.

Vi fodrer hele året, det er især i ynglesæsonen og så naturligvis når det bliver koldt, at der for alvor ryger noget over disken.

Handler primært hos den lokale foderpusher, og så ind i mellem hos Zooplus, hvis det lige passer med beløb og vægt til fragtfrit…

4 Synes om

Tak @DorteH
Selvfølgelig jordnødder, ja dem ryger der også. Nej korn røre de ikke med mindre de selv henter ved hestene, men det er jo noget helt andet, men er der tag selv fra hestens fodder er det rigtig guf,
For en del år siden fodre jeg fuglene fra midt oktober til midt april, og der havde jeg mange forskellige bøtte/pande med ting i
Noget købte jeg ved den lokale fodderstof forhandler, som har lukket nu, andet købet jeg lidt rundt omkring, ved faste steder, men der kørte jeg selv. Det sætter sine begrænsninger nu desværre :pensive:
Jeg må have kigget på nettet

Med venlig hilsen

1 Synes om

Her fodre vi også hele året også selv om vi har to katte der render fri og napper et par fugle dagligt. På trods af det så er vores fodertræ flittigt besøgt.
vi køber fadtkugler og vildfugleblanding og holder øej med når de er på bud

3 Synes om

Manse tager heldigvis kun sjældent fugle - og jeg har faktisk aldrig set ham jage ved foderpladsen, højst drille fasanerne…

4 Synes om

kornfrit kan fås hos Møllerens, afskallet solsikke …netto, rema, abc…afskallede jordnødder, jemogfix eller harald nyborg

2 Synes om

Jeg køber hos Hegnslageret/Dyr & Fritid i Hedensted Stort udvalg af vildtfuglefoder til havens vilde fugle
Jeg kan køre forbi på vej hjem fra arbejde, så jeg kender ikke til deres leveringsmuligheder og -pris, men kvaliteten er høj :ok: Jeg prøvede at købe billigere mejsebolde et andet sted i sommer (jeg var ved at blive ædt ud af huset i ynglesæsonen), men kvaliteten var også væsentligt dårligere med meget hvede el. lign., så det meste landede på jorden og spirrede i stedet. Men så fik kattene da noget at gnaske i :hoho:

3 Synes om