September tanker

Temaet for Ugens Kattebillede er “Jeg er da ikke spor forkælet” - til glæde for forkælelsesdyrene… :slight_smile:
https://kattegale.dk/t/uge-36-jeg-er-da-ikke-spor-forkaelet/

4 Synes om

Må katte godt få olivenolie og/eller raps/solsikke olie?

Simba mangler noget mere fedt/smøring til huden end der er i hans tørfoder…

Ved vådfoder slikker kan bare gelen/sovsen af, og ved Applaws spiser han kun lidt og så lader han bare resten stå og tørre :argh:

Jeg hældte lidt oliven og lidt raps olie ud på gulvet, begge ting blev slikket op uden spørgsmål :smiley:

Hvis han må få det, hvor meget bør jeg max give?

1 Synes om

Han må godt få lidt olivenolie, men du kan også købe lakseolie, det ved jeg nogen giver.
Og det synes han nok også smager bedre.

Olivenolien skal du nok, være lidt forsigtig med. Vores Mikki, fik det da hun ikke kunne komme af med sin afføring. Så måske han kan få tynd mave af det.

2 Synes om

Han er ikke så vild med fisk, men tak,. Jeg prøver med et skvæt på gulvet engang imellem og ser om det hjælper :slight_smile:

Du kan eventuelt give ham en kapsel med fiskeolie i stedet. Altså lige som en pille. Man kan godt få dem i forholdsvis små størrelser. Jeg har prøvet lakseolie engang. Det gad de absolut ikke røre. Så det er ganske rigtigt ikke alle katte, der er vilde med fisk :slight_smile:

Når det er sagt, kunne du jo også overveje et andet foder med mere fedt?

2 Synes om

Nej, lad være med det :slight_smile:

Katte er absolutte rovdyr og har brug for animalsk protein/baseret mad. Gør som de andre foreslår fiskeolie - og endnu bedre hvis du kan få ham til at spise lødig vådt/råt.

MUSH er råt fuld foder og kan købes mange steder hvis du vil prøve det.

Nu er olien ikke hans primær mad :slight_smile:

Han får dette: Applaws med kylling & and | zooplus.dk

Og så køber jeg applaws dåser, og remas billige vådfoder (både gele og sovs) hvor han ikke virker til at have den store lyst for…

Og så er han flittig til at dræbe og spise enhvert insekt der vover sig ind i lejligheden…

Udenfor spiser han lidt græs og de insekter han lige har lyst til at fange.

Og så får han hver måned en felinebox med diverse godbidder i :slight_smile:

Det er jo udstillingens weekend for mange af jer.
Kan i udstiller - katte- publikum- bestyrelse- arbejds bier/ hjælper og dommer, alle have en rigtig god weekend/ udstillingen og få gode oplevelser, og en god udstillingen :smil:

Med venlig hilsen

3 Synes om

Tusind tak, er det lykkedes dig at finde kørsel, det ville være hyggeligt at hilse på dig

1 Synes om

Hold da op - så er jagten gået ind! Det håber jeg i det mindste. Ellers er der noget galt et sted herude vest for matriklen :uha: Det må være ænder?

4 Synes om

Til formiddag skal det plukkes brombær i nærområdet.
I aftes fik jeg så den idé at få brugt vodkaen fra jeg fejrede at jeg blev 30 - det var i 2009 - så jeg vil prøve at lave brombærlikør.

4 Synes om

Jeg har lige opdaget, at en vare, jeg har købt i SuperBrugsen sommeren igennem til 30 kroner, og som jeg rutinemæssigt smed i kurven igen den anden dag, er steget til 63,85! Fra den ene uge til den næste. En stigning på over 100 %. Are you f… kidding me?!

Man skal godt nok være om sig med priserne nu om dage.

6 Synes om

Mange tak :slightly_smiling_face: Hyggeligt at hilse på dig, da jeg endelig fattede, hvem du var :crazy_face::smile:

3 Synes om

Måske Kronhjorte … nogle områder vælger at lægge jagten fra 1.9. Til 31.11 (måske 12.) for at få brunstjagten med :dohdoh:
Gammel elendig tradition i min optik, men jeg er jo også opvokset og skolet med at den første går ind 1.11 mod at den så varer tilsvarende længere - for så smager kødet altså bare bedre! (Brunsthjorte kan kun bruges til spegepølse pga mængden af testosteron der pumper rundt - det smager ganske forfærdeligt og kødet direkte STINKER!)

De områder som har brunstjagt har som regel heller ikke sprodsefredning (altså at den skal være en hvis str før den må skydes), og samtidig undrer de sig over at de områder uden brunstjagt og med sprodsefredning har så store flotte hjorte … ja hvorfor mon … :dohdoh:

Men hvis du har hørt flere skud sådan lige efter hinanden - typisk af to skud af gangen, så ja - så er det sikkert haglskud efter fugle :slight_smile:
Hvis de sidder om feks en sø, så lyder det oftest i salver - Bang Bang, Bang Bang - Bang Bang, for hvert gevær kan som udgangspunkt skyde to skud lige efter hinanden, og rammer første jæger ikke, så forsøger den næste og den næste og den næste … nogle fugle har mange liv! :thinking: :tihi:

3 Synes om

Det var mega hyggeligt at hilse på dig og få en snak :slight_smile: Håber du får en god dag i morgen :hjerte:

2 Synes om

Nu handler jeg det store indkøb cirka hvert 14’ dag der syndes jeg der har været prisstigninger hvert gang :cry:
Ja det er flere det slet ikke er sjov for, jeg tro virkelig der er mange der er virkelig meget presset hvordan de skal overleve selv her i Danmark :cry: dem har jeg ondt i maven over når jeg tænker på dem.

Tak og i lige måde :smil:. Men kan læse i din fortælling til billeder, i har virkelig hygget jer. :grin:

Tak og i lige måde :smil:. Tak

Med venlig hilsen

2 Synes om

Sidder og googler vildsvinebørster.
Vidste ikke de var populærer til mennesker også, men nu overvejer jeg at besøge en normal og købe en der, men jeg synes at jeg jeg så i fredags var kæmpestor…

Men er den for stor til katten må jeg afprøve den på et hoved…

Kan godt se hvorfor det er nemmere med næsten vaske fri katte

2 Synes om

Jeg har været i gang med dåb-forberedelser sammen med Andrea og Tonni den sidste uge og nu er jeg voldsomt træt i krop og sjæl … :zzz:
Det må være det der har svækket min dømmekraft, for lige nu sidder jeg og tænker: Jeg bliver nødt til at skaffe en legekammerat til Kodak … :uha: :dokdok: :venter:

13 Synes om

Der er da ikke noget galt med din dømmekraft. Selvfølgelig skal Kodak have en legekammerat :thumbup:

4 Synes om

Jeg troede vi var venner … :venter:

4 Synes om