September tanker

Nope - ikke før der kommer noget reelt ud af power-to-x inten-/ambitionerne…

1 Synes om

El kan - powerwall :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er begyndt at slukke alt der normalt står på stand-by og det kan faktisk godt mærkes. Både mikroovn, kaffemaskine, TV, forstærker, computer og sågar internettet, slukker jeg på kontakten. Internettet dog kun om natten eller hvis jeg ikke er hjemme i mange timer. I forvejen fylder jeg vaskemaskine og opvaskemaskine helt op og jeg ejer ikke en tørretumbler. Alle mine EL-pærer er LED, så der kan jeg heller ikke spare mere end jeg gør. Når jeg har brugt ovnen, lader jeg ovndøren stå åben, så jeg kan genbruge varmen i huset.

Og for første gang i mere end 10 år, er jeg begyndt at bruge sokker. Jeg går ellers altid rundt med bare fødder, både sommer og vinter. Men med sokker på, kan jeg sagtens holde varmen selvom her kun er 16 grader. Vaffel ville nok foretrække at jeg snart tænder for radiatorerne dog :grin:

6 Synes om

Tak så er der jo ikke lige dyr om dagen.

Det her du skriver her @Andreas det har jeg tænkt over i dag. Ja jeg ved godt mange bække små, giver en stor å.
Livet skal også fungere, og hvis det er det besparelse er (som jeg skal have fundet ud af hvad der gælder for hjemmet her) vil jeg overveje om det er det værd. Tak for " regnestykket "

Åh det kan jeg virkelig godt forstå du ikke gør og vil vide det :troste:

Ja meget :uha:

Stakkels Vaffel :klappekat: :wink:
@solveig du gør virkelig meget
Jeg slukker altid på kontakt, selv vaskemaskine og hvis hjemmefra som til landsskuet også komfuret. ( ja grin i bare) Internet køre ikke hvis jeg ikke er hjemme. Men må indrømme den køre om natten, jeg må indrømme jeg tit laver mad i ovn. Men det er igen noget med og få det hele til og gå op. Må indrømme jeg holder så meget af og bage. Det har jeg prøvet og stoppe næsten helt med.

Med venlig hilsen

1 Synes om

Har du også EnergiFyn? Og er du opmærksom på oplysningen på denne side: Elaftaler med fast eller variabel pris | Se mulighederne her

Jeg har en fastprisaftale (KvartalsEl), men som jeg forstår ovenstående bortfalder aftalen og jeg overgår til variabel pris, når min nuværende kvartals aftale udløber.

Så måske bliver der god grund til at holde øje med priserne fremover :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Husk konkurrence tråden :smiley:

https://kattegale.dk/t/uge-39-ma-jeg-ikke-nok/

3 Synes om

Og det er derfor sådan en skam, at de ikke bare kan få lov at køre! Folk æder den jo råt, når der males skræmmebilleder af at vi kommer til at mangle strøm. Vi mangler IKKE strøm - vi kan producere langt, langt mere med nuværende anlæg af både solceller og vindmøller - vi må bare ikke! Der mangler ikke strøm - der mangler politisk ansvarlighed og handlekraft…
VH
Susanne

4 Synes om

Hvis nu nogen trænger til at fylde hylde med spil op til efteråret/vinteren så er her en god mulighed.

Både spil og støtte til kattens værn.

5 Synes om

På mandag skal Vaffel til dyrlæge og have rykket x antal tænder ud. De har lige ringet for at fortælle, at de er begyndt at give smertestillende på forhånd, som et forsøg. Så i morgen skal jeg hente det og så skal han have det henover weekenden.
Jeg må indrømme jeg er en smule nervøs for ham, men selvom han er 8 år, er han sund og rask på alle måder - undtagen tænderne. Desuden bliver det deres tandekspert der skal operere ham, så jeg er sikker på han vil være i de bedste hænder. Men altså… han er jo min lille baby som jeg har haft i hænderne fra den dag han blev født :hjerte:

11 Synes om

Som 8-årig er han i sin bedste alder. Det skal nok gå - og han vil få det meget bedre, når de dårlige tænder er væk. :kryds:

6 Synes om

Han bliver glad for at få ordnet bisser :heart: Lyder interessant med smertestillende før - er det for at de ikke har ondt når de kommer ind? (altså med de dårlige tænder) eller for at der er max virkning fra de vågner?

Jeg har efter hånden haft en del 10+ årige til tandlæge - og det er en af de behandlinger jeg stresser mindst over. Eneste er lige i timer efter hvor de skal i gang med at spise igen. Der bruger jeg altid lidt ekstra tid på at få dem hurtigt igang.

4 Synes om

Som jeg forstod det, så er det begge dele. Det er vel egentlig også logisk nok, hvis man tænker over det. Vaffels tænder ser virkelig ikke pæne ud og han har et åbent sår ved en tand der ser ud til at være knækket. Så han må da have ondt, stakkels kat. Det er utroligt hvor gode de til at skjule smerte. Vaffel knaser lystigt sit tørfoder, uden at lade sig mærke med noget. Det bliver så godt for ham, at få ordnet bisserne

7 Synes om

Ja, de er alt for gode til at skjule tandsmerter - har også haft nogle med dårlig tand eller tænder hvor jeg ikke har opdaget noget…og syntes også stadig det er svært at spotte problemer…

Havde en for nylig hvor han spiste mindre (specielt af hans kyller & mus) og nyreværdier slog ud…havde ham gennem blodprøver og røntgen og HCM scan…han var så til tandlæge - og ja der var en dårlig tand i kind…så det var lige der hvor han saksede kyller og mus…tror det stressede ham med smerte og at han ikke kunne spise favorit mad. Der var ikke noget at se i munden - der skulle røntgen til.

De er også gode til at hele i munden - så det plejer også at gå fint. Men naturligvis vådfoder til det er helt helet - så håber han er ok med det også :heart:

6 Synes om

Ja mundhulen heler hurtig op, så når han først har været igennem operationen, er jeg ikke så bekymret mere. Hans mor fik fjernet samtlige tænder, på nær de to øverste hjørnetænder, da Vaffel var tre uger og hun kastede sig over killingernes tørfoder, med det samme hun kom hjem. Godt nok de helt bitte små babycat fra Royal Canine, men alligevel… Hun havde adgang til killingevådfoder, men tørfoderet var åbenbart bedre.

Vaffel vil som regel gerne have vådfoder, så det kommer han absolut til at nøjes med, indtil han er helet op.

8 Synes om

Beimis var jo næsten 15 år da han fik hans tænder ud. Det gik jo godt. Men forstår så meget din bekymring @solveig :kram:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Teknik, der ikke virker! :doh:

Skal aktivere nyt dankort. “Nummeret er indtastet forkert,” får jeg først at vide. Det er selvfølgelig min fejl, så forsøger igen. “Der er sket en systemfejl, du viderestilles til personlig betjening”. Det er så i det mindste en rimelig service her kl. 6 om morgenen. “Jeg får en systemfejl, så det kan jeg ikke hjælpe dig med. Du må have fat i banken.”

Det troede jeg, jeg havde - fat i banken, men det viste sig at være Nets. Fandt jeg ud af, da jeg fik en sms med opfordring til at deltage i en spørgeskemaundersøgelse bagefter.

Så nu håber jeg, at banken vender tilbage på den besked, jeg har sendt. Jeg tænker ikke, de har folk på arbejde kl. 6 om morgenen.

5 Synes om

Tv syd har lagt en artikel på, med en der samler metal, til fordel for at hjælpe herløse katte

Med venlig hilsen

8 Synes om

Trige, hvor jeg bor, er en hyggelig landsby med lidt mere end 2.000 borgere og byen har vokseværk, da vi ligger 13 km fra Århus C

Vi har en DAglibrugs og en Rema.

Eller, snart har vi kun Rema.
Det er netop blevet meddelt at Daglibrugsen ahr sidste åbningsdag d. 4. december :frowning:
Brugsen har udlevering af receptmedicin fra et apotek, forhandler tips og Lotto, har pakkeshop for flere selskaber.

Den skal godt nok lige sluges. i mange år ahr vi ganske vist talt om hvorvidt Brugsen kunne overleve i det lange løb. SÅ kom energikrisen bragende, og nu kom svaret…

4 Synes om

Så det endte altså med, at banken måtte aktivere kortet. Og tror I så ikke, de har trukket 100 kroner på min konto for manuel aktivering - fordi de havde en systemfejl! Nu må de da lige holde op! :rage:

6 Synes om

De er så frække og grådige. Og år efter år kommer de ud med milliardoverskud. Det ville klæde dem at tænke lidt mere på kunderne og lidt mindre på profit

5 Synes om