September tanker

Vaffel har været ved dyrlæge i dag for at få tjekket tænderne. Og som forventet, skal han sikkert have mange af dem fjernet. De har en tandekspert på klinikken og hun har tid d. 3. oktober, så der skal han ind og have tjekket det hele igennem og have fjernet, hvad der nu skal fjernes. Stakkels Vaffel, men hellere få det ordnet nu, end vente på han bliver så syg og dårlig som hans mor var. Vaffel og hans 4 søskende var kun tre uger gamle, da hans mor tiltede og blev rigtig syg med høj feber. Det viste sig at hele hendes mund var betændt og et stort sår. Hun fik alle tænder fjernet, undtage to hjørnetænder. Hun kom sig heldigvis forbløffende hurtigt og det første hun gjorde da hun kom hjem, var at gå ombord i killingernes tørfoder. Det skal lige siges, at det ikke var min hunkat, hun var bare udstationeret hos mig.

8 Synes om

@solveig hvor er det godt Vaffel får det ordet inden han bliver syg, lyder som om det var meget skidt med hans mor


Her er lige en udsendelse med dem der har Brande internat der går på pension knap 6 min er der.

Med venlig hilsen

3 Synes om

Jer, der hver eneste gang anbefaler folk at anskaffe to killinger … har I nogensinde prøvet det selv?!! :venter:
Efter en uge med to næsten jævnaldrende killinger, ved jeg ikke hvad der er mest flosset … mine nerver, mine gardiner, mine planter eller min sofa :gruble: :surrender:
De har startet et nedrivningsfirma i en ung alder … :ahhhhhhh:

13 Synes om

Og de morer sig uden tvivl gevaldigt :grin:

5 Synes om

Det er de alene om … :venter:

5 Synes om

Men de er søde når de sover :kissing_heart:

18 Synes om

Kan du ikke leje dem ud- så tjener du da lidt på ders talenter :slem:

5 Synes om

Jeps… :sunglasses:

4 Synes om

Jeps og gør det gerne igen :joy::+1:t2: men jeg har også altid sagt “man mørnes” :sunglasses::heart:

6 Synes om

Og derfor gør jeg mig ikke i killinger, orker det ikke. Og der er så mange voksne katte der søger nyt hjem, så dem holder jeg mig til. :hjerte:

Tænker det er de hårdførte opdrætter der anbefaler killinger i flertal, de er jo så vant til den slags. :muhaha: :hoho:

8 Synes om

2 killinger er sååå meget nemmere end 1, for så kan de underholde sig med hinanden i stedet for at drive de voksne til vanvid :hoho:

6 Synes om

Det lyder i det mindste til, de har fundet hinanden :slight_smile:

2 Synes om

Åhh @galath du fik godt nok mig til og mindes en god oplevelse, og fik smilet og grinet frem. ved det du skrev til @_DK_Sugieh

Tak :tak: det var lige hvad jeg havde brug for, efter besked /oplevelse/ting der skete i mandags

Jeg tænket ikke over hvad @_DK_Sugieh skrev, for det siger vi her, ja jeg ved jeg bor langt ude :wink:

For nogle år siden, sad jeg i 6 forskellige bestyrelse og hjalp i en der ud over. Og vi skulle i den ene altid have knald skål på bordet og starter mødet med en knald.
Jeg skulle til bestyrelsesmøde i en af stederne men den sted med knald skålen.

Den knald skål skulle vi også have på bordet, denne aften, og det gik på omgang, hvem der skulle sørge for nye forsyning af knalder.

Vi skulle starte og hende her var ca 60 år. Og fik skålen som den første. Hun blev helt rød i hovedet og gemte hoved i hænder, og tårene løb, ja så spurgte vi til hende, så løb tårene, og så kom historien.
Vi viste godt en del kirke sanger, havde været samlet i dag til øve af nye salmer, og ligende, hun var kirkesanger. Kan ikke huske hvor det var, men en stykke vej her fra. De skulle være der kl 8, og hun havde kørt hjemme fra kl. 6.

De plejer og starte med en morgensalme og en synger for. Det blev så hende. Så havde en provst fra sjælland, kommet og ville med til møde, udover den provst der hørte under hvor mødet blev holdt, hun kommer til og side ved siden af den sjællandske provst.
Hun skal starte, hun rømmer sig og går igang. Men stemmen er lidt rusten, hun prøver og rømme sig igen og starter igen. Stemmen er lige rusten, der bliver hældt en tår kaffe af den sjællandske provst. Og hun får den og tager en tår. Så siger den sjællandske provst om hun har noget med halsen.?
Nej siger hun så. . Ja det blev sagt på jysk. Men nu når jeg skulle køre så tidligt så nåede jeg jo ikke og få min morgen knalder.
Så udbryder provsten. Hvad siger du ? Og han ser helt mærkeligt ud i hovedet, ja siger hun. Jeg starte altid dagen med en morgen knalder. Og lige en knalder mere inden jeg skal i kirken. Gør du ikke det inden du skal i kirken.?

Provsten ser endnu mere mærkelige ud i hovedet.

Dem hun sidder med omkring sig er her fra området af, og ligger flad af grin hen over bordet, først der går det op for hende hvad hun har sagt, . Og provsten nok ikke høre det samme som folk her i området .

Ja og nu kæmper vi for ikke af grine af hende. Også griner hun så tåre løber af grin, også gør vi også. Men hun indrømme det var først nu hun kunne grine af det. Men udtrykket i provsten ansigt var ubeskriveligt sagde hun

Med venlig hilsen

10 Synes om

Dronningen er testet positiv for Covid-19 … mon hun har deltaget i en ‘‘superspreder’’-begivenhed :gruble:

5 Synes om

Ja hun var jo til begravelse med Dr. Elizabeth.

3 Synes om

1000 mennesker fra hele verden stuvet tæt sammen i en kirke med sang og det hele i timevis. De fik grundigt udvekslet luftbårne virus.

6 Synes om

Jeg har SÅ meget lyst til at få en ven til Simba, men vi må kun have 1 kat her, dog kender jeg flere der har 2 katte :thinking:

Jeg ved at varmemesteren er ligeglad, så længe der ikke er klager…

Dog virker det til at Simba ikke kan lide killinger, så hvis det er skal det være en voksen/ung kastrat

4 Synes om

Doktor Elizabeth? :grin:
Undskyld, jeg kunne ikke lade være. :smiling_face_with_three_hearts:

4 Synes om

Ham her lyder helt perfekt :heart:

3 Synes om

Seriøst er der noget mere sjovt end at høre sit barn læse en ungdoms kærlighedsbog og ofte høre addrr og føøjj hver gang et kys bliver beskrevet…

Nøj datteren er sur på den bog, hun sagde endda at forfatteren burde være klogere end at lave den slags ulækre bøger…

Lige nu elsker jeg den lærer der gav hende den for, for jeg får godt nok grint en smule… Bare at se hende komme ud af døren (som hun smækkede), trampende og godt rød i hoved ud til mig, for at være sur over at et tungekys blev beskrevet (og hun spurgte om hvorfor det er vigtig for hende at høre om hvad en tunge skal i en anden mund end dens egen)

12 Synes om