Sheer.... Her er der røde katte

Nu fik jeg “strenge” ordre fra Sheer om at vise flere billeder af de røde bæster, så det må jeg hellere gøre

Her er Comtessen, som var tiltænkt at være min avlskat. Desværre udviklede hun 2 x livmoderbetændelse inden for kort tid, og blev derfor neutet. Rigtig ærgeligt da det var en linje jeg gerne ville ha’ arbejdet længere med

Her Comtesse forrest og Duc bagerst

Et killingebillede

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Suuuuk hvor er de smukke… den lyse der ligger med killinger er det ikke en Balineser?

Mums nogle skønne katte du har :wehu:

Fy - føj da … røde katte :argh:

Hvor er de skønne :wehuu: … er der pelspleje ved sådan nogle Balinesere ?

Jo det er deres mor. Hun var rødtabby masket og deres far var rød spottet orientaler… Og han var dælme rød

Her er Mikkel Ræv som var far

Billedet viser slet slet ikke hans rigtige farve, men den var dælme rød

Der er ikke underuld på langhåret orientaler som de hedder. En Balineser har samme lette pels - dog kan der være individuelle forskelle. Balineseren har blå øjne og er masket som siameseren - orientaleren kommer i andre farver og har grønne øjne - de røde er langhårede orientalere:-)

Og hvor er de dejlige!

Mikkel Ræv har et utroligt frækt ansigt:-)

Anne: Er det forresten langhåret orientaler, som tidligere hed javaneser?

:hjerte::hjerte::hjerte:

Hold nu fast, hvor er de skønne… den race synes jeg slet ikke, at jeg har set før.

Og sikke da et passende navn til en kat :

Comtesse.

:wehuu::wehuu:

Ejjjjjj dem er jeg fuldstændigt tosset med. :savle::savle::savle: :inlove::inlove::inlove: :hjerte::hjerte::hjerte:

Hvor er de bare smukke! :besvimer::hjerte::hjerte:

Tusind tak for de billeder, nu bliver min dag god. :wehuu::wehuu::wehuu::wehuu: Øhh jeg mener- det var sørme på tide!:rock:

[quote=Skattekat;139066]Fy - føj da … røde katte :argh:

Hvor er de skønne :wehuu: … er der pelspleje ved sådan nogle Balinesere ?[/quote]

Overhovedet ikke. Tjoo en gang imellem finder jeg da en børste frem men det er kun for hyggens skyld. De filtrer slet ikke

Helle: Jo de hed tidligere javanesere og kan også findes under navnet mandarin

Therese: Hele kuldet var opkaldt royalt… Duc, Comte, Comtesse, Baron og Baronne

[quote=Anne K;139079]Helle: Jo de hed tidligere javanesere og kan også findes under navnet mandarin

Therese: Hele kuldet var opkaldt royalt… Duc, Comte, Comtesse, Baron og Baronne[/quote]

:ok::ok::ok:

Smukke navne

Ok … så tror jeg måske, jeg har fundet en ny race som må på listen ‘‘MUST HAVE !!’’

Er de lige så aktive og snakkende som sia/ori ? Eller sætter pelsen lidt (lyd)dæmper på dem ?

[quote=Skattekat;139083]Ok … så tror jeg måske, jeg har fundet en ny race som må på listen ‘‘MUST HAVE !!’’

Er de lige så aktive og snakkende som sia/ori ? Eller sætter pelsen lidt (lyd)dæmper på dem ?[/quote]

Årh… Jamen ingen af mine har været vanvittige snaksagelige. Jo de skælder da ud når jeg er i bad, hvis de ingen vand har eller de syns de har brug for opmærksomhed, men generelt er de ikke larmende.
Aktivitet… Tja de er ikke de mest aktive sia/ori der findes, men de er heller ikke sofapuder

[quote=Skattekat;139083]Ok … så tror jeg måske, jeg har fundet en ny race som må på listen ‘‘MUST HAVE !!’’

Er de lige så aktive og snakkende som sia/ori ? Eller sætter pelsen lidt (lyd)dæmper på dem ?[/quote]

-LOL-LOL-LOL

[quote=Anne K;139086]Årh… Jamen ingen af mine har været vanvittige snaksagelige. Jo de skælder da ud når jeg er i bad, hvis de ingen vand har eller de syns de har brug for opmærksomhed, men generelt er de ikke larmende.
Aktivitet… Tja de er ikke de mest aktive sia/ori der findes, men de er heller ikke sofapuder[/quote]

Ok tak :slight_smile:

Det gør dem endnu mere spændene i mine øjne … er nemlig ikke så meget til de snaksaglige :ups:
Jeg synes ikke man ser dem på udstillinger, eller osse er det bare jeg der ikke har lagt mærke til dem … ??

Mie… det er faktisk sjovt, for størstedelen af de balinesere/OLH jeg kender til er ikke nær så meget sia/ori som de korthårede versioner :slight_smile:
De er ikke nær så snakkende, nær så aktive og nær så intelligente -LOL så mon ikke langhårsgenet lægger en dæmper på dem. Det har vi ihvertfald snakket meget om herhjemme + med andre siam opdrættere… Tror faktisk der er noget om snakken

[quote=Skattekat;139091]Ok tak :slight_smile:

Det gør dem endnu mere spændene i mine øjne … er nemlig ikke så meget til de snaksaglige :ups:
Jeg synes ikke man ser dem på udstillinger, eller osse er det bare jeg der ikke har lagt mærke til dem … ??[/quote]

Jamen du kommer bare og besøger mig :slight_smile: Så skal du se tossede katte

Tak skal du have :slight_smile:

Det skal jeg huske, hvis jeg nogen sinde kommer på de kanter :ok:

[quote=Anne K;139094]Mie… det er faktisk sjovt, for størstedelen af de balinesere/OLH jeg kender til er ikke nær så meget sia/ori som de korthårede versioner :slight_smile:
De er ikke nær så snakkende, nær så aktive og nær så intelligente -LOL så mon ikke langhårsgenet lægger en dæmper på dem. Det har vi ihvertfald snakket meget om herhjemme + med andre siam opdrættere… Tror faktisk der er noget om snakken[/quote]

Interessant :sshh: Bal/OHL ja også sia/ori er vildt smukke :hjerte::hjerte::wehuu::wehuu: - jeg turde ikke komme og besøge dig Anne… tænk nu hvis man pludselig … mums…

Hvor er de fine :wehuu: