Show-vask

Nå, nu skal det være :slight_smile:
Jeg tænker på at vaske Theo inden juleudstillingen :uha:
Han er lidt fedtet, og trænger til en opfriskning.
Det bliver hans første gang, og nu er der nogle spørgsmål:

Hvor lang tid inden udstillingen skal han vaskes?
Er det ok at bruge Pit-Stop´s Silky Cat? (det er den jeg har)
SKAL han føntørres bagefter, eller er det nok at frottere ham grundigt og så sørge for at her er varmt?
Er det nok at vaske, eller skal der yderligere behandling til bagefter. Pudder, balsam eller hvad ved jeg?

Jeg bruger Anjou til Cooper. Jeg vasker af tre omgange af hensyn til hans pels, men det er smag og behag.

Jeg føntørrer ham dog HVER gang for puffe pelsen, og jeg børster mod hårene når han fønnes.

Jeg har fået anbefalt 3 dage før udstillingen så det vil sige at skulle han vaskes til nærum så ville jeg vaske ham torsdagen inden…

3 gange?? :uha:

Samme dag? Eller hvordan?

[QUOTE=Theomilou;986193]3 gange?? :uha:

Samme dag? Eller hvordan?[/QUOTE]

3 forskellige shampoo’er mener Helene :slight_smile:

Vand, affedter, skylle, farveshampoo, skylle og så den shampoo som gør dækhårene stridere og så skylle, skylle, skylle.

[QUOTE=DK Thomani;986198]3 forskellige shampoo’er mener Helene :slight_smile:

Vand, affedter, skylle, farveshampoo, skylle og så den shampoo som gør dækhårene stridere og så skylle, skylle, skylle.[/QUOTE]

Præcis som Annie skriver :wink:

Ja på samme dag, på samme tid…

Gisp…
Jeg troede at jeg kunne nøjes med at vaske ham i det jeg har, én gang :uha:
Men noget tyder på at jeg skal have skaffet et helt batteri af produkter, og gøre det til en helaftens-forestilling…
(nu synes jeg pludselig at han er meget pæn som han er :ups:)

[QUOTE=Theomilou;986208]Gisp…
Jeg troede at jeg kunne nøjes med at vaske ham i det jeg har, én gang :uha:
Men noget tyder på at jeg skal have skaffet et helt batteri af produkter, og gøre det til en helaftens-forestilling…
(nu synes jeg pludselig at han er meget pæn som han er :ups:)[/QUOTE]

Det behøver skam ikke tage en hel aften… Fair nok Julie og jeg bruger 1½ time på at ordne Cooper og vi er to om det, men vi har også en tendens til at komme ud på sidespor hehe…

Forrige gang Helene og Julie badede Cooper nåede jeg på samme tid at bade OG fønne Max, Cherry og Penny og jeg nåede også selv i bad :tihi:

I øvrigt er det en god idé lige at klippe neglene et par dage før, så har de slebet sig runde til vaske-tid, hvis nu der skulle ske noget :slight_smile:

Gør det samme som Jenny.
Jeg vasker dog Hector 7 dage før, og Fellini 2 dage før. Så er pelsene bedst på dem hver især.
Det tager ca. 30 min for mig at vaske store Hector.
Jeg fønner bagefter han har luft tørret lidt. For at pelsen ikke krøller-

enig hehe… men som sagt så er julie og jeg eksperter uden lige til at komme ud på sidespor og grine hehe…

Ja ja ja ja ja… Men til gengæld så har vi en fest når vi vasker ham hehe… Julie og jeg kan bruge meget lang tid på en opgave der ikke nødvendigvis behøver at tage så lang tid hehe… Men det vigtigste er at vi har det sjovt imens :wink:

Her er min vaskeprocedure:

http://www.bearcloud.dk/artikler/vask-af-din-maine-coon/

Det tager mig ca 30-40 minutter at vaske en kat, tørringen varierer meget mere.

God fornøjelse. :slight_smile:

Du kan altid skrive til Ann-Dorit fra Mysterycoon petshop og forhør dig ad. Hun sender guides, opblandingsforhold, shampoo prøver gratis baseret på lige netop dine kattes farver. :slight_smile:
Det er Anju shampooerne hun forhandler blandt andet.

Heyyyy… jeg ve’ oss’ være med til at vaske :hop:
Og jeg ved, hvordan I får katten våd hurtigt :wink: kommer gerne og viser det…

Hvor er I søde :slight_smile:
Det bliver jo en fest :tihi:

Hvis det er om aftenen, Jenny, så kan jeg alle dage :slight_smile:
Og du er selvfølgelig også velkommen Ann. Det bliver nok en herlig aften i mit brusehjørne, med en drivvåd og muggen Theo. Men med sådan et par professionelle kattevaskere, kan det nok ikke gå helt galt :høhø:

[QUOTE=Ann K;986339]Heyyyy… jeg ve’ oss’ være med til at vaske :hop:
Og jeg ved, hvordan I får katten våd hurtigt :wink: kommer gerne og viser det…[/QUOTE]

Jeg gider så ikke være med til at vaske - men hvis den med hurtigt våd er ‘the A-D way’, så hedder det fat i alle 4 ben, vend bunden i vejret på katten og dyp! (det lyder voldsommere end det behøver at være … jeg har gjort det med 6-7 kg Bowie flere gange uden problemer)

Jeg hører så til dem som aldrig kunne drømme om at dyppe kattene i vandet, det vil jeg ikke byde dem.

Så svært synes jeg altså heller ikke det er at få en NFO gennemvåd, slet ikke et ungdyr som endnu ikke er i fuld pels.

[QUOTE=Theomilou;986348]Hvor er I søde :slight_smile:
Det bliver jo en fest :tihi:

Hvis det er om aftenen, Jenny, så kan jeg alle dage :slight_smile:
Og du er selvfølgelig også velkommen Ann. Det bliver nok en herlig aften i mit brusehjørne, med en drivvåd og muggen Theo. Men med sådan et par professionelle kattevaskere, kan det nok ikke gå helt galt :høhø:[/QUOTE]

Jeg kan ikke i denne weekend, men ellers er jeg frisk… I melder bare ud :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;986363]Jeg hører så til dem som aldrig kunne drømme om at dyppe kattene i vandet, det vil jeg ikke byde dem.

Så svært synes jeg altså heller ikke det er at få en NFO gennemvåd, slet ikke et ungdyr som endnu ikke er i fuld pels.[/QUOTE]

Enig…jeg har godt nok ikke NFO…men havde jeg, ja, så kunne jeg heller aldrig finde på at bade på den måde

[QUOTE=DK Thomani;986363]Jeg hører så til dem som aldrig kunne drømme om at dyppe kattene i vandet, det vil jeg ikke byde dem.

Så svært synes jeg altså heller ikke det er at få en NFO gennemvåd, slet ikke et ungdyr som endnu ikke er i fuld pels.[/QUOTE]

Der er flere måder at gøre en kat hurtigt våd på…
At dyppe katten er hurtigt… jeg har bare ikke det helt rigtige greb, så jeg ikke kun holder i benene, men også støtter ryggen (som AD gør)… og det er ikke sundt for en kat, kun at blive holdt i benene - det kan give skævvridninger i hoften og ryggen…
Så jeg klarer mig på anden vis… og har pladdervåd kat i løbet af max fem minutter :slight_smile: (persere endnu hurtigere - deres pels er nemlig ikke vandskyende :smiley: )