Siamese if you please - Jasper og Billy er ankommet

De anbefalinger jeg fik og fulgte, da jeg sammenførte med netdør, var fodre dem på hver sin side af døren, så de forbandt det at være tæt på hinanden med noget positivt. Og dernæst bytte rundt på dem fx. dagligt, så deres dufte m.m. bliver blandet godt med hinanden, de sover på hinandens sovesteder og bruger hinandens kattebakker. Men måske lige starte med nogle dage hvor de ikke bliver byttet rundt, for at give Nuts en tiltrængt pause, det kunne lyde til at hun har brug for det.

7 Synes om

Altså den kære Ulla var rasende på Flappe, efter en tur på show, hvor vi også lavede netdør for de to originaler :woozy_face:
Der gik selvsagt ikke så længe inden den kunne tages ned igen. Men foder/godbidder på begge sider, så de kan se hinanden uden at være i “fare”, så vinder nysgerrigheden ofte til sidst :heart: Her var det Ulla der blev “forvist” og det var svært træls at blive ekskluderet, og så måtte hun jo æde et par kameler :face_with_hand_over_mouth:

9 Synes om

Altså herhjemme er det også Nuts’ far som er gal på den nye. Men det er mere som om at han er usikker på ham.
Men Fritzz er jo bare en god dreng :black_heart:

7 Synes om

Jeg vil anbefale en kur med Nervosyl til Nuts. Det kan hjælpe med at dæmpe hendes ængstelse, så rollingerne ikke føles nær så farlige.

5 Synes om

Det må jeg google. :slightly_smiling_face: Det har jeg nemlig aldrig hørt om.
Jeg har Pet Remedy i stikkontakterne, men det er nok en god idé med en ekstra indsats til Nuts.

4 Synes om

Jeg har købt det hos Brita, men det er nok et par år siden … ved ikke om det er noget hun har på lager.
Men ellers er det her Nervosyl

2 Synes om

Jeg kan 100 % stå inde for effekten af Nervosyl til ængstelige katte, evt. suppleret med Bachs Rescue.

… og ellers som andre skriver masser af positiv forstærkning på hver sin side af netdøren, så kommer det nok. Men der er nogle af de der tøse-orientalere der kan være nogle gevaldige hårde nødder at knække. Har haft mine helveder med nogen af dem herhjemme.

4 Synes om

Er Nuts bange for dem eller er hun lidt jaloux fordi de små får den opmærksomhed, som hun vel mener tilkommer hende og kun hende, :love:
Håber hun lidt efter lidt kommer til at synes, at drengene er en temmelog god opfindelse. :sparkling_heart:

3 Synes om

Michelle Garnier importerer og sælger det.

Det hjælper mine Korater, når de bliver for usikre og ængstelige, Det hjælper dem til at komme forbi ængstelsen og tænke igen.

6 Synes om

Tusinde tak for jeres svar og råd.
Nuts er en kløgtig kat, så jeg tænker, at der er tale om både misundelse (de har indtaget hendes revir) og ængstelighed. Nuts er - som en god autist (som sin dåseåbner) :cool: :face_with_hand_over_mouth: - ikke glad for forandringer og nye ´ting’. :face_with_hand_over_mouth::sunglasses:
Hun kunne godt forholde sig til killingerne de første dage, da de selv var mere ængstelige og derfor befandt sig i vores ene stue. Så vidste hun, hvor hun havde dem. Men da de pludselig indtog næsten hele huset, ‘sneg’ sig op på hende når hun ikke ventede det, og tilmed spiste af hendes vådkost, :angry: blev det for meget.
Så vi tager lige et skridt tilbage, og så prøver vi igen når de har fået tid til at vænne sig til hinanden, med netdøren som tryg skillevæg. :slightly_smiling_face:

Også mange tak for rådet om nervosyl. Jeg skrev med Michelle Garnier i går, og bestilte en flaske. Så får vi at se, om den kan hjælpe Nuts. :slightly_smiling_face:

13 Synes om

Bør jeg så også købe Bachs og bruge dem samtidig? :thinking:
Eller skal jeg begynde med Nervosyl og se tiden an?

1 Synes om

Du kan sagtens starte med Nervosyl, så kan du altid supplere op hvis ikke Nervosyl er nok :blush:

3 Synes om

Tak. Det vil jeg gøre. :blush:

3 Synes om

Well. Her lever vi stadig opdelt af en netdør. :roll_eyes: Nuts er en svær nød at knække. Det er noget med 2 skridt frem og 2 tilbage - på gode dage 1,75 skridt tilbage.
Fremgangen lader vente på sig, på trods af både Bach rescue, Nervosyl, Kalm, Feliway og katte/autismepædagogik. :unamused:
Jeg tager med kyshånd mod historier, hvor det er lykkedes med en sammenføring, på trods af ekstrem modtand fra ‘den gamle kat’. Nuts er stadig utilfreds og ængstelig, og går til angreb når hun føler sig bare det mindste truet.

Fritzz, derimod, æææælsker sine killinger. :smiling_face_with_three_hearts: Nuts er langt mere selvstændig end ham, så han har manglet ligeværdige og bogstaveligt talt kaldt på det, siden vi mistede Finn og Knud i marts. Nu hvor Billy og Jasper er flyttet ind, er der kommet en helt anden ro på ham. :heart:

Og killingerne… Jamen, altså. :smiling_face_with_three_hearts: De er begge rigtige siamesere; frække, hurtige, nysgerrige, larmende og dybt charmerende. Desuden er de skødekatte af bedste skuffe, og de har hver valgt deres menneske; bette Billy har valgt min mand, som naturligvis fuldstændig har overgivet sig :face_with_hand_over_mouth: og Jasper er en vaske ægte mors dreng. :melting_face:
De to små er alt, hvad vi kunne ønske os… Hvor ville vi dog ønske, at vi kunne få Nuts med om bord.

… Og den skræmmende Nutsepige bag hegnet, som naturligvis har adgang til haven og sit yndlingsmenneske, vores yngste.

19 Synes om

Hun slægter sin far lidt på, men han er da ved at have overgivet sig til den bette her.
Jeg håber at hun snart kommer til fornuft :crossed_fingers:

4 Synes om

De to søstre er så ens :roll_eyes: Man kan mærke de er vendelboer! Større tværheder skal man da lede længe efter :face_with_hand_over_mouth::wink:
Jeg tror på det kommer, men jeg tror også det kommer til at tage tid :crossed_fingers:t2::heart:

10 Synes om

Well, vi knokler på. Hun får tid, kærlighed og pædagogik. Det skal lykkedes!
Men vi har set i øjnene, at vi i hvert fald ikke skal have flere katte, så længe Nuts er i live… Så de andre har bare allesammen at blive hængende længe. Nuts er 2. :sweat_smile:

12 Synes om

Er det ikke ualmindelligt at orientalere ikke bare elsker hinanden ? :love:
Men Nuts er selvfølgelig heller ikke helt almindelig :joy:

4 Synes om

Mjaaaa mjoooo :wink: Det kommer an på mange ting :slightly_smiling_face: Damerne er generelt lidt mere stivsindede end herrer :woman_shrugging: Da jeg omplacerede Franks mor, var hun virkelig ønsket og savnet af den kastrathan hun skulle bo ved. Det ville hun sådan set blæse på! Der gik også relativ lang tid og hjælp fra https://www.michellegarnier.dk/ før de nu heldigvis lever lykkeligt sammen :smiling_face_with_three_hearts:
Hende kan jeg i øvrigt varmt anbefale ifm. problematiske sammenføringer :+1:t2:

9 Synes om

Jo, i det store hele. Jeg har i hvert fald ikke prøvet noget lignende før. Heller ikke med andre katteracer.

Vi har i øvrigt lige haft et mega setback. :cold_sweat: Nuts løb imellem mine ben da jeg åbnede netdøren og fløj direkte på Jasper. Spruttende og hvæsende og med tyk pels og hale. Jasper drønede under sofaen og jeg fik Nurs dirigeret mod døren, men undervejs så hun Billy, og så gik hun efter ham.
Lige nu er det svært at tro på, at nogensinde skal lykkedes. :disappointed_relieved:

13 Synes om