Simba 81 med historie

Det er lige før jeg har lyst til at skrive at her er Mis Bilka i en ny udgave og med samme historie. Blot er det denne gang en lille hanmisling og i en sort udgave.
Han er fundet under vognene i et af skurene ved Brugsen i Galten. Hans mor er antagelig den mis der er set kørt ihjel på hovedvej 15 der går lige syd for Galten. Også en lille killing blev kørt ned. Han her har mirakuløst overlevet for hvor farligt er det ikke lige en torsdag eftermiddag på Brugsens parkeringsplads. Brugsens personale og en del kunder prøvede at få fat i ham, men der skulle en hundeopdrætter til for at lave de rigtige tricks så han kom frem. Hun tog ham med hjem og har haft ham lige indtil i dag hvor jeg hentede ham. Simba 81 har haft en bedsteven i en lillebitte Yorkshire (håber jeg staver racen korrekt) unghanhund. Den har slikket og nusset ham og det var hjerteskærende at se de to tage afsked. Herhjemme har ingen taget notits af ham og han har kun set en smule bange ud et par gange. Om lidt tror jeg ikke han kan huske hverken parkeringsplads eller sit hjem hos vovse. Han er en rigtig tullemås og bare man kigger på ham spinder han. Han er KULsort med 3 hvide hår midt på brystet og en lillebitte hvid pelt mellem bagbenene. I min optik er han sort (og “lider” så bare en smule af hvidplettethed):høhø:. Han er lidt tyk og vejer 761 gram. Han har fået ormekur hos hende den dyrgige finder-dame. Hun tog ham også til dyrlægen dagen efter og han var fin og flot. Han blev dog lige behandlet for lopper. Ikke at der blev fundet nogle, men finder-kvinden ville gerne have det fordi hun har bittesmå hvalpe derhjemme. Nu ser vi om Sigariah igen udnævner sig selv til mor og lægger mælk ned. Det vil tiden vise. I hvert tilfælde er er stille og roligt og lillemus tuller rundt og har lige spist vådmad. Jeg skal nok få taget et billede som bliver lagt herind. og han kommer også på hittekattehjemmesiden om nogle dage. Nu skal han lige blive 3 uger ældre så får han sit 2. sundhedstjek og 1. vacc og om ca. 7 uger bliver resten gjort (neutraliseret, øremærket, chippet og 2. vacc)

Simba81 har sovet op ad mit ansigt hele natten. Ved 2-tiden blev han dog en smule slem og vi stod op og fandt nogle madskåle med tørkost og vådmad…og en vandskål Findus ikke havde pjadret i. Efter at have fyldt mavsen gik vi til bakken og derfra op i sengen igen hvor vi sov lige til kvart over 7…dyyygtig. Men SÅ var der også dømt slemhed fra alle parter. Efter nogle minutters slemhed hentede jeg en pose dreamies og den delte vi oppe i sengen :uha: så den skal nok støvsuges inden jeg skal i seng i aften :tihi: skifte sengetøj nægter jeg for det er kun brugt den ene nat.

Du kan jo ikke forvente at misserne opfører sig pænt, hvis ikke du går foran med et godt eksempel …

Det var nu pænt af dig at dele den med kattene, smagte de godt?

Fedtindholdet er 20%…hvorfor tror du jeg ser ud som jeg gør :høhø:

Her kommer så foto af Simba 81 - han ser nuser ud :inlove:

Åh, hvor er han fin. :wehuu:

Jeg kan ikke se noget :gruble:

Lige for dig er det vist heldigt nok :tihi:

Åh han er kær :hjerte:

Jeg tog ham lige da hans batterier var ved at være flade, men det kan man godt forstå hvis man ser ham NÅR de er fuldt opladet. Lige nu slås han med hvem der gider og den største er ikke stor nok. Jeg tænkter af og til det ER noget af en mundfuld, men når han selv lægger op til alle bøllebank’ne, så blander jeg mig ikke med mindre det bliver for voldsomt. Nor Savannah 52 lægger sig ind over ham har jeg blandet mig en del gange, men hvad nytter det når så det er HAM der hopper på hende igen. Han er en raceren Bamdut:hyp:

Sikke en start i morges. Klokken var 10 over 6 og gemalen kørte på arbejde og jeg tænkte…hmm jeg vil lige gasse lidt længere sådan ca. en time, men det fik Bamdutspringeren lige lavet om på. 2 minutter efter mine gasse-tanker skreg han nemlig som en gal og han skreg og skreg. Jeg fòr tump´lende ud af dynen og her hvor vi bor er der jo langt til nærmeste gadelygte så når der er mørkt så ER der mørkt. Tænde et lys og finde fokus. En lille sort misling…hvor var han (han skreg stadig)…han sad fast i den nederste hylde i natbordet (som NU står bag lukket dør i saunaen)…det gør begge natborde. Jeg fik ham hurtigt fri og fik ham undersøgt. Han sad stille imens og ca 15 sekunde mere så var den forfærdelige oplevelse glemt. HURRA for den meget veludviklede korttidshukommelse:thumbup: og så har han været en bamdut siden hen. Men jeg mistede 3943745 hjernestresse-celler:tihi: Lige nu leger han i klatremiljøet

Åh lille mus! Godt du var hjemme Brita - de lever livet farligt i den alder - især når de er racen Bamdut!:hjerte:

Så er Bandut-prut vejet. 1043 gram (eller der omkring) for at stå stille på vægten har man ikke tid til når man har SÅ meget krudt bag i. Han har stiftet bekemdtskab med en kylle og han syntes det var en sjov leg. Støvsugeren er han kold overfor, men det er han nu overfor alt. Han er en rigtig lille cool mis. Jeg syntes ikke han ligner en killing der vejer over et kilo, men det gør han altså. Han bliver vaccineret omkring d. 10-12. nov og resten ca. en måned efter, så kan han skifte hjem omkring en uge før jul. Det er vist en meget god plan.

Så er Prut alias Simba81 vaccineret og sundhedstjekket. Han fik UG med kryds og bolle i alt. Ryan mener dog han er noget ældre end vi har givet ham fødselsdag, men det havde jeg også på fornemmelsen. Hul i det…hellere det end han var gjort for ung. Prut er nok 2-3 uger ældre end hans fødselsdag…set ud fra hans tænder. Han var sød og medgørelig og vejede 1,5 kilo. Nu venter vi 4 uger og så bliver han til en ægte Simba81:thumbup:

Så er det en kendsgerning Simba81 OG Savannah52 får nyt hjem. De er også som to søskende for hun mener i den grad hun er hans storesøster. Det er bare SÅ godt. Nu skal Simba81 lige først ordnes, men de får det mest kærlige og fantastiske hjem man som hittemisse-mor kan ønske sig. Min mavefornemmelse er helt i top.
Savannah52 skal hedde Bellini og Simba81 Mahler…det er langt pænere end PRUUUT:tihi:

[QUOTE=kamikaze;1214307]Så er det en kendsgerning Simba81 OG Savannah52 får nyt hjem. De er også som to søskende for hun mener i den grad hun er hans storesøster. Det er bare SÅ godt. Nu skal Simba81 lige først ordnes, men de får det mest kærlige og fantastiske hjem man som hittemisse-mor kan ønske sig. Min mavefornemmelse er helt i top.
Savannah52 skal hedde Bellini og Simba81 Mahler.…det er langt pænere end PRUUUT:tihi:[/QUOTE]
Lad mig gætte … de nye ejere er til klassisk musik ? :smiley:
Det får mig til at tænke på en sætning fra filmen Educating Rita … ‘‘Wouldn’t you just die without Mahler?’’

//youtu.be/VaKE1ov98yo

Skøøønt de har fundet et hjem sammen :thumbup:

[QUOTE=kamikaze;1214307]Så er det en kendsgerning Simba81 OG Savannah52 får nyt hjem. De er også som to søskende for hun mener i den grad hun er hans storesøster. Det er bare SÅ godt. Nu skal Simba81 lige først ordnes, men de får det mest kærlige og fantastiske hjem man som hittemisse-mor kan ønske sig. Min mavefornemmelse er helt i top.
Savannah52 skal hedde Bellini og Simba81 Mahler…det er langt pænere end PRUUUT:tihi:[/QUOTE]

Hvor er det dejligt at læse dine opdateringer som så ofte fører til nye hjem. Heldigt for katteverden at du er til

Fik en sms før…nu leges med navnene Romeo og Julie, og jeg sms’ede retur, jeg syntes det var en god ide, for det ER jo to mis der elsker hinanden. Men de må kalde misserne hvad de vil, bare de bliver køsset på, passet på, og fodret på, og det ved jeg vil blive gjort til fulde.

Så er det i morgen Simba81 bliver en ægte Simba 81. Han skal nemlig ordnes færdig og søndag aften flytter han hvis alt går vel. Han får det fedeste liv man kan forestille sig. To mennesker der er så fyldt med kærlighed til dyrene, det ikke kan beskrives, et hus SÅ smukt og stort og omgivelser så jeg har godtaget det frie liv. Grusvejen er så lang og der han og Savannah 52 skal bo er endda en stikgrusvej til den første grusvej og en skov og enge fyldt med mus og andet godt. En kattelem ind til menneskenes soveværelse og et udhus med varme så de to mis selv kan vælge hvor de vil være. ALT er der styr på også kattesittere og dyrlægerne bliver de jeg bruger i forvejen.
Lige nu ligger bamdutten og sover skønhedssøvn inde på badeværelset på en krøyerkuglepude intetanende om hvad der skal ske imorgen:høhø: