Uden sammenligning min og kattenes absolutte yndlingssang pt - den fjerner simpelthen alt uro i en
Prøv at skrue op, sæt jer og lyt - musikken løfter en
Det er ellers ikke min stil, men jeg må overgive mig total. Den rører lige i hjertet:-)
Uden sammenligning min og kattenes absolutte yndlingssang pt - den fjerner simpelthen alt uro i en
Prøv at skrue op, sæt jer og lyt - musikken løfter en
Det er ellers ikke min stil, men jeg må overgive mig total. Den rører lige i hjertet:-)
Ja, den er godt nok dejlig
Afstressende.
Den sang der har rørt mig dybest er helt klart Sia - Breathe me - YouTube
Den spiller i slutningen af serien Six Feet Under og det er bare så smukt og rørende. Jesper kan slet ikke holde det ud. Han skruer altid væk fra sangen og hvis jeg ser Six Feet Under, så går han fra slutningen, fordi det et eller andet sted er for meget.
Den skal du altså se, Helle… Six Feet Under. ![]()
Det er rigtig synd, at den efterfølgende er blevet til Danske Bank reklamer, men det ødelægger den heldigvis ikke for mig.
Tak for det link Helle. Du har ret, den er helt vidunderlig
Sjovt, Agnes Obel er ellers sat i forbindelse med depression og tristhed, så det er da ‘nye toner’ at hun nu er i stand til at give ro og opløftet stemning:D
Selv har jeg brugt hendes musik når jeg har haft svært ved at sove - et-to numre og jeg sover som en sten. Hendes stemme går direkte i mine øjenlåg.![]()
Hvad handler sangen om? Jeg fandt sangteksten på nettet, men jeg forstår ikke rigtig hvad pointen i sangen er? At der er ingen der har brug for hende, og at hun går og halvsover, sådan sagt lidt i utydeligt og i floskelplukfraser fordi hun mangler ord/ikke kan formulere sig?
Jeg tolker den nu mere som et sang om håb og fremskridt - slet med at gå tiptoes for i dag er dagen, hvor du hører en sige vi har brug for dig lige nu.
Det kan jeg ikke tolke negativt -men jeg er jo også et meget positivt menneske.
Hun synger også skål/hyldest til morgengryet og det var sådan det var, men fra nu af blir det lyst…
![]()
Og klaveret er så smukt
Ok. En sang som jeg holder ret meget af er denne sang - muligvis fordi den er fra den tid da jeg var i alderen hvor man går meget i biografen og bliver påvirket af det. Men selvom den er lavet som filmmusik synes jeg den er så sikker, håbfuld, sørgelig og smuk på samme tid at den står som et kunstværk også. Og det selvom sangeren synger lidt halvfalskt af og til og også lader til at famle efter ord af og til også.
Synes denne er så smuk: - YouTube også teksten. ![]()
Den er smuk
Jeg lytter somme tider til teksten, sommetider ikke. Nogen gange er det bare selve stemningen i musikken, der driver værket ![]()
Som i den her - nu vi har proppen af dansk musik.
Københavnske Blue Foundation:
En sang jeg har hørt på repeat i lang lang tid er Ray Lamontagne’s Winter Birds. Der er et eller andet helt fantastisk over hans stemme, stemningen og teksten. Men han er generelt en af mine favoritter.
Det er lige gået op for mig, hvem din sang med Agnes minder mig om. Og det er altså et kompliment!
Enya:
Og tak for at du gjorde mig opmærksom på hende. Jeg kendte hende ikke før, men jeg har købt hendes album på iTunes nu - det er sindssygt godt!
Tusind tak!
Kender I Sophie Zelmani? Hun er svensk og også seriøst dygtig
Utrolig guitarist - kommer næsten til at tænke på Mark knopfler!