Hej Kattegale,
Nu er det igen 100 år siden, jeg sidst har været aktiv herinde - og jeg er åbenbart kun aktiv, når der sker noget forfærdeligt, og jeg har brug for at dele og få råd. Det håber jeg, I kan bære over med.
Sidst jeg skrev herinde var, da Siri fik konstateret sukkersyge tilbage i 2020. Det kom vi igennem og Siri har været i remission lige siden, så det var jo fantastisk.
Desværre har hun så nu fået konstateret kræft - Hun fik fjernet en knude i brystet for en uge siden og nu er resultaterne kommet, og det er åbenbart en ret aggresiv form for kræft.
Jeg er simpelthen knust - den stakkels kat har været igennem så meget og har været så tålmodig, hun har på ingen måde fortjent dette! Indtil videre har vi kun fundet den ene knude, men vi ved selvfølgelig ikke, om det har bredt sig, det kan kun en røngten-undersøgelse vise. Dyrlægen sagde, at hvis det har bredt sig, skal jeg regne med, at hun nok har mindre end et år tilbage. Skal jeg få foretaget en røngtenundersøgelse? Der er jo ikke noget at gøre, hvis det er - og jeg er tvivl om, hvorvidt jeg skal gøre det?
Jeg er så vred og ked af det - hun er den dejligste kat, og jeg har meget svært ved at acceptere dette. Jeg ved med mig selv, at hun ikke skal have kemo, hvis kræften har bredt sig - det kan jeg simpelthen ikke byde hende - hun har fortjent bedre.
Samtidigt er jeg så bekymret for lille Mocha - hun er så glad for Siri, og render altid rundt og kalder på hende, hvis hun ikke er hjemme. Hvordan skal hun klare sig uden Siri? Er der nogen, der har erfaringer med det? Hun er orientaler, så jo egt. meget social, men der er en del huskatte i området, som hun absolut ikke gider. Skal man have en ny orientaler? Og Mocha er 12 år, jeg tror ikke, at jeg skal have en killing til hende. Kan man købe en pensioneret ældre avlskat hos en opdrætter? En som man kan give tilbage, hvis det slet ikke fungerer med Mocha? Er bare også bange for, at det bliver en ond cirkel, hvor jeg bliver ved med at få nye katte for at holde den overlevende med selskab - og ærligt talt kunne jeg godt bruge en pause fra at have dyr, når alt det her er overstået - det gør simpelthen for ondt! Jeg knytter mig så meget til dem - nok også mere end hvad godt er.
Undskyld alle de spørgsmål og at mit skriveri er lidt over det hele, min hjerne er et virvar af tanker og mit hjerte gør så ondt.