Siri og Mocha

Hej Kattegale,
Jeg synes næsten, at jeg starter hver af mine tråde med at undskylde, at jeg ikke har været aktiv længe - men vil jeg også gøre nu.
Jeg har jo haft mægtig travlt med at flytte til Københavnsområdet mht job, og har også haft vildt travlt med at finde mig til rette herovre - både husmæssigt men også på jobbet, da jeg prøver noget helt nyt!
Men men - Jeg har fremlejet et hus i Skovlunde indtil sommer - og skal derefter finde noget nyt - gerne køb, så i må endelig sige til, hvis i ved om noget.
Flytningen fra Jylland til Sjælland med Siri og Mocha gik over al forventning - så længe de to bare må ligge i samme transportkasse, tager de alt i stiv arm. Jeg var meget imponeret over dem. Prinsesserne er også helt vilde med huset - der er jo helt vildt meget plads at tumle rundt på og meget store vinduer ud til haven, som er fyldt med fugle. De fik også lige mødt naboens kat, der stod uden for terassedøren - det var lidt af et stand off :slight_smile:
Men bedst af alt er gulvvarmen på badeværelset - de elsker det bare, og mange gange, hvis jeg ikke kan finde dem, sidder de ude i brusenichen og varmer deres numser. Det er bare så ærgerligt, at jeg kun har huset indtil sommer - vi er alle meget glade for det.
Siri er til gengæld begyndt at halte på, hvad der ser ud som venstre forben- jeg troede først bare, at det kunne være et uheldigt hop eller noget - de leger jo temmeligt vildt. Men efter 4 uger med haltning tog jeg hende til dyrlægen - Skovlunde-Herlev dyreklinik, som jeg har hært meget godt om herinde :slight_smile: De kunne ikke finde noget - undersøgte hendes ben og poter meget nøje, men intet. Jeg fik så at vide, at hvis det fortsatte, kunne vi prøve noget smertestillende. Nu er det en uge siden og min prinsesse halter stadig! Jeg er altså led ved, bare at fylde hende med smertestillende uden at vide, hvad der er galt - for et eller andet må der jo være galt!? Er der nogen af jer, der har erfaring med orientalere (ja, eller andre katte - men nu har orientalere jo nogle meget lange tynde stænger :-)) der halter og mulige årsager. Hun reagerer ikke, hvis man undersøger benet eller trædepuden, så det virker jo ikke som akut smerte! Hun spiser og leger som normalt, så udover at hun halter, synes der ikke at være noget i vejen med hende. Mand, jeg hader bare, når der er noget galt med mine dyr, jeg holder jo så meget af dem - men når ikke engang dyrlægen kan finde ud af, hvad der er galt, ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre!

Nå men det var lige en update herfra - der startede positivt, men så endte med mig og mine beklagelser :slight_smile:

Jeg håber, at i alle sammen har det godt derude.

Hvor gammel er hun?

Hun kan have noget begyndende gigt i albueleddet, der giver gener fra tid til anden. Det kan “afsløres” ved et røntgenbillede :slight_smile:

Hun bliver 5 til April - faktisk på dronningens fødselsdag. Men Siri er jo også en dronning :slight_smile:
Jeg spurgte faktisk dyrlægen mht gigt, men han mente bestemt ikke, at det var det - baseret på at hun ikke reagerede på hans undersøgelser af benet. Men fik ikke taget røngtenbilleder. Men hun er jo ikke så gammel! Stakkels Siri, hun skranter altså en del. Har også fået fjernet de fleste af sine tænder, da hun havde store problemer med dem.

[QUOTE=ljkjaer;1042626]Hun bliver 5 til April - faktisk på dronningens fødselsdag. Men Siri er jo også en dronning :slight_smile:
Jeg spurgte faktisk dyrlægen mht gigt, men han mente bestemt ikke, at det var det - baseret på at hun ikke reagerede på hans undersøgelser af benet. Men fik ikke taget røngtenbilleder. Men hun er jo ikke så gammel! Stakkels Siri, hun skranter altså en del. Har også fået fjernet de fleste af sine tænder, da hun havde store problemer med dem.[/QUOTE]

Min burmeser reagerede heller ikke på at blive undersøgt - og han var knap 2 år, da røntgenbillederne viste en fortykkelse af albueleddet. Det eneste, han reagerede på (i perioder) var, hvis han landede lidt forkert, når han hoppede ned fra noget - det betød, at han haltede i en periode.

[QUOTE=Temple Bar;1042623]Hvor gammel er hun?

Hun kan have noget begyndende gigt i albueleddet, der giver gener fra tid til anden. Det kan “afsløres” ved et røntgenbillede :)[/QUOTE]

Jeg tænkte også straks på om der er taget røntgen-billede :?

Det bør der i hvert fald som udgangspunkt.
Har ellers ingen erfaring med dette jeg kan dele

Håber i finder årsag og får det kureret.

Hm, man skulle jo tro at dyrlægen ville foreslå det!? Nå men måske man skulle tage en tur mere og blive yderligere penge fattigere!:slight_smile:

Ja, min tanke var også at der var noget i vejen “højere oppe” i skelettet end poten og benet… Faktisk ved jeg fra heste, der begynder at halte at det kan være et helt andet sted, det er galt, men fordi de så har gået og kompenseret, så bliver de ømme og halter på et helt andet ben, end det det er galt med…

Jeg ville udover røntgen, måske også tænke i kiropraktor eller noget - der har Mette Temple Bar og Camilla Korat vist har en ude fra tid til anden? Kan være de kan anbefale en der, hvis det er…

min tanke var faktisk også kiropraktor s
start med et røngten billede- og viser det ikke noget - så synes jeg bestemt det er et bud

ang det med at skrante - tænderne er et svagt punkt hos dem og det er altså ikke noget du skal have det skidt over- når først pløkkerne er ude har de det fint. de tandløse incl min egen jeg kender har det glimrende og er ikke mere syge end andre

Ok, jeg må jo tage hende ind igen og insistere på røngtenbilleder! Nej, Siri fungerer nu også fint med bare sine hjørnetænder (dem har hun dog trods alt - så hun kan stadig bide Mocha, når hun er drønirriterende:-) Hun er jo meget MEGET madglad, så hun har ingen problemer med det. Men synes bare at det er lidt synd at hun skal så ofte til dyrlæge - hun fik fjernet en del tænder i december sidste år.
Gudskelov er Mocha sund som en hest - den kat er bare i super form!

Men ok, når jeg ved noget mere - kan det jo være at jeg får brug for nogle kontakter til en kiropraktor. Stakkels lille Siri, man skulle jo næsten tro, at hun var tudsegammel!