Sjove navne

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Nu har vi haft en del tråde med navne, så jeg tænkte at nogen måske ville synes det var sjovt at se, hvad børn blev døbt i gamle dage.

Fandt denne tråd på det forum, hvor jeg færdes ifm min slægtsforskning.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?16,415780,page=1

:):):slight_smile:

Gyyys - arme unger med de navne, de var blevet udstyret med.

-what-what-what-what

Her er nogle, som heller ikke er kønne:

Raquetta Bombardina

Manderupmine

Homo

:øhmm::øhmm::øhmm::øhmm:

:høhø::høhø:

Ja, de arme stakler… man gyser bare ved tanken…

:tihi:

den her tager præmien

Bertel Anastathus Magdalenius Johan Henrik Andreas Bertelsen

Der er da virkelig inspiration til alle de forældre der pt. gerne vil give deres børn et ganske specielt, men sundt dansk navn. :høhø:

Sjovt. :slight_smile:

Jeg har en oldemor som hed Kirstine Boldine + efternavn, og min farmor hed Colet, folk troede altid hun hed kotelet. :klapper:

Jeg er glad for jeg ikke er opkaldt efter min farmor, hun hed: Klare Josefine Kristofine Dothera Andersen Kramer.
Knus Elin, der dog har beholdt efternavnet Kramer

Nu er det jo godt nok ikke et gammelt navn med mindre personen er meget, meget gammel. Men ganske morsomt. :slight_smile:

Hvis denne person er født efter Anders And’s indtog i Danmark, så er hans forældre da intet mindre end ondskabsfulde. :wink:

// Martin

[quote=DaneX;271302]Nu er det jo godt nok ikke et gammelt navn med mindre personen er meget, meget gammel. Men ganske morsomt. :slight_smile:

Hvis denne person er født efter Anders And’s indtog i Danmark, så er hans forældre da intet mindre end ondskabsfulde. :wink:

// Martin[/quote]

Hey Martin, hvad gemmer sig bag det røde kryds i en hvid ramme?

PS Raquetta Bombardine blev født under Københavns bombardement, var det 1801 eller 1803 :øhmm:

[quote=MiSi;271306]Hey Martin, hvad gemmer sig bag det røde kryds i en hvid ramme?

PS Raquetta Bombardine blev født under Københavns bombardement, var det 1801 eller 1803 :øhmm:[/quote]

Ja, det gjorde hun, stakkels barn.

Jeg mener Københavns bombardement var i 1807!

:øhmm::øhmm::øhmm:

:):):slight_smile:

Hold da op, I er pænt mange der har været inde og lure - så her kommer lige et link til hjemmesiden - for der er MANGE tråde med sjove navne - og der er for øvrigt også et par tråde med sjove stillingsbetegnelser fra gamle dage.

http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php

Hvis I en dag skulle få tid og lyst, så bare søg efter sjove navne - så kommer der rigeligt frem til en STOR kop tår kaffe og et helt stort grovbrød.

:høhø::høhø:

[quote=MiSi;271306]Hey Martin, hvad gemmer sig bag det røde kryds i en hvid ramme?
[/quote]

Der skulle gerne gemme sig et billede af en postkasse med et navn (Anders Andsen) på.
Jeg kan fint se det her og det ligger ikke lokalt på min maskine :slight_smile:

// Martin

[quote=DaneX;271395]Der skulle gerne gemme sig et billede af en postkasse med et navn (Anders Andsen) på.
Jeg kan fint se det her og det ligger ikke lokalt på min maskine :slight_smile:

// Martin[/quote]
Ser også kun et X

[quote=Leopolds mor;271297]Jeg er glad for jeg ikke er opkaldt efter min farmor, hun hed: Klare Josefine Kristofine Dothera Andersen Kramer.
Knus Elin, der dog har beholdt efternavnet Kramer[/quote]

Måske er JEG opkaldt efter DIN farmor. :høhø: