Jeg skal have udskiftet min old-gamle kummefryser med en skabsfryser.
Jeg har nu ca. 220 liter, så vil gerne have ca. 200 liter igen.
Fryseren skal stå i min havestue, som er frostfri om vinteren, men også ret varm når solen står lige på. (Min nuværende fryser står også derude)
Jeg har et budget på ca. 3.000 kroner.
Hvad mærket er, er ikke vigtigt for mig, så længe den opfylder mine øvrige krav.
Kan I anbefale noget?
Jeg er selv ved at surfe nettet tyndt efter frysere.
Det kan ikke betale sig at vælge en A+++ fryser for den eneste måde energimærket kan øges fra A++ til A+++ er ved at øge isoleringen i fryseren, og derved mindskes frysepladsen også. Desuden laver Vestfrost slet ikke A+++ fryseskabe.
jeg ville vælge sådan en her, kan ikke huske hvilket kendt mærke der står bag, men dem jeg kender der har hårde hvidevarer fra wasco er mere end tilfredse
du går ned til århus hvidevarer eller hvad det nu hedder nede på nørreport og hører ham ad hvad han har at byde på. de har nemlig nyere brugte hårde hvidevarer til meget rimelige priser og med 3 mdr garanti.
Jeg har haft en Electrolux men 6 eller 7 skuffer. Den blev købt i Elgiganten på bud til 2999.- Den var enten A eller A+ den var lydsvag og helt igennem iorden OG viste sig at være for stor til mig Nu har jeg en med kun 3 skuffer… det er rigeligt til mit behov
Men hold øje med Elgigantens online tilbud, der er prisen ofte hakket ret godt i bund
[QUOTE=DK Sugieh;1121963]Jeg har haft en Electrolux men 6 eller 7 skuffer. Den blev købt i Elgiganten på bud til 2999.- Den var enten A eller A+ den var lydsvag og helt igennem iorden OG viste sig at være for stor til mig Nu har jeg en med kun 3 skuffer… det er rigeligt til mit behov
Men hold øje med Elgigantens online tilbud, der er prisen ofte hakket ret godt i bund :)[/QUOTE]
Når jeg siger den størrelse er det fordi det matcher det jeg har i dag i min kummefryser…
Vil kunne gå under 200L, men minimum ca. 170.
Jeg ville klart gå efter en NO FROST (altså en der ikke skal afrimes). Men må også blankt erkende, at det med at afrime fryser, er noget, som jeg aldrig i mit liv har kunnet tage mig sammen til :flov:
Jeg har et Samsung stort stålfryseskab i køkkenet (samt stort køleskab i samme mærke, side-by-side - det er en helt anden pris-kategori) og er super glad for dem, men manglede faktisk fortsat noget fryserplads af hensyn til at jeg råfodrer, hvilket altid gør at min fryser er fyldt til bristepunktet.
Så jeg har faktisk netop købt netop det BOSCH fryseskab som Regitze henviser til - og der er masser af plads, og det er nærmest helt lydløst. Og også NO FROST (som ikke er let at finde til den pris)!!
og ja slagtilbud i elgiganten er bestem værd at holde øje med hvis ikke man partout skal have en bestemt model / mærke- købte gennem dem da jeg skulle have ny tumbler og vasker og der var temmelig mange penge at spare
Jeg vil anbefale at læse Tænk. De laver undersøgelser af bla. hårde hvidevarer og deres anbefalinger er uvildige.
Har selv købt fryse- køleskab, vaskemaskine og tørretumbler er super glad for dem. De lever fuldt ud op til det som Tænk skrev.
Det jeg godt kan lide ved deres test er at der er en bedst i test, som jeg oftest køber, de er sjældent de dyreste, men oftest passer de godt til mine krav om miljøvenlig og funktionel.
Godt nok kun A+ men den er nedsat med 3000 og koster nu 2999 hos punkt 1[/QUOTE]
Tusind tak for linket, som nu er gemt. Tror dog den er lige stor nok til mit behov, med de 250 Liter. Har lige nu 5 links liggende som jeg skal kigge nærmere på.