Skæl hos katte

Er der nogle af jer der har prøvet det? Skæl hos jeres katte.
Cindy har fået en masse skæl på ryggen og pelsen ved halen er begyndt at klumpe sammen, og det virker fedtet.
Kan nogle af jer hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?:?
Er det noget dyrelægen skal kigge på?:?

På forhånd tak :slight_smile:

Cæsar har det også. Hvad det lige skyldes, ved jeg ikke. Men jeg har en teori om at det er en “ond cirkel”. Måske fedter det lidt, så begynder det at filtre - så får huden ikke luft, og det fedter og skæller endnu mere.

Men jeg plejer at give ham lidt talkumpudder, og sørge for at pelsen bliver redt godt i gennem.
Så er han fin igen. :slight_smile:

det lyder som om cindy har “fedthale” og tør hud. Prøv at kontakte ann-dorrit

Hun har midlerne til at fjerne fedthalen, samt en rigtig god shampoo til skæl

Tusind tak for jeres svar :slight_smile:

[QUOTE=Rikke Lillevang;835884]Er der nogle af jer der har prøvet det? Skæl hos jeres katte.
Cindy har fået en masse skæl på ryggen og pelsen ved halen er begyndt at klumpe sammen, og det virker fedtet.
Kan nogle af jer hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?:?
Er det noget dyrelægen skal kigge på?:?

På forhånd tak :)[/QUOTE]

det er ikke fedthale pr se - det er underuld der bliver fedtet og lukker af for luften til huden hvorved den bliver fugtig og så skæller den…

du skal bruge en dobbelttandet kam og rede katten igennem til AL underuld er væk nede ved halen… det giver luft til huden og det løser det meste af problemet :slight_smile:

3 af mine har det så jeg reder tit det område på dem :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;835982]det er ikke fedthale pr se - det er underuld der bliver fedtet og lukker af for luften til huden hvorved den bliver fugtig og så skæller den…

du skal bruge en dobbelttandet kam og rede katten igennem til AL underuld er væk nede ved halen… det giver luft til huden og det løser det meste af problemet :slight_smile:

3 af mine har det så jeg reder tit det område på dem :)[/QUOTE]
Tusind tak for dit svar, det vil jeg prøve. Hendes pels der ved halen og numsen filter helt sammen og det føles fedtet nedenunder…
Jeg vil prøve med at rede hende :slight_smile:

Gismo har også tør hud på det nederste af ryggen og starten af halen ligner det i perioder. - Men intet hen af fedtet pels. Hans kommer og går lidt som vinde blæser…

Håber du finder noget som virker på Cindy. :slight_smile:

[QUOTE=Kimilla;835984]Gismo har også tør hud på det nederste af ryggen og starten af halen ligner det i perioder. - Men intet hen af fedtet pels. Hans kommer og går lidt som vinde blæser…

Håber du finder noget som virker på Cindy. :)[/QUOTE]
Tak :slight_smile: Det håber jeg også :slight_smile:

Så har jeg redet cindy godt igennem, hold da op med hår der kom ud… Og har haft hende i bad med KW shampoo :slight_smile:
Håber at det ser bedre ud når hun tørrer :slight_smile:
Tak for jeres hjælp :slight_smile:

Jeg kæmper også i perioder med Guccis bagparti og halen helt nede ved haleroden. Han får også skæl og blir fedtet at røre ved. Når han har de periode filtrer hans underpels også sammen - vi snakker altså om en ganske alm. korthårs huskatte pels. Jeg plejer at redde pelsen godt og grundigt og så vaske ham/køre en en varm, våd klud på det bagerste stykke… Det plejer at tage 1 uges tid, så forsvinder det igen, hvis jeg gør de andre ting. Mine katte er ikke vant til at blive badet - men dette er en løsning, jeg kan klare alene uden at blive flænset i stykker :smiley:

Håber du får styr på det :slight_smile: