Skal bruge hjælp nu!

jeg havde et uheld med min kat…
mens jeg lagde neglelak på på mit toiletbord spran vores kat på den hånd hvor neglelakken stadig var våd og tror han fikk negleka i munden og han fik på hans pels og vil ufattelig gerne vide hva jeg skal gøre!! skal jeg have ham til lægen eller? og hvordan får jeg neglelak af hans pels?

Neglelak på pelsen klipper du bare af. Har han fået lidt i munden må du prøve at fjerne det med lidt vat.

[quote=Koda;449214]jeg havde et uheld med min kat…
mens jeg lagde neglelak på på mit toiletbord spran vores kat på den hånd hvor neglelakken stadig var våd og tror han fikk negleka i munden og han fik på hans pels og vil ufattelig gerne vide hva jeg skal gøre!! skal jeg have ham til lægen eller? og hvordan får jeg neglelak af hans pels?[/quote]

Mht. pelsen er det letteste, hurtigste og sikreste at klippe den pels af, der er kommet neglelak på.

Hvad du skal gøre med evt. neglelak han har fået i munden ved jeg ikke, men jeg håber da, det ikke giver problemer.

jeg er negletekniker… og jeg har prøvet det der nogle gange…

ro på :slight_smile: der sker med al sandsynlighed ikke det fjerneste…

klip den tot pels af så han ikke slikker mere i sig… og hold øje med at han ikke får en “allergisk” reaktion så at sige… min den ene pige frådede lidt om munden og så var det det…

hold øje med at hun spiser og drikker som hun plejer i de næste 24 timer - så er du på den HELT sikre side :slight_smile:

Du kan, hvis du ikke vil klippe i pelsen, fjerne neglelakken med acetone. Husk at acetonen fordamper, og ikke skader håret.

Neglelakken på tungen - ja, det må nok slides af…af sig selv.Jeg tror ikke umiddelbart at det udgør en stor trussel mod din kats heldbred. Acetonen fordamper jo hurtigt - og det er den giftigeste del af neglelakken. Men din kat vil nok synes det er en mærkelig fornemmelse med størknet neglelak på tungen.

Jeg vil sige ro på :slight_smile:

Knus Gitte

der er nogle der bruger neglelak til at markere unger op hos kat og ilder der vil moderen spise lidt af det så tror ikke du behøver være så bange for det selvom det ikke er sundt. hold øje med katten har det ok:)[SIZE=5]
[/SIZE]