Undskyld den lange tråd.
Jeg skal forhåbentlig flytte til Silkeborg og studere på sygeplejerskolen næste år. Jeg har fundet det perfekte sted, at bo.
Det er studiebolig. 55 kvm. 3.000,- Adgang til egen lækker have. Samtidig ligger den 3,5 km fra studiet og 2 km fra evt. job. Og man må gerne have kat. Men kun en.
Så jeg skrev til det firma, som udlejer boligen. En LANG mail, hvor jeg skriver, at dette er den perfekte lejlighed til mig. At jeg er virkelig interesseret i, at flytte dertil - at det faktisk er det eneste sted, jeg kan se mig selv bo, mens jeg studere. Men at jeg altså har to neutraliserede katte, af racen Helilg Birma. Jeg har haft dem i 3 år, og jeg kunne aldrig drømme om, at skille mig af med nogle af dem.
Forklarede at jeg var en meget ansvarlig katteejer, og aldrig kunne tillade, at mine katte ødelagde en lejlighed. Og jeg meget gerne ville bede, mine udlejere i Århus og her i Viby, om en udtalelse hvor der står, at kattene ikke kradser i andet end mine kradsetræer.
Samtidig sprugte jeg så, om det var muligt, at indhegne haven, da det var den eneste grund til, at søgte mod rækkehus/lejlighed med have. For så kunne mine katte endelig få sikker udeadgang.
Har nu fået mail om, at jeg bare skal snakke med direktøren om indhegningen af haven, og at det bare skal være væk, inden udflyning af lejligheden. (PERFEKT!!!)
MEN… De kan ikke give dispensation til 2 katte. Og så tænker jeg virkelig, at de ikke aner hvad de snakker om. Om man har en kat eller to, kan vel være akkurat ligemeget. Og hvis de skriver i kontrakten, at det er TO, og kun to katte jeg må have, så er den bare ikke længere. Så kan jeg jo ikke stramme den og senere og sige, om man har to eller tre kan vil være ligemeget. (Forstår I)
Men please kære kattegalefolk. Hjælp mig til, at få udlejer overbevist om, at jeg godt kan have mine tøser med. For tror ikke, det er muligt for mig, at finde tilsvarende bolig til den pris. Og jeg falder altså drastisk i løn per måned til den tid. Hvad kan jeg sige, for at få dem overtalt?