Skal sælge to hunkatte med tilbehør!

Hvis det er den eneste grund, synes jeg I skal se om ikke I kan få løst dette i stedet for :slight_smile:

Der kan være årsager til den slags. En simpel blærebetændelse, kan gøre en kat urenlig. Eller hormoner. Jeg kan forstå de ikke er neutraliserede? Går de i løbetid eller er de på p-piller?

Desværre er udsigten til at komme af med 2 uneutraliserede voksne katte ikke nem, så man opnår det helt sikkert ikke på 2 dage.

For helvede da også.

To dage til aflivning af sunde og raske dyr - håber fandeme det er en af de dyrlæger der nægter at aflive sunde og raske dyr. Jeg ved de findes.:kryds:

  • og skulle i have held med aflivningen, håber jeg de kommer og flår jeg i jeres drømme. Føj en respektløshed…

‘‘Manglende tid’’ my ass. Manglende hjerne/hjerte må være kodeordet her.

Og det napper jeg gerne et gult kort for, eller et rødt. Eller udelukkelse fra KG.

Og katte der ikke er neutraliseret kan sagtens finde på at tisse rundt omkring.

:doh:

Har ikke så meget at sige ang. den annonce… Den taler for sig selv.

Jeg lider selv af jernmangel, jeg har en psykisk lidelse og min ene hankat pissede i min seng hver anden dag i et halvt år!
Den anden hankat, har haft nogle adfærdsproblemer.
Men de blev ikke aflivet. Jeg gjorde noget ved problemerne.

Måske hvis i ikke har gjort det, så undersøg hvorfor katten tisser i jeres sofa

Udover har jeg ikke mere at sige… end at i skulle skamme jer!

Tak for din forklaring, nu forstår jeg dig meget bedre :-). Jeg er desuden sikker på, at du/I sagtens kan beholde begge misser, hvis eneste årsag er at de tisser i sofaen - Hvilke jeg absolut heller ikke ville tolerere, hvis det var mine. Der ligger ALTID en årsag bag urenlighed, for det meste er en blærebetændelse som er skyld i det. Det gør ondt når katten tisser, og derfor kan den forbinde kattebakken med smerter, og tisser andre steder. En anden årsag, som MEGET let kan være forklaring …Hun og en del andre hunkatte bliver urenlige op mod løbetider ( og der er sæson nu ) hun skal befris for homonræs, så lad dem begge neutralisere - Dine katte bliver helt anderledes når de kommer af med homonerne, og uheldig adfærd, såsom tisseri udenfor bakken plejer at ophøre. Så op med humøret, der er masser af mugligheder - Jeg tror du vil fortryde bitterligt hvis du skiller dig af med dem, for jeg synes at spore, at du holder meget af dem begge.

det kan i jo gøre noget ved - smut en tur til dyurlægen og få tjekket for blærebetændelse… det er skyld i den slags i 90% af alle tilfælde

det kan også være hormoner - fertile hunkatte pisser ligesom drenge… hvis det er grunden løses det med sterilisering

Det er min skyld at min mand vil af med dem. Det er mig som ikke har taget mig ordenligt af dem.

Hele den måde at se det på er mod al sund fornuft. Du HAR taget dig fint af kattene - de ser sunde og raske ud på billederne. Hvis det handler om blærebetændelse eller neutralisering - så tager du dig godt af dem hvis du sørger for det.

HVis din mand vil a med dem - så handler det ikke om at DU har taget dig dårligt af dem - så handler det om at din mand kan beskrives med gloser der ikke hører hjemme på et åbent forum.

DU lyder som en ordentlig kattemor - sæt foden ned, løs problemet for den kat der pisser og behold misserne… det skal nok gå :slight_smile:

Müsli var en form for gave fra min mand, fordi jeg havde ytret ønske om at have en kat. Naela fik vi fordi vi var bange for at Müsli ville blive ensom.

god ting - katte er ikke solitære dyr - at få to er næsten altid det helt rigtige

Jeg forstår bedre end nogen af jer aner, hvordan mit opslag har virket på jer. I dag har jeg både grædt, skældt ud, været rasende, opgivende og jeg som ellers havde en rigtig god dag foran mig.

og i aften kommer du til at sætte foden ned og redde dine katte - de regner med dig og når du ser billederne - så kan du da ikke andet end at redde dem??

Din mand har ingen ret til at slå de katte ihjel på det grundlag - det er sunde raske dyr… du er nødt til i det mindste at løse problemet først

Og det er klart at min mand blev vred på kattene i går; de tissede på sofaen igen! Han smed med fjernbetjeningen, og råbte så naboerne kunne høre det.

NEJ!!! det er ikke en skid klart… man bliver ikke vred på dyr!! - din mand er 110% galt på den… det er kolerisk og forkert!!! Din kat følger sin natur - det bliver man ikke vred over - det er vanvittigt.

Man bliver heller ikke vred over at jorden drejer rundt og solen står op i øst…

Løsninger er hvad jeg mangler, og det kan jeg kun få ved at tale med min mand, eller nogle som kender mig bedre.

Løsning:

I aften fortæller du din mand at du har ringet til dyrlægen og ændret tiden til aflivning til dyrlæge tjek og sterilisation - du tager ganske enkelt ACTION!!! NU!!! inden han når at gøre det mindste

du redder kattene ved at gå uden om problemet - din mand… det er DIN MAND der er problemet - ikke dine skønne pelsklumper… så du har fokus på at løse deres problemer… for så løser du din mands (selv om han ikke lyder til at fortjene alt det arbejde for hans skyld)

Held og lykke -… og hvis du sørger for at ringe til dyrlægen med det samme - så er der ikke så meget at rafle om når han kommer hjem!!

TAK fordi du fortæller sandheden. “Tidsmangel” blev til irritation over sofatisseri, “kæresten” blev til ægtemand, osv.

Jeg tror nu, at du kan få en masse gode løsningsforslag her, hvilket der allerede er blevet givet. Neutralisering er vejen frem, virkelig! I kan GODT forvente mirakler af det mht. renlighed og kælenhed. Hvis de også miaver meget i perioder, så vil det også stoppe (det skriver du dog ikke noget om).

Til orientering kan jernmangel afhjælpes med jerntilskud.

Det er normal adfærd for fertile hunkatte - det bør man ikke dø af.

I stedet bør de neutraliseres. Så kan I beholde dem

MVH

Det gør mig ondt for dig - og især for dine katte, som kun gør, hvad naturen har “programmeret” til dem.
Har de blærebetændelse, gør det ondt at tisse, og så forbinder de smerterne med bakken og prøver, om det går bedre et andet sted, og kattene forbinder ikke afsætning af urin og afføring som noget urent.

Når de er fertile, er det at tisse andre steder end på bakken en måde at prøve at tiltrække hankatte på.

Så - som de andre også råder til - så få dem tjekket for blærebetændelse og få dem neutraliseret. Det giver en mærkbar ændring.
P-piller er ingen løsning - tværtimod.

Lige et spørgsmål: Hvor mange bakker har du til de to katte?
Killinger kan godt enes om én bakke. Voksne kan sjældent og desuden foretrækker katte i forvejen at tisse og lave to forskellige steder.
Deres bakker skal også være store, gruslaget ca. 7-10 cm og så skal de holdes rene.

Held og lykke!

Som Mega skriver er bakken også ret vigtig.
Ikke nok med at den skal være ren, dvs. renset for kattelort og gruset skiftes efter behov, men den skal også gerne stå et roligt sted.
Måske er den sat hensigtsmæssigt ift. at der er barn i lejligheden, men ikke hensigtsmæssigt ift. kattene.
I så fald må du finde en løsning, der tilgodeser begge parter.

Prøv også at tjekke om kattene har mulighed for at få ro.
Med et lille barn kan der være megen uro - børn er skønne :hjerte: men hvis barnet “jagter” kattene kan de stresset - og så er kattepis i f.eks. sofaen ikke unormalt (desværre).
Sørg for at der er muligheder for kattene kan finde ro - evt. i højderne.
Kurve på toppen af en reol er næsten altid et hit hos katte.

:kryds: for at du, I og kattene finder sammen i ro og harmoni.

Var det ikke hellere den der mand, der skulle have en tid til aflivning på torsdag?

Som du andre siger er vejen frem neutralisering og grundigt tjek for blærebetændelse hos dyrlægen.
Men man kan jo få en lille mistanke om, at du ikke tør forsvare kattene for alvor…

Uha en unødvendig hård tone der lægges for dagen :S
Burde vi ikke fortsætte med at forsøge at hjælpe :? isf. at komme med underlige kommentarer.

Hvor er det en øv situation, du er kommet i.
det virker til, at du elsker dine katte MEGET højt!.
Sæt foden for døren, som andre siger. Det kan ikke passe,
at din kæreste skal bestemme dette. Kan han ikke se, hvor ked af det du er?
At de tisser har altså sine grunde. Find ud af dem! Løs dem!
Jeg håber virkelig, du finder ud af noget, for det er synd for kattene og dig…

Undskyld, men hvis det var min kæreste var jeg gået amok.

Som flere har skrevet er løsningen simpelthen at få dem tjekket for blærebetændelse og få dem neutraliseret bagefter… :slight_smile:
Når man skriver herinde om råd og løsninger, eller har et råb om hjælp, er man nød til at være ærlig og 100% åben omkring problemerne lige fra start af… Vi har ikke en chance for at vide kattens problematik udfra dit første indlæg, og det var derfor folk farer op, som en trold skudt ud af en æske…

Dit første indlæg skriger af at I er blevet trætte af kattene (de er for besværlige, irriterende osv osv) og de skal bare væk nu… I dit andet indlæg hvor du forklarer hvad det går ud på, gør du det meget lettere for folk at vejlede og rådgive dig… :slight_smile:
Der sidder faktisk en hel del mennesker herinde, som har haft katte i en menneskealder, og som ved en hel del omkring dem… Men de er nød til at vide problematikken før de kan rådgive dig…

Jeg håber meget du tager de råd, der er kommet til dig…

Mine fertile hunner er også nogle grisebasser især når de er i løb, men det er fisme MIN skyld, for de var med garanti renlige hvis jeg havde neutraliseret dem.
Det burde I også gøre istedet for at aflive nogle raske og fine og sunde dyr.
En aflivning er en DOM, som KUN hænger sammen med alderDOm og sygDOM.

Synes også det handler om at sætte sig ind i dyrenes verden når man anskaffer sig dem og bla læser op på hvordan ikke neutraliserede dyr kan finde på at opføre sig, så man ikke kommer ud for overraskelser.
Det nytter jo ikke noget at blive gale på kattene, skrige op og smide med fjernbetjeningen, når ulykken ER sket, og dømme dem til aflivning, fordi man ikke fik læst på lektien.

Det er også anbefalelsesværdigt at gøre sig klar i spyttet omkring omplacering af aflivnings-truede katte, at der ER et problem med at der bliver tisset i sofaen osv så folk der muligvis vil overtage kattene, reelt ved hvad problemet drejer sig om. I stedet for at give manglende tid skylden.

Med ærlighed kommer man længst. Bare ærgerligt man skal sidde og trykke på alle knapperne for at komme ind til sandheden.

Og hvis nogen mener at der også skal gives et gult kort for dén mening, så vær velkommen.

jeg tror du skal forklare din mand - stille og rolig - eftersom han tydeligvis har temprament - hvad kattene betyder for dig. for i din sårbre tilstand vil du blot få det endnu værre af at miste to dejlige kammerater, som elsker dig ubetinget, uanset hvor dårligt du har det, og som nøjes med det du nu kan give dem den dag. de kan være det åndehul der gør livet værd at leve i enhård hverdag med mand og barn ( som jeg kan se er i den alder hvor de VIRKELIG kræver dig 24-7)
eventulle løsninger er foreslået ovenover- og en anden mulighed hvis de viser sig ikke at have en blærebetændelse/ urinsten - kunne være en feliway. det er feromoner som beroliger kattene. det er en duftfri væske som sættes i en diffusor i stikkontakten.
viser det sig at det er sten, så kan i overveje at skifte til et lidt bedre foder- uden at gå planken ud og bruge en formue. bla så er sanabelle, olivers mfl udemærkede alternativer, og med 2 misser kan de sagtens spise en stor pose. og jo større pose des lavere kg pris - og det er en stor forskel !

håber i finder en løsning derhjemme i kan leve med begge to
kram - fra en som ved hvordan det er at have det svært

hvordan går det med dig og dine katte? Kom du igennem den hårde tur og tog tyren ved hornene og fik en diaglog med din mand angående dine katte eller?
Håber virkelig det bedste for Jer alle fire uanset hvad der end måtte ske. Det er en sørgelig situation du står i, og selvom jeg inderst inde er vred over alt dette, så har jeg også ondt af dig, ved at det virker til at du ikke har noget at skulle have sagt i forholdl til din mand.

Jeg håber på alt det bedste.

mvh. Bettina

Hej Tronier

Hvordan går det??? Har i fået tjekket kattene???

Du fik en hård start her på kattegale men kun fordi der sidder en masse bruger der kun vil katte det aller aller bedste. Og dit start indlæg gav godt nok ikke dine to dejlige katte nogen større chance.
Jeg vil sige som der er sagt før man afliver ikke bare raske katte fordi man ikke gider dem mere (af den ene aller anden grund). I må se på problemet og få det løst. Hvis i så finder ud af at katte ikke er jer så er det okay med at bort adoptere dem men ikke før kattenes problem er løst.
Hvad der eventuellt er i vejen er der kommet meget gode eksempler på af andre bruger.

Jeg håber du vender tilbage og fortæller hvordan det går med jer og ikke mindst kattene.