Skal sælge to hunkatte med tilbehør!

Hej alle sammen.
Det haster en smule. Min kæreste har bestilt tid til aflivning på torsdag, så de skal være solgt onsdag:surrender1:
Vi bor i lejlighed, og har bare ikke tid til at passe dem ordentligt:ked:
Kattene er to år ca…
Den ene hedder Naela og er rød med hvide afmærkninger hist og her, den anden hedder Müsli og er hvid med store sorte og røde pletter.
Naela er en rigtig familiekat; hyggelig, selvskabelig og imødekommende. Müsli er derimod en rigtig indekat; vil helst ligge for sig selv hele dagen, kommer når hun har behov for selvskab (sofa-kat).
De er begge opvokset på en gård, men er ikke på nogen måde i familie. Har fået loppekur. Ingen ormekur. Er ej heller neutraliseret.

Med til kattene har vi følgende:
Krassetårn i dybblå, brugt i 1½ år. Selvfølgelig med skrammer efter dagligt brug.
2 kattebakker; en til hjørne og en i regtangulærform. Både skeer og topfilter er intakte.
Resterende poser med kattegrus. Den billige fra Bilka eller Fakta.
Resterende kattemad. Oftest kitekat. Både tør og våd.
2 katteseler; den ene kat er meget nysgerrig, derfor købte vi seler, så de kunne komme ud. Kun brugt få gange.
Alt medfølger.

2 dage til at finde et nyt hjem?
Det er sgu ikke mange dage man giver de dyr man har anskaffet sig :doh::doh::doh:

Jeg sidder og bliver lidt småsur, (skal selvfølgelig ikke gå ud over dig, som gør en ihærdig indsats på at finde et hjem til dine katte) men man afliver altså ikke bare katte og dyr generelt, fordi de ikke lige passer ind i ens liv lige pludselig. Da I i sin tid valgte at anskaffe Jer katte, fulgte der et ansvar med Jer om at I ville passe disse dejlige dyr.
En kat er ikke bare en man anskaffer sig for derefter at lade den aflive når tingene ikke lige passer ind. Man er NØDT TIL at gøre sig nogle overvejelser omkring tingene inden man overhovedet anskaffer sig et dyr generelt, bl.a. omkring dyrets alder og om man har resurserne til at kunne tage ansvar for et levende væsen.

Har I været rundt og kigge og se, om der var nogle internater der måske kunne tage imod Jeres katte? Ellers ville jeg overveje dette som første mulighed, hvis der ikke er folk der bider på krogen.

Du skal være velkommen til at fortsætte din kritik. Det er virkelig også det mine katte har brug for! Tror du virkelig jeg ønsker, at de skal aflives?! Kom igen når du har noget konstruktiv kritik, elelr en løsning på problemet.

Ingen internater i Midtjylland vil have kattene.

god tur til dyrlægen, det lyder måske hårdt men det måske det bedste der kan ske for disse 2 dejlige katte.

Og jeg vil inderligt håber at du så lærer at tænke dig om før du anskaffer dig nye dyr.

Der må være en årsag andet end “manglende tid” til at det skal gå så stærkt:confused: Det hænger ikke sammen!!

Tronier - jeg tror bestemt det er ment som konstruktivt når Vivi F. mener at i skal give det lidt længere tid end 2 dage… jeg har selv to katte og jeg synes nu ikke at den tid man bruger på basal pasning(foder, vand og tømme bakker) tager særlig lang tid dagligt… de er to så de klarer sig nok uden at i skal nusse dem flere timer dagligt - til i finder en optimal løsning…

Hvad har de søde misser dog gjort, siden de ikke får en ærlig chance ?
Boede I ikke i lejlighed, og havde den samme tid da i anskaffede dem ?
Jeg bliver trist og harm, når jeg møder den der brug og smid væk mentalitet Det er levende skabninger, som er knyttet til jer, og jeres hjem. Når man anskaffer sig katte, så er man efter min mening ansvarlig for at give dem et godt og langt liv.

Hvis jeres valg, grunder i, at de måske er irriterende lige nu. Så er det sikkert fordi de er fertile, lad dem dog neutralisere og se hvordan de total ændrer adfærd. At I ikke har så meget tid, bør ikke være det store problem, kattene har hinanden, de skal nok klare sig.

Jeg håber VIRKELIG det bedste for jeres katte. Hvis det ender med at de skal ud i et nyt hjem, så lad dem komme ud sammen, men lad dem neutralisere inden de flytter - Så ender de ikke som fødemaskiner, der er RIGELIG med uønskede katte rundt omkring.

At overhovedet at få den tanke at aflive, det forstår jeg simpelthen ikke !!

Løsningen på problemet er at annoncere kattene her, Gul & Gratis, Den Blå Avis, forhør dig hos venner og bekendte osv osv.
Men det kan tage tid, før der viser sig en, der er interesseret.

Personligt får en trussel om aflivning mig altid til at se rødt, så selvom jeg var interesseret, ville lige netop den sætning helt afholde mig fra at reagere.
Sådanne trusler hænger mig ud af halsen og jeg synes det er under al kritik, at skrive dem i en annonce.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;651595]Løsningen på problemet er at annoncere kattene her, Gul & Gratis, Den Blå Avis, forhør dig hos venner og bekendte osv osv.
Men det kan tage tid, før der viser sig en, der er interesseret.

Personligt får en trussel om aflivning mig altid til at se rødt, så selvom jeg var interesseret, ville lige netop den sætning helt afholde mig fra at reagere.
Sådanne trusler hænger mig ud af halsen og jeg synes det er under al kritik, at skrive dem i en annonce.[/QUOTE]

Enig ! …Jeg går total i ‘rødt’ når jeg ser annoncer med ellers bliver katten aflivet. Jeg kan slet slet ikke ha’ det, og det har i den grad modsat virkning for mig. Hvis man derimod begrundede beslutningen med noget man kan forholde sig til - Manglende tid, er i min optik heller ikke godt nok.

Jeg føler med trådstarteren for det virker på mig som om hun er uenig i kærestens beslutning …Det skulle lige være min kæreste som lagde pres på mig på den måde, han ville absolut ikke være noget for mig, og han ville få hans exit - For hvad bliver det næste, han vil tvinge igennem på en usmagelig måde - NEJ TAK !!

det var såmen ikke kritik kun af dig, men mest af alt din kæreste som jeg går ud fra var ham der bestilte tid til en aflivning. Jeg er ked af hvis du ikke føler at jeg gav dig svar på dit spørgsmål, selvom jeg godt nok prøvede ved at henvise dig til katteinternater rundt omkring.

En anden ting du kan gøre er www.guloggratis eller www.degulesider.dk. Der kan man sælge/købe næsten alt. Hvis jeg var Jer vil jeg heller ikke forlange penge for Jeres katte, da det er en nødsituationen. i står med. Men det havde du helt sikkert heller ikke tænkt dig alligevel.

Jeg vil ønske dig alt muligt held og lykke både for dig og dine katte.

At give katteelskere to dage til at hjælpe de to pelstotter - er set med mine øjne meget groteskt. Det er simpelthen ikke fair overfor os… Vi er mange der kaster os ud i det meste for at redde katte og strækker meget langt for at gøre noget - men vi kan altså ikke trylle og skal vi finde en ordentlig og permanent løsning på problemet med jeres katte - så har vi brug for tid… Tid er den afgørende faktor her, tid som vi bare ikke har for at kunne finde den bedste løsning for disse to…

Derfor er vi nok nogle der reagerer skarpt og jeg sidder også med den samme vrede - fordi de aldrig vil få den chanc de fortjener…

Så… derfor er vi nogle der reagerer og måske fordømmer - men det er ikke fair overfor katten eller os - at I truer med aflivning…

HVis du giver os noget tid - så kan vi nok finde ud af noget

men 2 dage??? hvad har din kæreste tænkt sig??

hvad er han for en person der vil aflive 2 dejlige skønne raske dyr der har givet jer deres ubetingede kærlighed… de bad ikke om at blive ejet af jer - tror du de havde valgt dig hvis de vidste at du lod din kæreste tage livet af dem??

Giv os noget tid - så kan vi måske redde de skønne misser - men sgu ikke på 2 dage

[QUOTE=Battlestar;651612]HVis du giver os noget tid - så kan vi nok finde ud af noget

men 2 dage??? hvad har din kæreste tænkt sig??

hvad er han for en person der vil aflive 2 dejlige skønne raske dyr der har givet jer deres ubetingede kærlighed… de bad ikke om at blive ejet af jer - tror du de havde valgt dig hvis de vidste at du lod din kæreste tage livet af dem??

Giv os noget tid - så kan vi måske redde de skønne misser - men sgu ikke på 2 dage[/QUOTE]

Enig :slight_smile:

Få afbestilt den tid hos dyrlægen, straks ! Og lad os se om kattegale ikke nok engang kan redde to misser - Men det betyder vi alle skal arbejde positiv med det :slight_smile:

Jeg kan se I også har et barn - jeg fatter ikke beslutningen. Måske har I ikke så meget tid nu - så glæd jer over kattene har hinanden - og at barnet kan vokse op med den glæde og det venskab dyr giver.

Og at fremlægge at kattene bliver aflivet - det appellerer ikke til noget hos mig (andet end vrede) - kan det ikke være anderledes - så var det måske den bedste løsning.

Mon kattene klev anskaffet før der kom et barn i familien? :confused:

Selvfølgelig skal de ikke aflives - I må da give det mere tid end 2 dage, så nemt er det jo heller ikke, at skaffe nyt hjem til voksne katte.

Men har I bare den mindste ansvarsfølelse og kærlighed til de to katte, så skulle aflivning overhovedet ikke være en mulighed :thumbdown:

Vil I ikke nok (please) afbestille den tid og give de to en reel chance for at finde et nyt hjem…? Skal I pludselig ud og rejse i længere tid fra på fredag eller hvad? Jeg forstår ikke hastværket ellers.

Det er levende væsener, der er tale om - derfor skal der også grundige overvejelser til (fremfor forhastede beslutninger).

Du skal altså heller ikke lade din kæreste tryne dig på den måde, som det lyder som om, han gør i dit indlæg. Det kan selvfølgelig være, at du skriver det på den måde for ikke selv at få slagene herinde, men hvis det er rigtigt, så sig fra for søren da. :mad:

Du kunne jo også udnytte tiden hos dyrlæge til at få begge katte neutraliseret.

Hvorfor er det du skal af med dem så pludselig?
Alle alarmklokke ringer hos mig, og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er du ikke fortæller, desværre.

Kattene har indenfor de sidste 10 dage tisset 2 gange på sofaen. Jeg lider af jernmangel, har generelt energiunderskud, og lever konstant på randen til et psykisk sammenbrud. Min mand og jeg har været sammen i 6 år og kattene fik vi kort efter vores datter blev født, med nogle måneder mellem alle tre. Det er min skyld at min mand vil af med dem. Det er mig som ikke har taget mig ordenligt af dem. Selvfølgelig ringer alarmklokkerne. Så selvfølgelig lader jeg være med at fortælle noget… Müsli var en form for gave fra min mand, fordi jeg havde ytret ønske om at have en kat. Naela fik vi fordi vi var bange for at Müsli ville blive ensom. Desværre for tidligt til at vi kunne sige, hvordan hun ville blive som større kat. Grunden til vi ønskede os kat, var at vi begge er vokset op med dyr, og jeg nægter at have hund. Jeg forstår bedre end nogen af jer aner, hvordan mit opslag har virket på jer. I dag har jeg både grædt, skældt ud, været rasende, opgivende og jeg som ellers havde en rigtig god dag foran mig. Døm mig ikke fordi jeg i hast har slået mit første opslag op, på den måde jeg har. Det er ikke retfærdigt. Og det er klart at min mand blev vred på kattene i går; de tissede på sofaen igen! Han smed med fjernbetjeningen, og råbte så naboerne kunne høre det. Men at have fået Müsli har jeg aldrig fortrudt; hun var blevet en fødemaskine og været død tidlig, for hun er ikke så stor af sig. Hun er dejlig rolig, og den første tid, sov hun ved min hovedpude i vores seng. Hun reagere når jeg kalder og forstår mine ordre. Naela er en anden historie derimod. Hun er mere min mands kat. Jeg er stadig vred på min mand, og vi har en længere diskussion foran os i aften. Den bliver bl.a. lang fordi jeg ikke er verdens hurtigeste til at komme med svar på tiltale. Håber i nyder jeres fantastiske liv med supermenneske-overskud. Jeg har ikke brug for skulderklap eller “jeg er bedre end dig”-kritik. Løsninger. Løsninger er hvad jeg mangler, og det kan jeg kun få ved at tale med min mand, eller nogle som kender mig bedre.