Skaldet plet?

Jeg har opdaget en tilsyneladende skaldet plet på Adelie.

Huden ser fuldkommen ormal ud, der er ingen rødme, ingen skællen… Der er bare ikke noget pels. Det sidder lige bag hendes ene ører - det andet er helt normalt.

Jeg ved ikke om det er noget der er almindeligt for netop rex-katte at de kan få skaldede pletter? Hun har en på toppen af halen, som hun “altid” har haft, og det kan jeg læse mig til er et helt almindeligt sted for netop rex’er at være skaldede (så meget så det er nævnt som noget der ikke trækker ned på en udstilling)

Men bag øret?

Jeg aner ikke hvor længe hun har haft det, men hun har ikke været rød der på noget tidspunkt, det ville jeg ha’ set :slight_smile:

PS nej hendes øre er ikke rødt, det er blitzen der får det til at se sådan ud :slight_smile:

Hun klør sig ikke eller noget…

Det er almindeligt, at rex’er mangler hår - ofte på store dele af kroppen.
Men om det er det, aner jeg ikke :slight_smile:

Skriv da til John eller et familiemedlem og spørg? :slight_smile: De burde da om nogen kunne svare på det :slight_smile:

Nåh ja :slight_smile: God ide :slight_smile:

Jeg håber ikke, at det er noget alvorligt :kryds:

Cornish Rex’er kan jo rigtig nok have mere eller mindre pels.
På mine katte har jeg dog aldrig set pludseligt opståede bare pletter, der ikke var forårsaget af kløe. Kattene behøver slet ikke klø sig så meget, at man lægger mærke til det. Men når man så ved, at man skal kigge efter det, så upsa, så ser man måske alligevel af og til, at katten klør sig lige der. Og pletten kan også i lang tid være lys og fin.
Det er heller ikke min oplevelse, at skaldede pletter, eller “forkert” pels i det hele taget, ikke trækker ned på udstillinger. Men jeg har prøvet at min næsten skaldede Deena blev EX1 og BIV foran en vel-pelset ungkat, fordi denne ungkat simpelthen generelt set var så dårligt typet, at Deenas manglende pels trods alt talte mindre ned. Dengang var hun også så ung, at dommeren kunne lægge det ind under, “at det jo kunne komme”… (det gjorde det så ikke :D)