Skåle og opvaskemaskinen

Jeg tror måske mine to MCO ikke tåler de opvasketabs jeg bruger… Er der andre, der har prøvet det?

Nu vasker jeg i HÅNDEN :ups::thumbdown: Men ok alt for Kongen og Dronningen :høhø:

De fik sådan noget acne lignende noget på hagen efter vi fik maskinen. De har aldrig haft det før. Troede var plastikskåle, men det har ikke hjulpet. Det er behandlet mange gange, men kommer hele tiden igen… indtil nu hvor jeg vasker i hånden… Good bye luxus:dokdok::stuck_out_tongue: Godt jeg KUN har fire skåle lige nu:tihi:

Ham her har også tilbudt at “vaske” dem op for mig… men det gir “bagslag” i den anden ende har han nu lært :stuck_out_tongue:

Her lider vi nogle gange også af tilbage vende acne men det rammer kun Valdemar børnene .
Valdemar lider også acne.
Det med opvaske midlet og skål er en interesant tanke.
Her i huset nedværdiger dronningerne og kongerne sig ikke til at spise af skål , her spiser de af det fine porcelæn :surrender1::tihi:

Jeg vasker altid kattenes tallerkner, skåle osv. med håndkraft, alm. opvaskemiddel og børste. Og så bliver de lige skoldet bagefter. Så burde ingen eventuel smitte kunne komme videre .

Det gør jeg, fordi jeg læste at opvaskemaskiner ikke vasker med så varmt vand, som det er nødvendigt for at slå eventuelle bakterier ihjel, som dyrerne måske har i munden. Og jeg bruger heller ikke samme opvaskebørste til dyrs og menneskers opvask.

Det er en “spændende” observation…
Men hvorfor ikke egentligt. Noget andet er, prøv at bruge “gammeldags” pulver i stedet. Det er knap så koncentreret og du kan selv dosere efter, hvor snavset opvasken er :slight_smile: Jeg bruger aldrig tabs, de er for dyre :slight_smile:

[QUOTE=Milles mor;1163442]Jeg vasker altid kattenes tallerkner, skåle osv. med håndkraft, alm. opvaskemiddel og børste. Og så bliver de lige skoldet bagefter. Så burde ingen eventuel smitte kunne komme videre .

Det gør jeg, fordi jeg læste at opvaskemaskiner ikke vasker med så varmt vand, som det er nødvendigt for at slå eventuelle bakterier ihjel, som dyrerne måske har i munden. Og jeg bruger heller ikke samme opvaskebørste til dyrs og menneskers opvask.[/QUOTE]

Jeg gør det samme og af samme årsag - det skulle ikke være særlig hygiejnisk at vaske dem i maskinen. Vandskåle bliver også afkalket, men ellers samme procedure.
Og hvis det er korrekt at maskinen ikke kan få bugt med alle bakterierne, så giver det vel også god mening i forhold til acne.

Jeg vasker i maskinen. Og det fordi det er nemt, bliver rent og ingen har et problem med det her. Ja jeg kommer alt i opvaskemaskinen

Altså… bakterier dør ved 60 grader - helt lige meget om de sidder på mennesketallerkener eller katteskåle :slight_smile:
Opvaskemaskiner vasker ved mindst 65 grader, så her i huset vaskes alt i maskinen - jeg er for doven og hader opvask alt for meget til at gøre andet :slight_smile:
Vi har ikke problemer med acne - men jeg kunne sagtens forestille mig at vaskemidlet har betydning for udvikling af dette. I hvert fald er den observation imo mere sandsynlig end at der skulle have betydning om der serveres i plast eller keramik.

her fik Yasha også acne af opvaskemidlet - men da jeg skiftede til svanemærket produkt, så forsvandt acnen totalt (det gjorde min hudirritation også, når jeg stod og tømte maskinen! :ups: )

Jamen se, jeg bruger jo altid allergi venlige produkter og vasker for det meste ved 65 grader så det forklare da formodentligt den problemløse husholdning her :slight_smile:

Plast HAR noget at sige :slight_smile: Tino skulle spise to dage af en plast/melaninskål og han lignede et teenager på hagen :slight_smile: Når jeg så skiftede skålene gik der ikke mange dage, uden behandling vel og mærke, inden han var pæn igen :slight_smile:

DET har det uden tvivl - men selv glasskåle og keramik skåle gav acne herhjemme, indtil jeg fik skiftet opvaskemiddel :slight_smile:

plast giver bare acne herhjemme uanset hvad jeg gør ved dem :tihi:

[QUOTE=Nevadaisy;1163451]Jeg gør det samme og af samme årsag - det skulle ikke være særlig hygiejnisk at vaske dem i maskinen. Vandskåle bliver også afkalket, men ellers samme procedure.
Og hvis det er korrekt at maskinen ikke kan få bugt med alle bakterierne, så giver det vel også god mening i forhold til acne.[/QUOTE]
Det kan maskinen sagtens - hvis ellers man gider holde den ren! Den største synder i forbindelse mad bakterier i opvaskemaskinen er at folk ikke sanser at rense sien og risten jævnligt! Hvad jeg ikke har set af køkkenmøddinger der gennem årene :yikes:
VH
Susanne

vi har et hygiene program på vores Miele maskine . Skålene for en gang imellem sådan tur. som susanne skriver man skal huske og rense filter og ikke mindst køre en maskin rens igennem en gang i mellem

Aha - interessant for jeg har netop været hos hudlæge med noget selv, som de ikke kan finde ud af hvad er - jeg må hellere skifte! Tak

Jeg har aldrig haft sådan en maskine før - hvor sidder maskinrens programmet? Risten tømmes - og ja den er vammel :frowning:

Ang acnen - de har aldrig haft det før, men nu kom det og det har været et mareridt at få væk, for kom hele tiden igen. Efter jeg er gået til håndvask er det næsten forsvundet på en uge. Tara havde også en bar plet i nakken som fik mig til at skifte foder - den er helt væk også.

Du behøver ikke havde sådan program. bruge Neophos maskin rens og den højeste temperatur du har på manskine ( uden for vask) husk og rens filter før du starter programmet hvis det er meget slem så lig den i blød i meget varm vand natten over med en opvaske tabs. eks i en håndvaske eller balje. man anbefaler hver 3 månede at rense sin maskine .

Har prøvet mange maskin rens men Neophos er den bedste .http://www.neophos.dk/tips-og-gode-raad/#tip=2298

Helle - jeg er gået over til ren neutral produkter i min “husholdning” - simpelthen fordi det er det eneste jeg kan tåle¨på min hud - og Yasha med :slight_smile:

[QUOTE=hmm;1163721]Du behøver ikke havde sådan program. bruge Neophos maskin rens og den højeste temperatur du har på manskine ( uden for vask) husk og rens filter før du starter programmet hvis det er meget slem så lig den i blød i meget varm vand natten over med en opvaske tabs. eks i en håndvaske eller balje. man anbefaler hver 3 månede at rense sin maskine .

Har prøvet mange maskin rens men Neophos er den bedste .http://www.neophos.dk/tips-og-gode-raad/#tip=2298[/QUOTE]

Det kan godt være den er effektiv, men stanken…! :yikes:
Det stinker så parfumeret og river så meget i lungerne, at jeg får åndenød, når jeg åbner maskinen efter sådan en omgang :thumbdown:

[QUOTE=solveig;1163740]Det kan godt være den er effektiv, men stanken…! :yikes:
Det stinker så parfumeret og river så meget i lungerne, at jeg får åndenød, når jeg åbner maskinen efter sådan en omgang :thumbdown:[/QUOTE]
Den med citron lugt er ikke så slem som den alm