Skånekost - Hvordan?

Mosier har dårlig mave, så jeg vil prøve med noget skånekost. Men jeg har aldrig lavet det før, så I må gerne guide mig meget pædagogisk igennem det :tihi:

Jeg har kyllingefilet i fryseren - Kan det bruges? Og ris selvfølgelig.
Koger man det sammen? Hvor længe skal det koge? Og andre relevante spørgsmål.

Han er frisk nok og vil også gerne spise, men det gør ondt på ham, når han skal på bakken.

Jeg har også IAMS Hairball Control i huset - Er det ligeså godt at prøve det?
Han får det ikke normalt, da han reagerer på det ved beskidte og kløende ører, men hvis det kan gå ind og stabilisere maven går det nok i et par dage.

Det jeg syntes virker bedst er 24 timers faste med kun vand. Det kan man kun gøre med voksne katte. Start derefter kogt torske med udkogte grønne ærter - derefter kan du langsomt gå over på IAMS Hairball

Du kan godt bruge frossen kyllingefilet, det skal nok bare ikke være de marinerede af slagsen, og ris.
Kyllingefilet kommes i en gryde med kogende vand. Vandet skal dække kyllingen og så koges der til de er gennemkogt.
Ris kommes i en gryde med masser af vand og det koges også bare indtil det er godt smattet ud. Der kan evt. kommes mere vand i undervejs hvis det første er kogt væk og de ikke er udkogte endnu.

Tusind tak :slight_smile:

Jeg har fjernet maden og så må vi se hvordan det ser ud i morgen.

Er torsk/grønærter bedre end kylling/ris?

Jeg plejer bare at give kogt kylling :slight_smile:

[QUOTE=Blabl;584088]Tusind tak :slight_smile:

Jeg har fjernet maden og så må vi se hvordan det ser ud i morgen.

Er torsk/grønærter bedre end kylling/ris?[/QUOTE]

Det er noget med der er et protein i torsken - anden hvid fisk duer ikke. Jeg foretrækker den blanding. men ikke altid ved hånden

Det bliver en lang nat. Mosier spørger højere og højere, hvor jeg har gjort af maden :fatdetnu:

I morgen får han kogt kylling. Hvor længe skal det koge? Bare til falder fra hinanden? :tihi:

[QUOTE=Blabl;584184]Det bliver en lang nat. Mosier spørger højere og højere, hvor jeg har gjort af maden :fatdetnu:

I morgen får han kogt kylling. Hvor længe skal det koge? Bare til falder fra hinanden? :tihi:[/QUOTE]

Det skal bare være gennemkogt :slight_smile:

Jeg skulle lige hilse og sige fra Mosier, at kogt kylling er noget af det lækreste i hele verden :savle:

Hvor meget skal han have? Jeg har kogt 1 filet. Er det for meget? For lidt?