Drengene er lige nu på skånekost, for Hugo har lidt med maven.
Vi er så desværre ved at løbe tør for dåsemaden med ren kyllingekød, så nu må vi til at lave selv…
Jeg har flere gange læst, at man kan lave skånekost af kogt kylling og udkogte ris.
Mit spørgsmål er så: Hvor udkogte skal ris og kylling være? Og hvad skal blandingsforholdet være?
Er der noget vi skal være OBS på ifht at give dem det i nogle dage?
det skal koge snask totalt sammen, alternativt har nogen her måske skånekost som du kan få lov at overtage? i/d er bedst men RC har også lavet noget der kan bruges i en snæver vending
[QUOTE=catsanddogs;1220870]Jeg sidder og kommer i tanke om at jeg i tidernes morgen har brugt havresuppe med kylling som skånekost. Altså havre i stedet for ris.
I dag ville jeg nok bruge byg frem or havre.
Hvordan går det med katten?[/QUOTE]
Vi har brugt Cosma og Porta21 med kylling i stedet for Hills/RC, for vi har en, der får diarré af korn - men desværre kan der jo ikke lige købes nyt af det i butikkerne Og vi løber tør i dag, så kan vist ikke helt nå at få fra andre…
De andre får i/d tørkost i foderskabet, men det smager åbenbart ikke super spændende, så den lækre vådkost forsvinder lidt hurtigt
Hugo er umiddelbart fint frisk, det handler mest om lige at give maven ro til at komme ovenpå igen Tak for du spørger
[QUOTE=galath;1220858]Hvorfor ikke bare give dem kogt kylling? Det er vel i princippet det, de har fået indtil nu i dåserne? Så slipper du for at bekymre dig om risene
Hvis I havde tænkt jer at fodre dem med rent kyllingekød regelmæssigt, skulle de have tilskud. At de får det i et par dage, er næppe et problem.[/QUOTE]
Nåh ja, det ku vi da os bare
Der er ris i Cosmas Original Kylling, men mon ikke ren kylling er helt ok i deres bog
Hvor meget skal kylling koges, for det er mørt nok til skånekost?
De spiser råt kylling, så det er ikke et problem… Jeg har bare aldrig kogt kylling…
[QUOTE=Lykke;1220901]Hvor meget skal kylling koges, for det er mørt nok til skånekost?
De spiser råt kylling, så det er ikke et problem… Jeg har bare aldrig kogt kylling…[/QUOTE]
Det afhænger jo nok af, hvor store stykkerne er :cool2:
Hvis du fx bruger inderfilet, skal de ikke have ret lang tid. 10 min.
[QUOTE=Lykke;1220901]Hvor meget skal kylling koges, for det er mørt nok til skånekost?
De spiser råt kylling, så det er ikke et problem… Jeg har bare aldrig kogt kylling…[/QUOTE]
Det afhænger jo nok af, hvor store stykkerne er :cool2:
Hvis du fx bruger inderfilet, skal de ikke have ret lang tid. 10 min.
I øvrigt er det ikke kyllingen, der skal koges i smadder, før den er skånekost. Det er risen
jeg plejer i stedet for at koge det og pakke det i staniol ( tager kylling med skind og ben ) steger det på den måde der kommer mere smag på den måde og den sky som kommer fra kylling kommer jeg oven på kødet .
Kyllingen skal bare koges, til den er gennemkogt/gennemstegt - altså den må jo ikke være rå eller blodig på nogen måde. Ligesom hvis du ville lave det til dig selv.
Og enig med Ingrid, det er RISENE, der skal være godt udkogte - så dem skal du bare give lidt for længe, så de er godt bløde.
Du kan også bruge kogt, hvid fisk - det er også i skånekostkategorien.
I øvrigt kan man som regel købe Applaws vådfoder i almindelige dyrehandlere, og de har jo også rene kyllingevarianter. Og dyrehandlerne har vel åbent i morgen.