Skider overalt på græsset

Mine katte har siden i sommers fået den ide, at de skal skide på græsset i løbegården.:thumbdown::thumbdown::thumbdown:
Det er nu så overskidt at der næsten ikke er et sted hvor der ikke ligger lort.
Hvad skal man gøre ved det ?
Skal det hele graves af og såes nyt eller er der nogen som har en genial ide til at komme det til livs ?
De har bakker indenfor, som også benyttes, men det andet er et areal på omkring 20 kvm. og man kan ikke sætte sin fod ret mange steder uden at træde i noget.
Det kan ikke bare samles op…det har vi forsøgt…

Har du prøvet at sætte en bakke op udenfor?

Ja men det har ikke rigtigt hjulpet. Måske en sandkasse kan gøre det ? Altså med alm sand i, ikke kattegrus

Det ved jeg, Vivi har haft succes med - efter at have døjet med samme problem :slight_smile:

Vi fik samme problem efter forrige vinter med al den gode sne og pisse og skide i :frowning: Det har vi nu løst med at lave et kattebed, med dækbark i. Så nu klare det 95% af deres udendørs besørgelser der :slight_smile:
Så skal det bare holdes vedlige med at fjerne lidt lort og efter fylde med ekstra bark.

[QUOTE=Quivive;967056]Vi fik samme problem efter forrige vinter med al den gode sne og pisse og skide i :frowning: Det har vi nu løst med at lave et kattebed, med dækbark i. Så nu klare det 95% af deres udendørs besørgelser der :slight_smile:
Så skal det bare holdes vedlige med at fjerne lidt lort og efter fylde med ekstra bark.[/QUOTE]

Uha ja…sne er det bedste grus som findes…det har vi også prøvet de to sidste år…

Ja og det er så pænt når de begynder at smelte - brun sne MUMS - NOT!

Ja…det skal jeg da lige love for :uha::tihi:

Hvis det er fordi det er svært, at få dem løsnet/frigjort fra græsset så er det nemmere, at bruge sådan en plantegaffel, eller lignende redskab.

http://eshop.silvan.dk/vare_Plantevaerktoej_93053?variantSelected=38233

Kan ikke vise det rigtigt billede, men det er en Zinck-Lysbro lugeklo. Man skal klikke på bjælken med varianter, så står den nederst i rækken.

Her ligger der hver morgen katteafføring mange steder på græsset fra områdets katte, så jeg er tilbage til da vi selv havde hunde, hvor jeg indimellem måtte ty til sådan et redskab, hvis græsset var blevet lidt for langt i deres løbegård. Man kan ikke undgå, at der bliver revet noget græs med op, men det gror nu hurtigt til igen.

Hvis der ligger så meget som du beskriver, ville jeg nok tage en rive i anvendelse, for hurtigere at komme i bund, samt hvis de foreslåede ideer ikke virker, så fjerne efterladenskaberne dagligt. Der er den lille “rive” som nævnt rigtig god, at have ved hånden.

Jeg vil ikke sige god arbejdslyst, for det er mildt sagt en rigtig møjtjans :S
Mvh
Yvonne

Zinck-Lysbro lugeklo.

[[IMG]http://web.silvan.dk/picProx/getPic?imageid=60054&template=SilvanProductPageLarge[/IMG]](http://eshop.silvan.dk/vare_Plantevaerktoej_93053?variantSelected=38233#)

Jeg bruger en mega-lang “pølsetang” af metal til at samle op efter både kattene og hundene. Den er uundværlig til det brug, da jeg ikke skal ned på hug for hver pølsefangst. Gøres det et par gange om ugen, synes jeg ikke, problemet er så stort.
Bruger den også, når jeg indsamler dræbersnegle.

Tak for alle svar…vi må igang…sikke et lorte job :frowning:

Ja jeg misunder dig ikke. Det har altid været min tjans her i huset, og da vi på et tidspunkt havde 5 store hunde gående plus hvalpe, var det godt nok et slæb. Men ud skulle det jo.

Inden vi fik Bina, overvejede jeg da også, om jeg reelt set havde lyst til, at blive ved med at bortskaffe mere l… I de næste mange år, synes jeg havde taget min tørn på det område :smiley:

Men altså med blot en mis, der holder det pænt inde i sin bakke, så er de par gange om dagen jeg fjerner, jo en ren badeferie i forhold de sidste 20 + år jeg har hygget mig med den slags :klapper:

Mvh
Yvonne

Jeg har en udendørs sandkasse, der gjorde at kattene holdt op med at skide på græsset.
Efterfølgende har Cæsar fået en udendørs bakke i løbegården - den er også en stor succes.