Skider uden for bakken

Nu er Misty altså begyndt at skide uden for bakken…
Det er sket nogle gange nu…
det er helt almindelig afføring…
Den ene gang var lige ved siden af bakken…Frygter lidt noget sygdom men
Men maven er normal…
har siddet og snuset lidt rundt på nettet… og læst lidt frem og tilbage…

Jeg tænker evt. at hun synes bakken er for ulækker?? I går havde vi nemlig været væk hele dagen… Bakkerne blev renset om morgenen men ellers ikke, for det er jo lidt svært at gøre, når man ikke er hjemme…
vi er 3 bakker derhjemme…

Vores den store gør det når hun syns at bakken er fyldt.

Tænker os det er sådan noget…
men hun har dog aldrig gjort det før nu…

har os overvejede om vi evt. skal have 1 til bakke op…vi har jo kun 3 bakker til 5 katte…
men har aldrig set så store…(undskyld) lorte!! det er nærmest større end en hunds!!

Det at lortene er så store, kan også tyde på katten holder sig til bristepunktet, hvorfor jeg TROR, at hun har et reelt problem med bakken generelt. Og hellere vil holde sig end at gå derind, og hellere vil skide på gulvet som sidste udvej.

Prøv med en ekstra bakke og hold tip, top rent så godt som muligt.

[QUOTE=Helene;653406]Det at lortene er så store, kan også tyde på katten holder sig til bristepunktet, hvorfor jeg TROR, at hun har et reelt problem med bakken generelt. Og hellere vil holde sig end at gå derind, og hellere vil skide på gulvet som sidste udvej.

Prøv med en ekstra bakke og hold tip, top rent så godt som muligt.[/QUOTE]

Ja… Hmm… Håber da ikke hun fejler noget som sådan?
Læste os at det kunne være orm…men det kan jeg ikke forstå hvis det er det…

prøver med en til bakke…

størrelsen på bakken!!!

mine små fine katte på hhv 4 og 4½ kg er kommet i tanke om at det kun er jumbobakker der dutter. sidst der skulle købes bakke blev det en helt almindelig bakke, med det resultat at de satte deres små yndige rumper ud over kanten og tissede.

så her blev konklusionen “små katte = store bakker”:dokdok:

Jeg ville nok overveje, om bakkerne er store nok. Har du skiftet grus for nylig? Det kan være, at Misty er utilfreds med det.

Urenlighed på den måde, kan være et tegn på usikkerhed / eller dominans . ved at lægge sin afføring synligt, er det et klart signal til andre katte om at her hersker jeg. Hvordan fungerer din flok ? Er der sket ændringer for nyligt der kan give forskydninger i hierarkiet ?