Skifte tandrem på bil?

Jeg har lige et par hurtige spørgsmål, som jeg meget gerne vil have svar på - og helst ret hurtigt ;-))

Hvor lang tid tager det, at skifte tandrem på en bil?
Hvor meget koster det sådan ca (hos en mekaniker)
Hvor meget skal bilen “splittes ad”, for at tandremmen kan komme af?

Og så lige et tillægsspørgsmål
Må mekanikeren ordne alt muligt andet på bilen, hvis man kommer for at få ordnet noget specifikt?

hejsa

det tager da max 2 timer
sådan en omgang koster vel 2-2500 kr og måske endda meget dyrere på en mercer som jeres, når man skifter tandrem, skifter man osse bla vandpumpe og div tandremshjul, man køber vandpumpen for sig og så et tandremskit som indeholder alt hvad man skal bruge.
jeg kender ikke meget til mercedes, men på de fleste biler er det ikke meget der skal afmonteres for at komme ind til selve tandremmen, der sidder et dæksel over tandremmen som skal afmonteres, derefter skal evt tandremshjul løsnes osv og så er tandremmen lige til at pille af( får det til at lyde nemt)

mekanikeren er ikke i sin gode ret til at lave alt muligt andet end det der er aftalt med kunden, enhver mekaniker med respekt for sig selv ringer da til kunden hvis han finder noget der skal laves, han laver intet uden det på forhånd er aftalt med kunden.
hvad model mercer er det i har

Så du vil mene, at en regning på 10.000 er lige i overkanten, når der lige er lavet liiiiiiiiige det og det, og så er der skrevet 9 timer på??

10000 kr for et tandremsskift er da helt vild i overkanten, det halve kunne jeg måske ha forstået, men en ting er sikkert det tager ikke 9 timer at skifte en tandrem, det er både sikkert og vist.
prøv evt på mandag at ringe til jeres lokale mercedes-forhandler og forhør jer om prisen på et tandremsskift, i får med garanti en fats pris og de kan osse fortælle hvor lang tid det tager

Min mor (det er hende der har fået en regning på 10.000) har snakket med sin egen mekaniker, og han siger ogå det er for meget…

Kan min mor godt nægte at betale for alt det han har lavet UDEN hendes accept??

WHAT -what

9 timer for at skifte en tandrem …at betale ved kasse 1. - 10.000 kr -what -what -what
Håber ikke det er dig der har haft den “oplevelse” Annette [smilie=hate-wall.gif]

Tja, hvis den ikke VAR gået i stykker så er prisen helt vild. Men var den gået i stykker og stempler eller ventiler var ødelagt SÅ bliver det dyrt, MEGET dyrt.

Min mor (det er hende der har fået en regning på 10.000) har snakket med sin egen mekaniker, og han siger ogå det er for meget…

Kan min mor godt nægte at betale for alt det han har lavet UDEN hendes accept??[/quote]

hvad bil er det din mor har, det er jo svært at vide om prisen er ok uden kendskab til bilmodel osv
din mor kan faktisk kræve at mekanikeren laver bilen som den var før hun afleverede den hos ham, dog kun det der ikke er aftalt på forhånd

ja det blir så dyrt at det aldrig kan svare sig at lave igen, for alle de vitale dele i motoren bliver mere el mindre smadret, undtagen hvis det kun er 8 ventilet motor , så kan motoren som regel reddes

jeg kan lige oplyse at på vores egen vectra koster det hos opel ca 4500 kr at få skiftet en tandrem incl alles, får vi det gjort i flensborg kan vi trække ca 2000 kr fra den regning

Det er en seat Ibiza 1,4 (mener jeg) model 98…

Jeg kigger ind senere og ser på svar…

ja det blir så dyrt at det aldrig kan svare sig at lave igen, for alle de vitale dele i motoren bliver mere el mindre smadret, undtagen hvis det kun er 8 ventilet motor , så kan motoren som regel reddes[/quote]

Som i vores tilfælde. Gudskelov arbejdede manden i firmaet -what

nu har jeg lige kigget lidt på priser på tandremsdele og hvis alt vedr tandremmen er skiftet, dvs alle hjul osv incl ny vandpumpe og tandrem vil reservedelsprisen være 16-2000 kr alt efter hvor delene er købt, dertil kommer så arbejdsløn og lad os sige at det er en skovl af en mekkker der har lavet det, så er 3 timer absolut et max og så har han dovnet den ret meget
3 timer af 600 kr incl moms, det er 1800 kr

1800 +2000 = 3800kr.

den mekaniker har da godt taget røven noget så grundigt på din mor, håber der bliver gjort noget ved sagen, er det anerkendt værksted er han medlem af en sammenslutning osv ville jeg klage til dem over behandlingen og regningen osv.

hvad er der ellers lavet på bilen

Hej Annette

Har godt hørt om noget lignende før. Ældre kone kører til mekaniker og får stor regning. Svineri.

Da vi havde vores gamle Citroen ZX skulle vi have skiftet et tårnleje og lavet olieskift. Vi kørte den ned til Citroen i Aalborg og bad dem give et overslag på prisen. De skulle have kr. 4500 + moms så vidt jeg husker. Pyh ha, så kørte vi igen og kørte ned til vores lokale mekaniker og fik det ordnet for kr. 1700!
Mit råd er at holde sig væk fra de autoriserede værksteder, hvis ikke man vil tørres godt og grundigt - det er i hvert fald vores erfaring, desværre.

Hilsner
Mariann

Tandrem+servorem 2400kr på en Opel Vectra
lokal mekaniker
10.000 det er uhørt og den ville jeg nok ikke betale frivillig :S

Hold daop, jeg havde da nok også gjort indsigelser tror jeg.
Hun må jo tage ned og snakke med værkstedet og få en mægtig god forklaring på hvorfor regningen kan løbe op i det beløp, om det er deres politik at lave ting der ikke er aftalt, derefter en anden forhandler der kan informere hende om klage instanser, i tilfælde af at værkstedet ikke bøjer af i deres regning.

Hvis jeg var din mor vil jeg bede om en specificeret regning så hun kan se alt der er skiftet samt priserne på hver enkelt del.

Hvis den så stadig ser underlig ud vil jeg tage det til en advokat…eller den frie retshjælp eller hvad sådanne noget nu hedder…om ikke andet så for at få rådgivning… :smiley: