Nu har der været så mange forskellige tråde om alt muligt, men jeg tror ikke at dette emne har været oppe og vende endnu
Er du til flade, medium eller høje sko. Er der bestemte mærker du foretrækker og hvorfor?
For en del år siden var den mest brugte størrelse i sko 38 og også den størrelse der blev brugt når der var skoudstilling. Jeg har ladet mig fortælle at det nu er en 40 de bruger fordi gennemsnitsstørrelsen er blevet større.
Hvad størrelse bruger du?
Personligt er jeg ligeglad med om mine sko er mærkevare, hovedsagen for mig er at skoen er som en sko der er gået til første gang jeg tager den på. Nogle gange køber jeg dyre sko og andre gange er det discount. Med hensyn til højde så foretrækker jeg efterhånden de helt lave men har da en del med hæl på lager også, blot ikke stiletter, dem er jeg vokset fra. Jeg bruger str 40-41 alt efter mærke og har endda et par i str 42 for at det ikke skal være løgn (tror så på at det er fordi de er små i størrelsen).
35 - 37 alt efter om der er sandaler eller støvler
Daglig sko er flade, gerne tennissko. Mit nuværende par er fra ECCO, men kun fordi de var på bud
Hvis jeg skal pynte lidt hedder det stiletter gerne høje Det sidste par jeg købte har hæl på 11 cm.
Prisen er vigtig for mig når det er pyntesko, for de skal ikke koste alverden. Mine hverdagssko skal bare sidde godt også efter 10 timer på udstilling Så er prisen mindre væsentlig
Jeg bruger 36-37, mest 37. Jeg har ikke så gode fødder,
så flade sko er at foretrække, men en lille hæl på 4-5 cm
kan gå når bare jeg ikke skal stå og gå for meget.
Jeg køber sko når jeg har brug for det og går ikke efter et bestemt mærker.
Når jeg er hjemme går jeg i strømpefødder.
Jeg har aldrig ejet en stilet og kommer heller ikke til det. Og sådan en rigtig spids sko kan jeg heller ikke klemme mine brede fødder/tæer i, så det kan jeg lige så godt glemme.
Til gengæld dur jeg heller ikke til de helt flade sko a la ballerinaer, der skal lige være en lille smule mere under min hæl end under resten af foden.
Jeg brugte for ti år siden str. 39, men det kan jeg kun bruge nu i visse sandaler. Nu bruger jeg mest 40 og så har jeg vist et enkelt par i 41.
Jeg køber billige sko enten i supermarkeder eller hos Deichmann. Gider ikke bruge en formue på en sko jeg får ødelagt med fodsved på under et år. Går mest i sneakers, trekkingsko/støvler og ca. 6 måneder om året i trekkingsandaler.
Og jeg har altid et problem med fodtøj når jeg pludselig en sjælden gang skal noget hvor man skal være fin. Så lige nu ligger der faktisk to par sko og venter på posthuset hvoraf det ene par er sådan lidt fine med hæl og lidt spids snude, er spændt på om jeg kan klemme mine plader i dem og have det behageligt
Tina, jeg kan købe meget over nettet, men ikke sko. De skal prøves og findes behagelige før jeg køber dem. Nå det er så egentlig en halv sandhed, prøvede et par sko i en shop og endte med at købe dem over nettet fordi det var dyre sko og fordi jeg fandt dem billigere der.
Jeg køber ellers heller aldrig sko over nettet - indtil jeg opdagede at hos Deichmann kunne jeg købe skoen, få den sendt uden porto og passer den så ikke, kan jeg aflevere den i den lokale butik. Og inden jeg bestiller plejer jeg lige at tjekke om den skulle ske at være på hylden i butikken - for så tager jeg bare ud og prøver den først.
Har engang smadret min storetå (dumme storebror) så kan ikke gå i hæle generelt… Har dog et par enkelte behagelige
Mine sko er mest farverig og billige… Men har ‘grundsko’ fra Ecco, da jeg bare går skide godt i dem og de aflaster mine led godt… Har et par støvler og et par sko derfra, for sjovt nok passer deres sandaler bare ik på min fod…
Jeg bruger str. 38. og det er altid dem der er først væk fra udsalgskasserne
Jeg kan overhovedet ikke hitte ud af at gå i noget med hæl. Jeg har et par støvletter jeg faldt for fordi de var så FEDE… jeg havde dem på til en julefrokost og måtte modvilligt skifte undervejs til det jeg var ankommet i - GUMMISTØVLER… fordi mine fødder gjorde så stjerne ondt af at vakle rundt på fodballerne at jeg ikke syntes det var spor sjovt.
Så hæl? Det kan se rigtig flot ud… men AV OG NEJ TAK!
Men nu går jeg MEGET lidt op i sko. Jeg tror Manden har flere sko end mig… jeg har nogle Ecco-sko der er på uniformsprogrammet, og et par sandaler fra samme sted… og så har jeg for nyligt fået nogle nye der er usandsynligt grimme, de ligner sikkerhedssko (den sklags med stålsnude) men de er SKØNNE at gå i. Og når man skal gå og stå en hel dag, så vægter jeg bekvemmelighed højere end udseendet.
Om sommeren går jeg stort set kun i klipklapper/tåsplit sandaler. Jeg måtte modvilligt anskaffe mig et par nye sidste sommer fordi dem jeg havde stort set ingen bund havde længere… Dem bruger jeg så så længe det overhoveedet er muligt atgå i sandaler… forår/efterår/kølige dage med tabi-sokker samtidig (de der “luffer” til fødderne med storetåen for sig selv så man netop KAN gå i tåsplit sandaler)
Jeg har tåsokker, altså med et “rum” til hver tå, men de er så besværlige at tage på… så er tabi’erne noget nemmere
Jeg ELSKER sko!!! Hvilket betyder at jeg gennem tiden har gjort et par fejlkøb eller flere, og har lige nu et par stykker jeg skal se om jeg ikke kan få solgt… rigtig øv, for de er så pæne Men det hjælper mig selvfølgelig ikke hvis ikke de passer min fod ævbæv
Jeg er til de høje, mellem og flade, til stilletter, ballerina’er, sneaker osv. De skal bare sidde godt på min fod og jeg skal have en fornemmelse af at jeg kan gå i dem en hel dag. Hvis disse ting er opfyldt er mærket mindre vigtigt. Jeg har både dyre sko til et par 1000 og ballerinaer fra Deichmann/Kvickly/Bilka og lign.
Bruger som oftest str. 40 og har gjort det længe. Dog skal jeg altid have ballerina’er i str. 41, eller også kan jeg af en aller mærkelig grund ikke passe ballerinasko… meget mærkeligt
Hehe jjeg får helt ondt i fusserne bare af at se på sådan en hæl L jeg begriber ikke hvordan nogen kan gå i sådan noget en hel dag… men jeg er imponeret
personligt synes jeg det er nemmere i sådan en wedge end en stilet, vægten af ens fod er fordelt mere ud med wedgen end med stilletten. Men det er nu heller ikke noget problem med stilletten forudsat at skoen passer perfekt til min fod… ellers er det no-go
Der er hvad man helst ville - og så er der hvad man kan… I gamle dage gik jeg helst på hæle på ca 5 cm, vel. Ikke højere, det er ubehageligt. Og som regel ikke kile, det skal være sko, der kan bøje.
Men pga leddegigt går jeg idag i flade sko. Altid. Jeg bruger str. 36 1/2 - 37, og har store kvaler med at finde noget jeg overhovedet kan bevæge mig i. Pt har jeg størst succes med Crocs (nej, ikke træsko-tingene, de er for vide, men dem, der ligner flade sling back sko) og med sko fra H&M. De sidste har så også den fordel, at kan jeg alligevel ikke bruge dem så meget, så var de da billige, i det mindste
EEELSKER høje hæle for 3-4 år siden vrikede jeg om på min ankel, så kunne ikke holde ud at gå med stilletter men nu har jeg heldigvis “trænet dem op igen” Bruger str. 38, men foretrækker ofte str. 39 i stilletter
Går bare og venter på bedre vejr og forår, så jeg kan bruge mit seneste køb
Jeg er nok den kedeligste kvinde på Jorden, når det kommer til sko
Jeg har stort set altid kun ét par sko af gangen. Pt. er det et par Nike Free, som jeg købte sidste sommer…
Men nu skal jeg jo til Madeira i uge 8, så jeg skal faktisk ud og købe et par forårs/sommersko
Jeg har en nedgroet fodrodsknogle så jeg dur ikke til høje hæle - ja, jeg ser så heller ikke særlig tjekket ud i dem
I min fritid går jeg ALTID i gummistøvler om vinteren - og om sommeren i velcrosandaler…
På arbejde har jeg om sommeren jesustramperne på og om vinteren kondier eller støvlerne…
Her hjemme er det klart kæresten som fylder på skohylden…
kom lige til at tænke på at mine fødder også er blevet “mindre med årene”
da jeg var teen var det hele 41/42 - du er det 39/40 jeg bruger - jeg har vist en enkelt 41 men det meste er 39
at jeg så NÆSTEN har 2 cm forskel på mine fødder hvilket er en sko størrelse men lige præcis mangler 2 mm for at få offentlig støtte til sko køb fordi jeg reelt er nødt til at købe 2 par hver gang - det er så noget andet…
[QUOTE=Battlestar;1023833]kom lige til at tænke på at mine fødder også er blevet “mindre med årene”
da jeg var teen var det hele 41/42 - du er det 39/40 jeg bruger - jeg har vist en enkelt 41 men det meste er 39
at jeg så NÆSTEN har 2 cm forskel på mine fødder hvilket er en sko størrelse men lige præcis mangler 2 mm for at få offentlig støtte til sko køb fordi jeg reelt er nødt til at købe 2 par hver gang - det er så noget andet…[/QUOTE]
Jeg sad og tænkte hvorfor du skulle have støtte til at købe sko - du får jo bare to par - Einstein her havde ikke lige gennemskuet det
At det så er pisse irriterende kan jeg bare godt forstå
fooork de er fede de der sko ! humor i sko er godt.
jeg elsker sko- og gerne høje, men kan ikke slæbe mine 97 kg rundt i dem- det gør ondt !
så medium, gerne med en lidt mere solid hæl eller wedges.
til daglig står den på sneakers eller trekking sko - og de skal være gode, er nødt til at passe på mine fødder pgra min diabetes-
pt har jeg to par nikes jeg går i, tidligere har jeg slidt en del salomon xt wings op. om sommeren er det enten salomon amfibie eller trekking sandaler.
hjemme går jeg i mine northface base camp flip flops- med mors hjemmestrikkede tabi sokker.
mine smarte sko er typisk kvickly/bilka/deichmann osv for bruger dem kun få gange om året.
drømmer dog om at have mulighed for at prøve/købe et par virkelig kvali stiletter, for de skulle være gode at have på.
jeg bruger alt mellem en 40 og 42- nike er ex små i størrelsen. men ofte 40 2/3 eller 41 1/3
Updated - - -
Dog har jeg det meget svært med -undskyld udtrykket- luder sko. dem med en ordentlig klods under forfoden, som smaller til i bunden. dem magter jeg ikke
Jeg ville gerne kunne gå i stiletter, men tit og ofte får jeg sådan en klodset gang. Tilgengæld er jeg tosset med ballerinaer - gerne med en lille hæl.