Skørping

Skal vi lige få startet en resultat tråd fra Skørping.
Batman fik sit CAP og en super bedømmelse, igen med små hjerter på. Han var bare super dejlig.:hjerte:

Stort tillykke til alle med de flotte resultater og et par gode dage. :slight_smile:
:flag::flag::flag:

Der var tre KOR på udstillingen - en voksen hunkastrat, en hankilling/ungdyr og hans søster som selskabskat.

Dyrlægekontrollen var meget grundig, så da hankillingen havde fået træk i øjet lørdag, så det løb lidt og var lidt irriteret, blev han bedt om at komme tilbage gennem dyrlægekontrollen søndag

Minna Krogh synes, begge KOR var vældigt fine lørdag - hankillingen blev NOM Han gjorde, som KOR gør flest, hvis de ænser chancen for det - han “testede” stewarden ved at lave lyde på scenen, fordi han kedede sig. Den ellers meget erfarne steward forsøgte at være bestemt, men han var også fokuseret på at give killingen en god oplevelse, så jeg måtte hente killingen fra scenen med et meget bestemt tag, som overraskede ham så meget, at han straks holdt kæft

Natten over skiftede killingen/ungdyret klasse, da han blev 6mdr om lørdagen.

Søndag kom hanungdyret gennem dyrlægekontrollen igen hos en anden dyrlæge, som tjekkede hans øje og tog hans temperatur, da dyrlægen om lørdagen havde noteret på dyrlægeseddelen, at øjet skulle tjekkes. Super måde for ungdyret at starte dagen på

Hunkastraten blev trukket fra bedømmelsen, da hun var blevet en smule utryg og chokeret over at blive angrebet af nabokatten gennem tremmerne, da hun blev sat ind i sit bur om morgenen.
Hanungdyret blev bedømt af Martti Peltonen, som roste ham i høje skyer og tegnede og fortalte for sin dommerelev. Han tabte NOM til en meget mere udviklet chokolade BUR, som var lige på nippet til at gå i voksen klasse

Mandag morgen tog alle tre KOR med Friederike hjem, da hunkastraten bor der - og killingerne flytter ind Huset er tomt, men vores andre katte virker lettede over, at de to energibundter har fundet et andet sted at bo

Jamen dyrlægen i kontrollen var den dyrlæge der opererede Diego’s hofte i sin tid, så vi fik lige et hurtigt ekstra tjek af dem og en konklusion af at det virkede jo rigtig fint, aka Diego var upåvirket af gennembøjningen :slight_smile: God start på dagen :høhø:

Nå, jamen vi er kommet hjem med et par CAPS mere, lidt BIV værk…
NOM blev det ikke lige til… Selvom vi ellers var i rigtig, rigtig tæt opløb om det lørdag - mon DK’s mest vindende hankastrat, så var da lidt stolt alligevel :tihi:

Ja jeg var også afsted begge dage, med Andromeda og Kaitlyn, og denne weekend gik overraskende godt.

Lørdag der var Kaitlyn oppe hos Steven Jones og fik rosende ord med på vejen, hun skulle op til nominering og vandt NOM over en MCO og en anden dejlig smuk birmapige. Kaitlyn fik ingen stemmer på scenen, men fik jo oplevelsen at komme på scenen igen. Andromeda var oppe hos Jette Eva Madsen, og da Andromeda havde været oppe hos hende før som killing var jeg spændt på hvad hun synes om hende som kastrat. Fik af vide at hvis hun havde rundere øre og selvfølgelig kastratpels så ville hun være perfekt, men da Andromeda blev kastreret for 19 uger siden, så har hun ikke oplevet af få vinterpels. Hun fik sit anden CAP cert og skulle tilbage til nominering og vandt NOM over en anden flot birma.

Søndag der var begge oppe hos Eiwor Anderson, og begge fik en fin bedømmelse og de skulle jo så imod hinanden til nominering. Der var mine to bimser også en mco og en ragdoll. Og Kaitlyn vandt over dem og fik NOM, og sørme ikke også hun fik en stemme på scenen.

Så jeg er stolt af mine to piger.

Jeg og min mor havde en rigtig skøn weekend, og jeg fik nogle fine bedømmelser til mine katte.

Rolex blev Ex1 og BIV lørdag og søndag EX1. Wulfi blev Champion lørdag og søndag blev hun også NOM, jeg er så stolt af hende.

Og jeg var så glad for alle de mennesker som hjalp mig. Katteverden er fuld af søde og hjælpsomme mennesker - tak!

HA!!!
Jeg gjorde dét, som man aldrig nogensinde skal gøre, når man ikke har kat med på udstilling…ALDRIG!!!
Jeg tjekkede nemlig lige for sjov, om og hvilke konkurrenter Thane og Brian ville have haft, hvis de var blevet slæbt med…
Bunker af konkurrence lørdag for dem begge og også søndag for Puslingen…
Mens at det viste sig, at der søndag ikke var tilmeldt en eneste perserhankastrat!!! Ikke en…
Det vil altså sige, at Brian formentlig er gået glip af ikke kun cert, men også mindst en BOX og måske endda en BIS!!! :argh:

Okay - det kan da sagtens være, at der havde været tre hankastrater søndag… eller at vi ikke ville være kommet gennem dyrlægekontrollen… eller at dommeren ville straffe sommerpelsen… eller noget helt andet… Men for sæven da, hvor jeg dog alligevel stadig ærgrer mig!!!

ØV!

(Det har aldrig været meningen at Brian skulle med til Skørping - jeg var med for at køre Camillas bil og intet andet. Det ville have været temmelig bøvlet at have racisten Brian sammen med to spidsnæsede koratkkillinger på et værelse… men IHHHH, derfor kan man jo godt have ønsket at man have prioriteret anderledes :smiley: