Skovl til kattebakke

Har lidt brug for gode råd. I tirsdag knaldede jeg på cykel ind i en bil og har brækket en lændehvirvel. Det betyder at jeg skal bære korset i 3 mdr og ikke må bøje mig ned osv. Jeg har 3 katte og derfor også kattebakker og her kommer problemet. Mine veninder har været meget søde til at komme forbi og hjælpe hver dag og tømme bakkerne, men jeg vil jo gerne kunne gøre det selv.Så er der nogen der ved, om man kan få skovl med langt skaft, hvor jeg stadig kan stå nogenlunde oprejst? Eller er der nogen der har erfaringer med selvrensende toiletter? At sætte dem op i højden bliver meget svært, da jeg ikke rigtigt har plads til lejligheden.

Sejr står for det meste for bakker da han det sidste halvårs års tid har skrante og jeg så skulle stå noget mere for bakkerne.
Jeg har stærke smerter i hele kroppen og er noget fysik begrænset, så var vi nød til være lidt idérige.
Vi købte et kosteskaft og kortet den af i den højde jeg havde brug for og så blev grus skovlen ellers monteret med gaffatape :tihi:
Men det fungere perfekt til mig, så jeg satte bare en pose på en spand
Og så kunne ellers grav og skovle på livesløs og så bare smide klumper og ect direkte ned i spanden uden at skulle bukke mig for meget.

Er det en mulighed at løfte kattebakkerne op i højden:? Fx på en bænk eller et bord der er lidt bredere og længere end kattebakken:?

Jeg kan ikke sætte dem op i højden, der er simpelthen ikke plads i lejligheden, de skal desuden også sættes meget højt op, når jeg slet ikke må bøje mig og jeg har en trebenet kat, som ikke kan hoppe så højt. Men jeg har sat en skovl fast på et kosteskaft med gaffatape og det fungerer udemærket indtil videre, så må jeg få veninder til at gøre den helt rent engang imellem.

ellers burde du kunne være heldig at nogle af byggemarkederne stadig lå inde med haveredskaber til børn - sådan en skovl burde også kunne løse problemet