Lejligheden ovenover vores er blevet solgt her for en måneds tid siden, og nu er de nye ejere gået i gang med at renoverer. De er i gang med at slibe gulve, bore, banke og alt muligt andet der larmer (hvilket de naturligvis har lov til!).
I starten var der ikke rigtig noget at mærke på kattene, men nu her efter 14 dage er Teddy bare SÅ bange når de er i gang deroppe
Han halser, øjne så store som tekopper, går på meget korte ben og ryster Det er ikke engang fordi at det er så højt volume mæssigt, men tænker det måske er vibrationerne som er ubehagelige for ham… Vores anden kat Emma er der ingen ting med, hun er bare lidt forvirret over at Teddy er så bange :S
Så snart de stopper, så går der 5min og så er han som han plejer.
ved akut chok giver man stesolid hos dyrlægen - inden for 24 timer, så oplevelsen ikke lagres i hukommelsen (langtids)
Ellers så skal du have fat i noget Zylkene og kombinere det med Bach Rescue i en periode.
Jeg doserer Bach på følgende måde:
1 Pipette til 10 dele postevand fra hanen. Opbevar ved stuetemperatur og giv en hel pipette i en uge og herefter en halv i resten af perioden.
Virker akut dvs med det samme. Ellers skal du have fat i noget andet,
Er en kat angst dagligt, så anbefaler jeg dyrlægens skrappere midler, hvis de øvrige ikke virker
Gør kort proces med det her - ellers kan du få værre problemer senere
Forestil dig, at din kat er i et kar med nogle kanter. Lige nu flyder han rundt helt oppe i toppen af karet, med fare for at skride ud over kanten. Medicin hæver kanterne omkring ham i en periode, så han bliver i karet
Det er en ting, som man kan ty til i en periode, og særligt i en situation som denne, hvor du intet kan gøre ellers.
angst er en alvorlig sag - alverdens problemer kan følge efter det - og endda kan det ødelægge dine kattes forhold. Jeg ville gøre kort proces og handle nu
Ps du kan ikke dosere Bach forkert - så du skal ikke være bange for at overdosere eller ikke ramme helt på mål
Ifølge producenten af Zylkene og de klienter, som jeg ahr anvendt det på med virkning, virker dette middel også med det samme. Jeg har god erfaring med at kombinere de to
Ifølge producenten af Zylkene og de klienter, som jeg ahr anvendt det på med virkning, virker dette middel også med det samme. Jeg har god erfaring med at kombinere de to
Og hvis du ikke vil ud i en medicinering af din kat pgr noget som man trods alt kan se en ende på, så prøv at spørge de nye overboer om hvornår de regner med at være færdige og find så en god ven som vil passe de to katte i perioden.
Sidder nu og kigger på ham, og bliver helt bange for om det er noget fysisk… han trækker vejret ret hurtigt og hans pels ser så fedtet ud…
De larmer ikke mere, og har ikke gjort det i 20min eller sådan noget… ser det lige an, ellers ryger han til dyrlægen
Hov - og tak for jeres svar
Helle: De der Bach dråber, hvordan får vi ham til at drikke dem? Er det bare i vandskålen? Og er det en hel pipette på en uge, eller 1 pipette om dagen?
[QUOTE=StinePigen;985987]Hov - og tak for jeres svar
Helle: De der Bach dråber, hvordan får vi ham til at drikke dem? Er det bare i vandskålen? Og er det en hel pipette på en uge, eller 1 pipette om dagen?[/QUOTE]