Skubber maden ud over og skålen!

Jeg er så træt af mad der ligger ud over det hele! Mine to fladnæset exo´er skubber al maden ud over kanten på skålene når de spiser.
Findes der ikke en smart skål man kan bruge som er sikret imod den slags?
Hilfe!

Har du prøvet denne http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?27971-Madsk%E5le…-sliksk%E5le…

Jeg bruger dem selv til mine fladsnuder og har ikke mere mad på hele gulvet :slight_smile:

Jeg har købt nogle kæmpe-kæmpe store madskåle, der mest ligner noget til en pony. Det har begrænset svineriet en del her.

Jeg har købt nogle skåle med ekstra høj kan i den ene side… For mine smed også mad ud, men kun i en retning :stuck_out_tongue: mod væggen…

Snehvide og Milly har hidtil klaret sig med en almindelig spisetallerken, og der ryger da altid noget ud på underlaget.
I går købte vi så nogle pizza-tallerkener, og med sådan én bliver der jo lidt bedre plads til knurhårene. Fremtidssikring, ja. :wink:

de bedste skåle jeg har fundet til fladnæser har været salatskålene fra atelier, jeg ved faktisk ikke om de kan købes i butikkerne mere…
men der har de ihvertfald svært ved at skubbe noget ud over kanten og samtidig er de så brede at de kan få hovedet ned i dem.
og så et bonus der var gældende her da jeg købte dem- de er svære at vælte…

Altså… jeg ved godt at jeg sælger dem, men de der skåle, som Cæsar linker til, er intet mindre end fænomenale!!! :smiley:
Og det er helt ok, at mene at de ikke er særligt pæne heller - det gør jeg heller ikke selv…
Men når det kommer til at holde maden indenbord, så har jeg endnu ikek fundet noget bedre - heller ikke salatskålene fra Atalier, som jeg også prøvede :slight_smile:

Jeg har stadig nogle skåle tilbage, hvis det skal være :wink: