Skyllemiddel der bliver nærmest som gele

hvorfor det? Har set det flere gange.

Indrømmet, jeg har gerne indtil flere forskellige jeg bruger af …

Kan det være fordi vandet i det fordamper? Skyllemiddel er jo mest vand.

Jeg har faktisk også set det, nu du nævner det. Men jeg har ikke brugt skyllemiddel i mange år - jeg synes ikke det gør nogen forskel på tøjet og så er der jo ingen grund til at bruge penge på det :slight_smile:

Det har jeg aldrig set…vi bruger altid skyllemiddel, ikke noget fast mærke.

Jeg har set det ske når det har stået meget længe

Præcis. Det sker når det er ved at være gammelt. Hvis man rører det op med vand, bliver det “normalt” igen. Jeg bruger skyllemiddel til visse ting, men altid uparfumeret. Jeg kan ikke ha’ den stank, nogen af dem kalder duft :wink:

Har det stået et sted, hvor det kan have fået frost? Eller har du købt det i vinters og transporteret det hjem i frostvejr? Det giver nemlig lignende symptomer.

Hvad bruger man i det hele taget skyllemiddel til?

Ja, jeg er overfølsom over stadset… men jeg kan nu heller ikke rigtig få øje på fidusen i det - i hvert fald håndklæder bliver jo noget nær ubrugelige, hvis man bruger skyllemiddel til dem…

[QUOTE=Ann K;907097]Hvad bruger man i det hele taget skyllemiddel til?

Ja, jeg er overfølsom over stadset… men jeg kan nu heller ikke rigtig få øje på fidusen i det - i hvert fald håndklæder bliver jo noget nær ubrugelige, hvis man bruger skyllemiddel til dem…[/QUOTE]

Jeg bruger det i ting af kunststof. Sarte ting, der helst ikke skal krølle i vask. Og i øvrigt mit personlige tøj.

Jeg er dansk mester i at opsamle statisk elektricitet. Om vinteren kan jeg trække lange blå gnister fra overflader jeg rører ved, og jeg hader det. Det sker også når jeg rører kattene, og jeg bliver så ked når det sker. Skyllemiddel i tøjet er en af de ting, der mindsker problemet lidt.

Sengetøj og håndklæder - selvfølgelig ikke :slight_smile:
Og som sagt, jeg vælger altid uparfumerede skånsomme mærker, både i vaskepulver og skyllemiddel som Coop’s Änglamark eller minirisk eller sådan noget :slight_smile:

Eddike kan udgøre det samme som skyllemiddel, så der er ingen grund til at bruge penge på den slags.

Ja, og så afkalker det samtidig maskinen:-)